Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt noen produkter på ebay, og jeg sende selgeren en mail med noen spørsmål så svarte hun: "Hi,

I'll go send you an invoice. It will be under 1 lb, so a Customs Form is not required."

Hva er en invoice og hvor finner jeg den? og hva mener hun med restn av det hun skrev?

håper noen ebay brukere kan hjelpe meg her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Invoice betyr faktura på engelsk. Ellers sier hun det blir under 0,5 kilo, så det trengs ikke å fortolles.

Skrevet

Om verdien på pakken er overskrider tollgrensen på mva fritt kjøp fra utlandet på hun likevell betale 25% mva på kjøpsbeløp og frakt. Da spiller vekt ingen rolle.

Coustom form som hun snakker om gjelder kun ut fra USA. og har ingen ting med norsk fortolling å gjøre såfremt hun ikke sender det som vanlig brev slik at innholdet ikke trenger å spesifiseres.

Skrevet

Få henne til å fylle ut den toll lappen til å sette på pakka eller brevet. Der står verdien på det du kjøper.

Sist jeg fikk noe fra usa i boblekonvolutt uten toll lapp på var brevet åpnet og innhold sjekket av tollvesnet.

Med lappen på går hele greia mye fortere også. Selv om det ikke trengs i USA så trengs det for å få det lett inn til landet kan du skrive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...