AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Skrevet 26. juli 2024 Jeg og mannen skilte oss i Februar, min eksmann som ville da han ikke hadde følelser for meg mer,men vi er gode venner og samarbeider godt om barna. Barna er snart 5, 9 og 12. Han er en fantastisk pappa og barna elsker pappan like mye som meg, så 50/50 var riktig ,og vi bor bare 5 min unna hverandre, så barna slipper og bytte skole og bhg ellers får lengre vei. Men jeg savner de så sykt mye når de er borte, gjør så vondt, selvom jeg er helt enig at det skal være sånn, for som sagt faren er fantastisk på alle måter. når de er hjemme får jeg jo i alle fall sett dem og de kommer innom innimellom siden det er så kort mellom meg og far,men nå har de vert snart 4 uker på kreta og skal være der til 5 August, og kommer hjem til meg den 6 August, far fikk ha dem litt lengre i år pga jeg har jobbet, gikk til ferie i går. har mange fine venner og henger ofte med dem i helger og slik,men savnet etter barna er så stort. Vil dette bli bedre med tiden eller vil det gjøre så vondt resten av livet? vi har anhver ferie ellers når det gjelder høstferie,juleferie, Vinterferie og Påskeferie. Sommeren skal vi ha 4 uker hver sånn normalt sett,men siden jeg har jobbet i år får pappan 5 uker i år,blir 4 uker på hver neste år Anonymkode: 57e7e...2f2 5
fru Alving Skrevet 26. juli 2024 #2 Skrevet 26. juli 2024 Det er ikke noe rart at du savner barna dine når du ikke har sett dem på 4/5 uker, det ville vel alle gjort? Tror dette vil gå seg til, og at det blir bedre når du får noen år på å venne deg til dette. Hvis du finner deg en kjæreste etter hvert så går nok de barnefrie ukene fortere også. Tenker du og kan forsøke å gjøre litt kjekke ting i de ukene, spise litt god mat, trene, gå på ting du ikke gjør når barna er der osv Gi deg selv litt koselige opplevelser når barna er hos faren, ta en tur til frisøren og forsøk å ikke vente på dem, men nyte livet. Og så forstår jo ikke jeg hvordan man ikke har følelser mer for en som man har tre barn med, men det er jo meg. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #3 Skrevet 26. juli 2024 Det er bra dere setter barna foran dere selv. Savne barna er ikke uvanlig å du vil jo aldri slutte å savne dem, men smertelig savn vil nok gå seg til og bli bedre. Det er jo ikke så lenge siden februar. Hold deg i aktivitet, så du ikke blir sittende hjemme å sture når du ikke har barna. Bra du har gode folk rundt deg. Anonymkode: 91b5c...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #4 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er bra dere setter barna foran dere selv. Savne barna er ikke uvanlig å du vil jo aldri slutte å savne dem, men smertelig savn vil nok gå seg til og bli bedre. Det er jo ikke så lenge siden februar. Hold deg i aktivitet, så du ikke blir sittende hjemme å sture når du ikke har barna. Bra du har gode folk rundt deg. Anonymkode: 91b5c...5fb Foreldrene mine bodde også nærme hverandre. Jeg begynte på ungdomskolen da dem skilte seg. Så jeg bodde to uker hos hver. Men kunne besøke den andre, spise middag, det var veldig fleksibelt. Moren min ble veldig sosial etter skilsmissen, så hun var mye ute på forskjellige ting når jeg var hos far. Jeg syntes det var så koselig Anonymkode: 91b5c...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Skrevet 26. juli 2024 Så bra dere samarbeider så godt. Det er så fint for barna. Det er relativt nytt enda... første sommeren. Jeg lover deg at dette blir bedre! Du vil få det bedre! Stor klem❤️ Anonymkode: 0fa41...ad1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #6 Skrevet 27. juli 2024 tusen takk for fine svar Jeg har jo vert veldig opptatt med jobben frem til jeg gikk ut av ferie torsdag,men skal henge med noen venner til uka og være med på hyttetur med en venninne og babyen hennes til helga, noe jeg gleder meg masse til. Prøver og kose meg uten barna og finne på ting,men er ennå så sårt, savner også min eksmann, jeg elsker han så mye ennå,men håper med tiden det blir lettere, det har jo ikke gått 6 månder engang, så får bare ta tiden til hjelp Anonymkode: 57e7e...2f2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #7 Skrevet 27. juli 2024 Et tips for å gjøre savnet lettere er jo å dele opp ferien litt. De fleste jeg kjenner som er skilt praktiserer 2+2+2+2 i fordeling av uker i sommerferien. Selv om du har følelser fortsatt for dik eksmann; ikke la han presse deg og utnytte deg! Skjønner ikke helt hvorfor han skulle ha 5 uker (!!) sammenhengende i sommer når du starter ferien din nå? Anonymkode: e64ac...185 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #8 Skrevet 27. juli 2024 Føler med deg ❤️ Dette må være et mareritt, rett og slett. Tenk å ikke se barna sine på en måned. Forferdelig! Anonymkode: 2a1b1...981 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #9 Skrevet 27. juli 2024 Så klart du savner barna etter 4 uker! Det er verst nå mot slutten. I fremtiden kan dere kanskje vurdere kortere intervallet (2+2 uker er vanlig). Det blir langt opphold alene for den som ikke har barna, og så blir det etterhvert slitsomt for den som har barna. Anonymkode: 86f02...076 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #10 Skrevet 27. juli 2024 Jeg er dønn misunnelig! å slippe å se barna sine 100% hadde gjort meg til en mye bedre mor. Jeg har flere skilte venninner og de øever virkelig livet! De er tålmodige kjærlige mødre når de har barna fordi de har overskudd. Det er vinn vinn! Vi andre er totalt utslitt og drømmer om å faktisk kunne savne barna sine! Heldige deg ts!!! Fy søren jeg er misunnelig! Og det vet jeg at mange er. hilsen en som drømmer om å skille seg for å kunne ha barna 50% Anonymkode: 8ea7c...b62 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #11 Skrevet 27. juli 2024 Tenker det er sunt å savne dem, og egentlig godt å se noen skrive det. Fordi så mange skilte gleder seg til barnefri, så godt å se foreldre som er motsatt. Skjønner godt du savner dem, veldig lei situasjon. Snaaaart august da! Anonymkode: c6c2a...273 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #12 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er dønn misunnelig! å slippe å se barna sine 100% hadde gjort meg til en mye bedre mor. Jeg har flere skilte venninner og de øever virkelig livet! De er tålmodige kjærlige mødre når de har barna fordi de har overskudd. Det er vinn vinn! Vi andre er totalt utslitt og drømmer om å faktisk kunne savne barna sine! Heldige deg ts!!! Fy søren jeg er misunnelig! Og det vet jeg at mange er. hilsen en som drømmer om å skille seg for å kunne ha barna 50% Anonymkode: 8ea7c...b62 Takk for svar alle sammen Jeg føler meg ikke heldig i hele tatt, savner er for stort ennå i alle fall,men når tiden går så kanskje jeg klarer og kose meg. Jeg vil jo helst ha mannen også og ikke bare barna. han fikk 5 uker nå pga jeg jobber og i alle fall snart 5 åring er for liten til og være alene hjemme. blir 4 uker hver neste sommer, og dele det 2 +2 passer ikke med tanke på jobbene våre Anonymkode: 57e7e...2f2
fru Alving Skrevet 27. juli 2024 #13 Skrevet 27. juli 2024 Jeg tenker dette går seg til, det er ikke rart at du synes det er vanskelig det hadde alle gjort🥰 Bare ta tiden til hjelp og vær åpen for det livet bringer deg, Hvem vet neste sommer kan livet ditt se helt anderledes ut.Synes og at du skal gjøre fine ting for deg selv og forsøke og kose deg når du har "barnefri" Ta deg tid til noen opplevelser og ting som du ikke kan gjøre med barn, hvis jeg var venninnen din hadde jeg blitt med på noen fine ting. Ut og spise god mat, teater, spa osv.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #14 Skrevet 27. juli 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er dønn misunnelig! å slippe å se barna sine 100% hadde gjort meg til en mye bedre mor. Jeg har flere skilte venninner og de øever virkelig livet! De er tålmodige kjærlige mødre når de har barna fordi de har overskudd. Det er vinn vinn! Vi andre er totalt utslitt og drømmer om å faktisk kunne savne barna sine! Heldige deg ts!!! Fy søren jeg er misunnelig! Og det vet jeg at mange er. hilsen en som drømmer om å skille seg for å kunne ha barna 50% Anonymkode: 8ea7c...b62 😂 måtte le litt av denne. Befriende at noen tør å skrive det. Etter lang ferie nå med ungene, søskenkrangling og full rull, kjenner jeg at jeg kan ligge og fantasere litt om 50/50 når de har sovnet. Fullstendig klar over at det ville vært mye savn, jada. Dessuten er jeg så lei mannen min nå etter 4 uker ferie sammen. Drømmer litt om å bo alene og ha en elsker som jeg kan treffe litt annen hver uke når jeg ikke har barna. En som ikke får flytte inn😂 Nei, kjenner det er på tide at sommerferien tar slutt altså. Enn så mye fint det også har vært. Men fytti…dønn utslitt jeg. Anonymkode: 7e901...923 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #15 Skrevet 28. juli 2024 Det er også fryktelig lenge for barna dine ikke å se deg... Særlig for den yngste er det virkelig lang tid vekk fra mammaen sin (eller pappaen hvis det hadde vært omvendt). Det burde vært viktigere ved planleggingen deres, synes jeg. Vi avtalte etter skilsmissen at ingen skulle ta med barna på lengre ferier enn to uker, slik at barna da kunne treffe den av foreldrene som ikke var med, før de fortsatte ferien med den andre. Jeg forstår godt savnet ditt, og det må gjøre enda vondere når du ikke ønsket skilsmissen i utgangspunktet. Det er en tøff periode å gå igjennom. Savnet blir lettere med årene, både fordi du venner deg til det og fordi barna blir større og mer selvstendige, men det er jo store deler av barnas liv du nå kommer til å gå glipp av. Det positive er at alenetiden nytes mer etter hvert, jeg nyter den i hvert fall. Venner, kjæreste, turer - eller bare å komme sliten hjem til tomt hus uten å måtte lage mat, kjøre på trening osv. Så ja, det blir bedre. Men synes det er helt utrolig at dere kunne planlegge FIRE uker hvor barna ikke ser deg den aller første sommeren etter skilsmissen - det burde dere ha tenkt bedre igjennom. Anonymkode: 93a91...a8a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #16 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er også fryktelig lenge for barna dine ikke å se deg... Særlig for den yngste er det virkelig lang tid vekk fra mammaen sin (eller pappaen hvis det hadde vært omvendt). Det burde vært viktigere ved planleggingen deres, synes jeg. Vi avtalte etter skilsmissen at ingen skulle ta med barna på lengre ferier enn to uker, slik at barna da kunne treffe den av foreldrene som ikke var med, før de fortsatte ferien med den andre. Jeg forstår godt savnet ditt, og det må gjøre enda vondere når du ikke ønsket skilsmissen i utgangspunktet. Det er en tøff periode å gå igjennom. Savnet blir lettere med årene, både fordi du venner deg til det og fordi barna blir større og mer selvstendige, men det er jo store deler av barnas liv du nå kommer til å gå glipp av. Det positive er at alenetiden nytes mer etter hvert, jeg nyter den i hvert fall. Venner, kjæreste, turer - eller bare å komme sliten hjem til tomt hus uten å måtte lage mat, kjøre på trening osv. Så ja, det blir bedre. Men synes det er helt utrolig at dere kunne planlegge FIRE uker hvor barna ikke ser deg den aller første sommeren etter skilsmissen - det burde dere ha tenkt bedre igjennom. Anonymkode: 93a91...a8a Tusen takk for svar jeg har tenkt litt på den ferien neste år og er kanskje bedre med 2+2 ,men må bare se om det går an og orde på jobben først, de er ganske nøye når det gjelder 3 uker i strekk og sen og tidlig sommerferie Anonymkode: 57e7e...2f2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #17 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 11.35): Jeg er dønn misunnelig! å slippe å se barna sine 100% hadde gjort meg til en mye bedre mor. Jeg har flere skilte venninner og de øever virkelig livet! De er tålmodige kjærlige mødre når de har barna fordi de har overskudd. Det er vinn vinn! Vi andre er totalt utslitt og drømmer om å faktisk kunne savne barna sine! Heldige deg ts!!! Fy søren jeg er misunnelig! Og det vet jeg at mange er. hilsen en som drømmer om å skille seg for å kunne ha barna 50% Anonymkode: 8ea7c...b62 Ja skikkelig fint å gå glipp halve barnas oppvekst. Virkelig noe å være misunnelig på det. Og du har ikke ofret en tanke til hvordan barna ville opplevd det heller ser jeg. Hilsen skilt mor som forstår ts veldig godt. Man gjør det beste ut av det, men jeg kommer alltid til å ha en sorg for å ikke se ungene mine hver dag. Anonymkode: 5df1f...cc9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #18 Skrevet 28. juli 2024 Aner ikke når det blir bedre! Har gjort det i 1 år nå.. Men det går litt bedre, selv om jeg alltid savner og tenker på barnet. Heldigvis savner jeg ikke mann og hus..! Anonymkode: 28949...bf6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #19 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Aner ikke når det blir bedre! Har gjort det i 1 år nå.. Men det går litt bedre, selv om jeg alltid savner og tenker på barnet. Heldigvis savner jeg ikke mann og hus..! Anonymkode: 28949...bf6 så fint du har det litt bedre og bra du ikke savner mannen. vi har huset,mens faren flyttet litt lengre opi i gata,men savner han da Anonymkode: 57e7e...2f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå