Gå til innhold

Hva skjer med daten min? Ord og handling krasjer litt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har møtt en mann og vi har mange gode samtaler om ting, men det er litt forvirrende fordi han snakker veldig mye om ting, selvutvikling, hvordan møte problemer eller komme videre i livet etter tunge ting osv, men det er ikke helt sånn han er feks. Når han snakker høres det ut som han har kontroll og ting på stell. Men når vi er sammen er det små glimt av det motsatte som forvirrer meg. 

Feks han kan plutselig blir litt sint eller aggressiv, en venn av ham kom for sent til en avtale med ham og da snerret han plutselig at vennen ikke hadde respekt for hans tid og ikke klarer noe, så var det tilbake til å være god, snill rolig igjen.

Hvis jeg spør om vi skal dele en flaske vin til helgen så sier han at jeg må ta med, for han kan ikke ha det stående da drikker han bare opp. Samme med smågodt og usunn mann, han sier han bare spiser det opp. Jeg spurte om han kunne stikke innom en butikk for meg en dag, da sa han at det går ikke for han ender bare med å kjøpe masse ting til seg selv i den butikken. 

Jeg tenker at javel, mangel på selvkontroll eller? Det krasjer litt med alt det han sier, og han snakker mye. 

Han omtaler seg selv som varm, empatisk, omsorgsfull, men da jeg ble syk så ringte han ikke en gang, sendte en kort melding om at han håper jeg blir frisk, og så var han stille, all kontakt da var det jeg som startet, og fikk bare korte svar. 

Jeg sliter med å plassere hvem han er.. 

Anonymkode: eed39...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ZarahSweet

Du ser på handling.

Ord er lett å trikse med.

Kjæresten min slipper alt om jeg er syk. 
Han spør alltid om hva jeg trenger både fysisk og emosjonelt. 
Han prioriterer meg når det kommer til ting som er viktig og betyr noe.

Ord og handling speiler hvor glad han er i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har møtt en mann og vi har mange gode samtaler om ting, men det er litt forvirrende fordi han snakker veldig mye om ting, selvutvikling, hvordan møte problemer eller komme videre i livet etter tunge ting osv, men det er ikke helt sånn han er feks. Når han snakker høres det ut som han har kontroll og ting på stell. Men når vi er sammen er det små glimt av det motsatte som forvirrer meg. 

Feks han kan plutselig blir litt sint eller aggressiv, en venn av ham kom for sent til en avtale med ham og da snerret han plutselig at vennen ikke hadde respekt for hans tid og ikke klarer noe, så var det tilbake til å være god, snill rolig igjen.

Hvis jeg spør om vi skal dele en flaske vin til helgen så sier han at jeg må ta med, for han kan ikke ha det stående da drikker han bare opp. Samme med smågodt og usunn mann, han sier han bare spiser det opp. Jeg spurte om han kunne stikke innom en butikk for meg en dag, da sa han at det går ikke for han ender bare med å kjøpe masse ting til seg selv i den butikken. 

Jeg tenker at javel, mangel på selvkontroll eller? Det krasjer litt med alt det han sier, og han snakker mye. 

Han omtaler seg selv som varm, empatisk, omsorgsfull, men da jeg ble syk så ringte han ikke en gang, sendte en kort melding om at han håper jeg blir frisk, og så var han stille, all kontakt da var det jeg som startet, og fikk bare korte svar. 

Her tror jeg nok du har plassert han, med de små hintene du har lagt merke til.

Alle vil fremstå som den beste versjonen av seg selv så tidlig i forholdet, men sånne ting siver gjennom. Vørt gjennom det der selv.... Syns egentlig de fleste menn pynter voldsomt på sannheten, før en blir kjent og ser at det ikke stemmer.... 

Men han kan jo bare være en helt vanlig mann med litt dårlig selvkontroll, det kan jeg også ha mtp smågodt. Men jeg hadde jo handla til deg uansett.... Kanskje han har veldig dårlig råd? 
Uansett se an og kommenter om det kommer mer...

Anonymkode: 65258...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har dårlig erfaring med folk som selv forteller at de empatiske og snille. Det er heller noe andre sier om en. 

Og når du ikke oppfatter han som empatiske så er det bare tomme ord. 

Hvem som helst kan skryte av å være verdens mest jordnære og ydmyke person. Betyr neppe at det er sant 

Anonymkode: 6c5ee...07b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg er sånt som dette litt røde varselsflagg:

«Han omtaler seg selv som varm, empatisk, omsorgsfull, men da jeg ble syk så ringte han ikke en gang,»

Folk som er genuint varme, trygge, gode mennesker har ikke behov for å si det. De bare er hyggelige og omsorgsfulle mot folk rundt seg.

Han høres ut som en fyr som kanskje har skjønt at oppførselen hans er et problem, men ikke greier å være oppriktig empatisk og bry seg.

Sinnataggen i ham virker å være veldig dårlig gjemt…..

Anonymkode: b09fd...cc7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som en mann som vet at han trenger selvutvikling, og derfor har lest en del om det, men som ikke får det helt til i praksis. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du ser en mann på hans handlinger, og ikke hva han sier.

Jeg skjønnet ikke helt hva du er forvirret om? Skal du ikke stole på det du ser, når han har sagt at han er slik...

Nei vennen. En mann er sine handlinger. Det var det første min far lærte meg om menn.  

Anonymkode: 34f79...87d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har dårlig erfaring med folk som selv forteller at de empatiske og snille. Det er heller noe andre sier om en. 

Og når du ikke oppfatter han som empatiske så er det bare tomme ord. 

Hvem som helst kan skryte av å være verdens mest jordnære og ydmyke person. Betyr neppe at det er sant 

Anonymkode: 6c5ee...07b

Helt enig. Datet en fyr som omtalte seg selv som ekstremt empatisk og snill i starten før jeg ble kjent med han, men han viste i handling det totalt motsatte. Han var ikke slem, men generelt lite omtenksom og selvopptatt. 

Anonymkode: 24abf...11f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hiver meg på resten her, en person som omtaler seg selv om flink, empatisk og omsorgsfull hele tiden, er (erfaringsmessig), stikk motsatt - uavhengig av kjønn. Store ord, men lite handling. 

Anonymkode: b5891...aee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helt enig. Datet en fyr som omtalte seg selv som ekstremt empatisk og snill i starten før jeg ble kjent med han, men han viste i handling det totalt motsatte. Han var ikke slem, men generelt lite omtenksom og selvopptatt. 

Anonymkode: 24abf...11f

Legger meg bak disse. Det er et stort rødt flagg. Har veldig dårlig erfaring med menn som omtaler seg i positive ordelag eller generelt skryter av seg selv. 

Anonymkode: ab4fc...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det endel røde flagg.

Tror ikke han er slem, men mangler totalt selvinnsikt eller hva skal en si….

Det var mye rart her. Det med vin/godteri er nå en ting, men ikke kunne gå innom en butikk? 

Høres litt ut som diagnose han ikke vet om selv/ikke vil fortelle om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vær veldig forsiktig med han her. Han er nok ikke god person.

Anonymkode: 1baa2...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis jeg spør om vi skal dele en flaske vin til helgen så sier han at jeg må ta med, for han kan ikke ha det stående da drikker han bare opp

det slo meg at han her sliter med seg selv i så stor grad at han ikke kan ha en flaske vin stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mennesker som sier selv de er snille, empatiske, alltid i godt humør er ofte ikke det. Datet en mann på 50 som var veldig opptatt av å fortelle at han var snill og alltid i godt humør. Ble tydelig etterhvert at det var bare ord. Han ble fort sur og fornærmet. Furtet hvis han ikke fikk vilja si. Var stadig i konflikt med andre. Var aldri hans feil i følge han. Ekskjæreste og ekskona var begge gale. Og han ble fort hissig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pingvinen skrev (31 minutter siden):

Mennesker som sier selv de er snille, empatiske, alltid i godt humør er ofte ikke det. Datet en mann på 50 som var veldig opptatt av å fortelle at han var snill og alltid i godt humør. Ble tydelig etterhvert at det var bare ord. Han ble fort sur og fornærmet. Furtet hvis han ikke fikk vilja si. Var stadig i konflikt med andre. Var aldri hans feil i følge han. Ekskjæreste og ekskona var begge gale. Og han ble fort hissig. 

Har akkurat samme erfaringen. Fyr som skrev på tinderprofil at han var alltid fornøyd og i godt humør. Vel jeg har aldri møtt en surere mann som var misfornøyd med alle relasjoner, utenom sin egen datter. :hoho:Blond kar, Oslo området. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk har fått masse å tenke på her, han har oppført seg annerledes enn han sier, han sier han stiller opp og er der for alle han er glad i, men at andre ikke gjør det for ham osv. Har inntrykk av at han setter seg selv som fokus ofte, han trengte selvsagt ikke å betale for meg på den butikken, jeg skulle vippse penger til tingen og det sa jeg også altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...