AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #41 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er jo mange typer arbeid dette gjelder for: ikke statisk like stor arbeimengde i løpet av en dag/uke. En uforutsigbar arbeidshverdag. (En må ikke ta alt som blir skrevet på Internett helt på blodig alvor, tror du på ramme alvor at jeg tror du vil at jeg skal kjøre på dyr? Noen spm er retoriske ) Anonymkode: 5602f...ef4 Synes iallfall det var et merkelig svar på et ganske enkelt spørsmål. Var ikke vondt ment mot noen, men jeg har bare aldri hatt en slik jobb og lurer derfor på hva folk jobber med. Synd at du følte et så voldsomt behov for å forsvare pausene dine, var ikke ment negativt. Anonymkode: f7d68...b70 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #42 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synes iallfall det var et merkelig svar på et ganske enkelt spørsmål. Var ikke vondt ment mot noen, men jeg har bare aldri hatt en slik jobb og lurer derfor på hva folk jobber med. Synd at du følte et så voldsomt behov for å forsvare pausene dine, var ikke ment negativt. Anonymkode: f7d68...b70 Ok. Jeg svate hva jeg jobbet innenfor så fikk svar på spørsmålet ditt. Og jeg synes det er veldig merkelig om du ikke er 18-19 år og ny i arbeidslivet at du ikke har erfaringer med andre type arbeid der arbeidsmengden er ulik fra dag til dag så vi synes vist begge den andre svarer og spør meget merkelig. Anonymkode: 5602f...ef4 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #43 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ok. Jeg svate hva jeg jobbet innenfor så fikk svar på spørsmålet ditt. Og jeg synes det er veldig merkelig om du ikke er 18-19 år og ny i arbeidslivet at du ikke har erfaringer med andre type arbeid der arbeidsmengden er ulik fra dag til dag så vi synes vist begge den andre svarer og spør meget merkelig. Anonymkode: 5602f...ef4 Har jobbet innen helse siste 15 årene, har ikke prøvd andre yrker, derav min nysgjerrighet. Hvorfor er det rarere at jeg ikke har erfaring med andre type arbeid med ulik arbeidsmengde enn at du ikke har erfaring med en arbeidsmengde som nesten aldri avviker fra slik det er hver dag? Anonymkode: f7d68...b70
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #44 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har jobbet innen helse siste 15 årene, har ikke prøvd andre yrker, derav min nysgjerrighet. Hvorfor er det rarere at jeg ikke har erfaring med andre type arbeid med ulik arbeidsmengde enn at du ikke har erfaring med en arbeidsmengde som nesten aldri avviker fra slik det er hver dag? Anonymkode: f7d68...b70 Du har vel hørt om nordsjøarbeidere fiskere, brannkonstabel, skuespillere, veterinær, dykkere, osv osv? Selv om du aldri har jobbet innenfor dette eller? Tror du alle disse har yrkene har kliss like arbeidsdager? En må ikke nødvendigvis jobbe med noe for å kunne tenke seg til og ha kunnskap om at at det er mange yrker med ulike arbeidstider, ulik arbeid og helt ulike arbeidsdager enn det du har. Jeg synes det er merkelig at det aldri har slått deg hvor mange yrker dette gjelder Anonymkode: 5602f...ef4 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #45 Skrevet 28. juli 2024 Har en fysisk jobb og en sliten kropp så tar pause når kroppen sier fra. Er dessuten oppfordret til å ta en pause for det sosiale og min psykiske helse. Anonymkode: c8775...705 1
Johan uten land Skrevet 28. juli 2024 #46 Skrevet 28. juli 2024 Med jobb innene medier/kommunikasjon/tech er det nokså varaibelt med arbeidsoppgaver, og de fleste tilpasser seg dette og tar kortere pauser når det er mye å gjøre. En god del strekker lunsjen til 45-60minutter, noe jeg synes er greit når det er rolig, men ikke når det er ekstra å gjøre f.eks. pga at andre har ferie eller er syke. Noen er notoriske partmakere... Og noen blir også borte 15-20 min ved dobesøk... når dette samles opp synes jeg det blir mye pauser på en del.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #47 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er faktisk ingen røykere på vår arbeidsplass, vi er ca 250 stykker. Trudde dette knapt var en problemstilling i arbeidslivet lenger? Anonymkode: 4e7b7...f9e Vi har en haug av 50+ som røyker ganske hardt. Anonymkode: 3c491...990
norw Skrevet 28. juli 2024 #48 Skrevet 28. juli 2024 endo skrev (4 timer siden): Ja? Du har kompetanse som "leder" hvorfor skal du ha mindre lønn enn de du leder? Jeg skjønner ikke dette konseptet. Står ingenting om at jeg får mindre lønn
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #49 Skrevet 28. juli 2024 Mye pauser her, minst en halvtime på morgenen med kaffe, fort en time. Lunsj 30-45 min. Kaffepause fra 14 til 15.. alt i arbeidstiden. Men, har man mye å gjøre så dropper man disse pausene. Jeg har varierende dager, noen hektiske, noen veldig rolige (avhengig av når på året). Men jobben blir gjort innenfor de fristene jeg har. Drikker heller kaffe og prater med kollegaer enn å stirre på skjermen uten noe spesielt å gjøre. Anonymkode: 80cc0...d2f 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #50 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mye pauser her, minst en halvtime på morgenen med kaffe, fort en time. Lunsj 30-45 min. Kaffepause fra 14 til 15.. alt i arbeidstiden. Men, har man mye å gjøre så dropper man disse pausene. Jeg har varierende dager, noen hektiske, noen veldig rolige (avhengig av når på året). Men jobben blir gjort innenfor de fristene jeg har. Drikker heller kaffe og prater med kollegaer enn å stirre på skjermen uten noe spesielt å gjøre. Anonymkode: 80cc0...d2f Ja, ikke sant. Vi er flere som har varierende dager, noen dager blir jeg knapt ferdig med det jeg skal og andre dager har jeg god tid. SÅ på dager med god tid så tar jeg mer pauser med god samvittighet. Anonymkode: c8775...705
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #51 Skrevet 28. juli 2024 Jeg er på 2 avdelinger i samme jobb. I ene har jeg 30 min ubetalt, i andre har jeg 30 min pause betalt. Den som er betalt, da har jeg i teorien ikke pause. For jeg må alltid være tilgjengelig for kunder, og kan ikke sitte i fred å spise. Må bare ta "hvile" i noen minutter her og der. I den med ubetalt har jeg 30 minutt pause jeg benytter. Jeg har ingen andre pauser. Ikke noe "9-kaffe" og "2-kaffe" og den slags. Bare jobb fra jeg klokker inn og drar hjem. Rekker såvidt å gå på do eller drikke vann. Anonymkode: 4f36a...d27
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #52 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du har vel hørt om nordsjøarbeidere fiskere, brannkonstabel, skuespillere, veterinær, dykkere, osv osv? Selv om du aldri har jobbet innenfor dette eller? Tror du alle disse har yrkene har kliss like arbeidsdager? En må ikke nødvendigvis jobbe med noe for å kunne tenke seg til og ha kunnskap om at at det er mange yrker med ulike arbeidstider, ulik arbeid og helt ulike arbeidsdager enn det du har. Jeg synes det er merkelig at det aldri har slått deg hvor mange yrker dette gjelder Anonymkode: 5602f...ef4 Jeg har dessverre ingen kunnskap om hvor mange pauser de har i andre yrker, nei. Anonymkode: f7d68...b70 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #53 Skrevet 28. juli 2024 Jobber på barneskole, pauseavvikling kommer veldig ann på hvilke tilsyn/ inspeksjon jeg (/vi) har i løpet av skolehverdagen og så møter/ samarbeidstid etter undervisning. Enkelte dager har jeg første pause rundt kl. 14.00, men på en mest «normal» dag lunsj i storefri kl. 11.00-11.25 og så en liten pust i bakken kl. 13.50 til 14.00. Anonymkode: 7c3f7...4fe
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #54 Skrevet 28. juli 2024 Jobber i bhg, har en halvtime betalt pause. Rekker som oftest bare 20-25 min. Aldri over 30 min. Men får i alle fall spist og tisset😜 Anonymkode: f7110...ee9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #55 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 14.22): Dere jobber i offentlig sektor, regner jeg med ? 🙄 Anonymkode: 368f0...428 Jobber i offentlig sektor og har ti timer på jobb uten pause, ikke engang å gå på do. Mange av mine kollegaer tør ikke å drikke vann eller noe siden toalett er luksus og ikke tilgjengelig . Anonymkode: d807e...8c7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #56 Skrevet 29. juli 2024 Jeg har hatt vakter på 12,5 timer hvor jeg ikke har hatt en eneste pause bortsett fra å gå på do. Bare løpt fra møte til observasjon til dokumentasjon og så videre til neste møte eller observasjon i hjemmet. Det er veldig travelt. Så har jeg dager hvor jeg kan ta mange pauser og snakke med kollegaer. Men hvis jeg plutselig er på jobb alene og bare har dokumentasjonsarbeid så er det ikke så veldig gøy, for å være ærlig. Anonymkode: b1359...2f2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #57 Skrevet 29. juli 2024 Jeg jobber på kontor i offentlig sektor og hos oss er det variasjon i takt med aldersgrupper. De eldre arbeidstakerne (55+) tar kaffepause kl 08 og kl 14 på 20-50 minutter. Det er mye sladring og skvaldring i tillegg til gamle skrøner som blir gjentatt. Dersom det er kake (rester fra fredagskaffen eller bursdagsfeiring) blir det lengre pauser. Sjefen og ledere deltar av og til. Vi blir fortalt at disse pausene er "viktige" på tross av at de samme personen dominerer og styrer samtalene hver dag. Vi har alle betalt lunsj i 4 av 5 arbeidsdager. De yngre arbeidstakerne er mye mer ryddige og ordentlige enn de eldre. Anonymkode: 5684a...036
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #58 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 14.22): Dere jobber i offentlig sektor, regner jeg med ? 🙄 Anonymkode: 368f0...428 Gjør ikke det nei. Privat. Og har selvsagt mulighet til å ta pustepauser gjennom arbeidsdagen, ikke noe rart med det. Vi jobber uansett mye og har kompetanse som er etterspurt. Det finnes andre jobber enn i helse og servicenæringen i tilfelle du ikke skjønte det. Jobber som du har glede av at utføres 😉 Anonymkode: 2ab7c...461 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå