Gå til innhold

Hvorfor mjauer katter mens de er på do eller etterpå?l

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min katt mjauer av og til mens han er på do eller gir et mjau når han er ferdig.

Har også sett kattevideoer på YouTube der katter mjauer mens de er på do.

Hvorfor?

Jeg trodde først de hadde smerter og derfor mjauet, men det er nok en annen grunn.

Anonymkode: f0ddd...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har hatt to katter som mjauet på do, og hos begge skyldtes det sykdom. Den ene hadde UVI og sluttet å mjaue etter en antibiotikakur. Den andre hadde kreft i tarmen og ble etterhvert avlivet. 

Anonymkode: 8ca80...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt to katter som mjauet på do, og hos begge skyldtes det sykdom. Den ene hadde UVI og sluttet å mjaue etter en antibiotikakur. Den andre hadde kreft i tarmen og ble etterhvert avlivet. 

Anonymkode: 8ca80...eed

Oi det hørtes skremmende ut.

Jeg har sett kattevideoer på YouTube der små kattunger mjauer når de er på do, og alle kan jo ikke ha urinveisinfeksjon eller annen alvorlig sykdom?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min katt mjauer av og til mens han er på do eller gir et mjau når han er ferdig.

Hvorfor?

Jeg trodde først de hadde smerter og derfor mjauet, men det er nok en annen grunn.

Riktig spørsmålet er hvorfor mjauer noen, for det er ingen automatikk i at katter gjør det. Jeg har hatt katter hele mitt liv og ikke en eneste av de har mjauet ved dobesøk.

Anonymkode: 61a97...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Rett etter å ha vært i kassen; mange katter får post-poo-zoomies 😅 Min katt noen ganger. Da vroomer han rundt, mjauer høylytt, mens hand springer rundt, klorer på favoritt teppe, og er litt crazy 😅

Men dette er vist nok ikke uvanlig. Mjauing mens de er på toalettet derimot, som andre sier hadde jeg nok sjekket hos veterinær at ikke noe er galt.

Anonymkode: cde67...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mjauer på meg etter å ha bæsja i kassa, for at jeg skal ta det. 
Om toalettet hennes ikke er rent nok men hun må gå, hender det hun gir noen sure mjau i min retning mens hun sitter der og gjør sitt.

Anonymkode: 40828...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Rett etter å ha vært i kassen; mange katter får post-poo-zoomies 😅 Min katt noen ganger. Da vroomer han rundt, mjauer høylytt, mens hand springer rundt, klorer på favoritt teppe, og er litt crazy 😅

Anonymkode: cde67...d38

Hunden min får også det! Løper rundt og hopper i båndet etter han har bæsja 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her

Han har to doer og driter i ett og tisser i det andre, og det er kun når han driter at han mjauer, har jeg oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mjauer før før hun skal bæsje, mamman hennes gjorde det samme. Mammakatten mjaua helt til jeg kom å tok ut bæsjen, veldig artig kl 3 på natta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min mjauer på meg etter å ha bæsja i kassa, for at jeg skal ta det. 
Om toalettet hennes ikke er rent nok men hun må gå, hender det hun gir noen sure mjau i min retning mens hun sitter der og gjør sitt.

Anonymkode: 40828...bcb

Min lille er sånn.  Når hun har vært på do så må jeg tømme tvert, ifølge pusen 🤣🤣🤣. Hun mjauer ut av enhver verden. Det høres, og det tar ikke slutt før jeg har tømt doen. Nå bruker jeg klumpsand, så tar bare ut. Det er som å ha et barn i huset, en toddler. Kattene er så renslige. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...