Gå til innhold

Hva gjøre i Oslo med 2-åring idag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger desperat tips til noe å gjøre med 2-åringen i dag. Har vært hjemme mye av ferien og nå er jeg helt tom for ideer! 

Har vært på biblioteket, Frognerparken for å leke, bassenget, babylab, teknisk museum, bare gått turer i området og jeg er så lei! Nå er dagene bare lange og seige. 

Gi meg dine beste tips for å få ei fin siste helg før ferien er over 🤗

Anonymkode: 5673e...375

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta toger ut av dritt byen 😂

Anonymkode: be7a4...bed

Men til hvor? Like forbanna lei både Drammen og Lillestrøm 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har bil så reis til The Funny Farm. Veldig populært her 👍🏼

Anonymkode: e7ffb...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Besøke husdyrparken på ekeberg? (EKT) 

Anonymkode: 5a55a...a10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et barn på to år trenger ikke så mye aktiviteter som koster penger.

En bøtte og spade, finn en lekeplass dere ikke pleier å være med på. 

Ut å røre på seg. 

Når det er sakt, så kan vel barnet være med på det aller meste, så hva har du lyst til? 

Anonymkode: 083f2...c77

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

maritimt museum har fin barneavdeling på toppen, billig også😃

Anonymkode: 77825...40c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kampen besøksgård eller folkemuseet. Syns også nasjonalmuseet funker fint med min toåring.

Anonymkode: 598ec...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt bak biblioteket er det en veldig fin lekeplass. Ikke så stor som den i Frognerparken men er allikevel morsom. Oransj. 

Sørenga strand må være populær for toåring?

pascal bakeri med mange forskjellige kaker der toåring kan velge selv hva han vil ha

Kanskje reptilerpark? Sankthanshaugen.

u morgen er det lørdag og da barnehager stengt og da kan dere dra og leke på lekeområder til to av Oslos største barnehager, margarinfabrikken og tåsenløkka. Eller i dag men etter stengetid.

Anonymkode: 46b0b...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lekeplass. Skogen. La 2 åringen gå og bare følg etter. Er vel ikke så himla komplisert. 

Anonymkode: 57401...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

PS man MÅ ikke gjøre noe hver dag.

Anonymkode: 5d38d...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er forresten nokså fint i skogen opp bak Rikshospitalet.

Anonymkode: 5d38d...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Naturhistorisk museum i botanisk hage! Barna mine elsker å se på dyrene i den gamle delen, og i kjelleren på dinosaurhuset ligger biblioteket som er fult av lego, dyrefigurer og barnebøker. De har et kjøkken som alle kan bruke med vannkoker, micro ol, så ta med mat og bli der lenge.

Anonymkode: db72c...5da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Naturhistorisk museum i botanisk hage! Barna mine elsker å se på dyrene i den gamle delen, og i kjelleren på dinosaurhuset ligger biblioteket som er fult av lego, dyrefigurer og barnebøker. De har et kjøkken som alle kan bruke med vannkoker, micro ol, så ta med mat og bli der lenge.

Anonymkode: db72c...5da

Tusen takk for tips! 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vurder å flytte. Jeg bodde de tre første årene med storesøster i Oslo. Husker så godt følelsen av langdryge dager, og kjedsomheten ved å sitte på lekeplass og se på lek. 

Alle utflukter innebar reising og store folkemengder. 

Å bo mer landlig med barn er lykke. Vi er mye sammen og gjør ting uten at alt må sentreres rundt barna. I dag skal jeg høste grønnsaker. Barna kan hjelpe til, eller leke i hagen uten at jeg trenger å følge med hele tiden 

Anonymkode: 329db...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Besøke husdyrparken på ekeberg? (EKT) 

Anonymkode: 5a55a...a10

Norway Cup starter i dag så personlig ville jeg ikke reist til Ekeberg denne helgen. Antar det er litt kaos å komme dit både med bil og kollektivt.

Jeg har og 2-åring i Oslo. Vi har vært på Bygdøy og sett på dyrene, badet på Frysja, badet på Manglerud bad, vært på Zoologisk museum og ellers bare besøkt folk vi kjenner, vært ute med sparkesykkel eller utekritt, lekt inne hjemme eller lekt i stengte barnehager (dette er mitt barns favorittaktivitet).

Vil du kjøre litt ut av byen og gjøre noe så er det badeland i Drøbak med avdeling for de minste og besøksgård feks i Asker (Bergvang) og Mork (Hjorteparken).

Folkemuseet er jo litt hyggelig for voksne og kan være greit for 2-åringen også å få løpe rundt :) Ta ferge ut til en av øyene om det er ok vær. 

Ellers er jo et tips at en 2-åring gjerne gjør samme aktivitet/sted hundre ganger så for deres skyld trenger man ikke gjøre noe nytt hele tiden. Men full forståelse for at vi voksne gjerne vil se noe nytt iblant 😄

Anonymkode: 055f0...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stemmer for noen av de kulere lekeplassene i byen (google for å finne noen nye), evnt kombinert med andre ting i nærheten. Synes den bak nye Munchmuseet ser kul ut (om enn mest for litt større barn, men 2 åringer pleier å like å klatre med litt hjelp), evnt kombinere med museet og/eller barneavdelingen på biblioteket som også er rett ved. Man kan evnt kjøpe noe godt på en kafé også. (Ser du skriver du har vært på bibliotek, men hvis du har vært på lokalbibliotek er jo ikke det det samme).

Støtter også EKT husdyrpark, de har masse leketraktorer og små trampoliner, så er ikke bare å se på dyr/ponniridning. 

Botanisk hage/museene er også stas ja, på veien kan man også gå innom den store lekeplassen (mellom botanisk hage og tøyenparken)

Anonymkode: 47bcc...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stemmer for noen av de kulere lekeplassene i byen (google for å finne noen nye), evnt kombinert med andre ting i nærheten. Synes den bak nye Munchmuseet ser kul ut (om enn mest for litt større barn, men 2 åringer pleier å like å klatre med litt hjelp), evnt kombinere med museet og/eller barneavdelingen på biblioteket som også er rett ved. Man kan evnt kjøpe noe godt på en kafé også. (Ser du skriver du har vært på bibliotek, men hvis du har vært på lokalbibliotek er jo ikke det det samme).

Støtter også EKT husdyrpark, de har masse leketraktorer og små trampoliner, så er ikke bare å se på dyr/ponniridning. 

Botanisk hage/museene er også stas ja, på veien kan man også gå innom den store lekeplassen (mellom botanisk hage og tøyenparken)

Stryk ekeberg, glemte norway cup 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...