AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #21 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 8.33): Det skal være 7.5 timer effektivt arbeid i løpet av arbeidsdagen, om det er 7.5 timer man får betalt for. Skal man ha mer enn en halv time lunsj, må man utvide tiden på jobb tilsvarende. Aner at det er en del snyltere som prøver seg på mer. Anonymkode: a55f2...e49 Dette stemmer ikke. Jeg jobber på pc hele dagen og man bør faktisk ha 10 minutters pause hver time. Det står skrevet mange steder. For å unngå helseplager. Arbeidsplassen vil være tjent med dette for å unngå sykemeldinger . Anonymkode: d6447...59e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #22 Del Skrevet 27. juli 2024 Vi møtes til kaffe, 10 min, kl 9. Noen har da vært på jobb 2 timer, andre nettopp kommet. Vi har også 10 min felles kl 14. Alle møter ikke opp hver pause, men kommer hvis det passet med oppgavene. I tillegg har vi 30 min lunsj. Ellers tar mine medarbeider seg pauser i arbeidet etter behov. Noen går og henter seg en kopp kaffe, andre en rask tur ut for frisk luft. Jeg fører ikke regnskap med pausene, men regner med at pausene er nyttige. Alle trenger korte avbrekk. Anonymkode: a97c7...5e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 27. juli 2024 #23 Del Skrevet 27. juli 2024 i utgangspunkte 30min lunsj som regnes som pause, men på rolige dager så kan vi ta oss en 5minutters kaffepause og, men 1 time ekstra pause utenom lunsjen? det er 22-23 timer i mnd og rundt 200 timer per arbeider i året, ca 1.5 mnd arbeid i kaffeepauser(ja jeg vet ferie osv så blir ikke fullt så mye men allikavel), det er noen svindyre timer for bedriften, høres nesten ut som de må sparke noen om det ikke er nok jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #24 Del Skrevet 27. juli 2024 Vi jobber 8 timer om dagen med en 30 pause. Ellers går jeg pp do om jeg trenger 5 min Anonymkode: 4d567...7c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 27. juli 2024 #25 Del Skrevet 27. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette stemmer ikke. Jeg jobber på pc hele dagen og man bør faktisk ha 10 minutters pause hver time. Det står skrevet mange steder. For å unngå helseplager. Arbeidsplassen vil være tjent med dette for å unngå sykemeldinger . Anonymkode: d6447...59e Men du har ikke krav på det, du har krav på en pause om du jobber minst 5.5 timer, og du har krav på 30min pause om du jobber 8 timer Det er nok ikke mange arbeidsgivere som legge seg oppi om du tar en 5min lufte pause og det gjør nok godt for en værmand, men i utgangspuynkte så skal du jobbe 7.5t effektivt, pause uten om lunsj kan i utgangspunkte trekkes fra lønn eller så må du jobbe det inn igjen. Men igjen om en arbeidsgiver hadde reagert på at jeg tok meg en 5minutters for å strekke litt på beina så hadde jeg nok startet å lete etter en ny jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 28. juli 2024 #26 Del Skrevet 28. juli 2024 endo skrev (11 timer siden): Bare lurer. Hvorfor har de som ikke har betalt pause høyere lønn enn de som har spesialkompetanse slik at de må være tilgjengelige i pauser? Altså setter pris på filosofien, mindre ansvar mer betalt må være en fantastisk arbeidsplass Spesialkompetanse? De ansatte på gulvet skal ikke være tilgjengelige i pausene. Jeg bør som leder være tilgjengelig når som helst, litt avhengig av hva det gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #27 Del Skrevet 28. juli 2024 Fleks og en del hjemmekontor. På papiret har jeg vel en halvtime lunsj og en time middag, men har aldri forholdt meg til det. Enkelte dager nærmest 0 pauser, all mat over tastaturet, ofte først godt utpå dagen. Innimellom er det roligere. Da kan jeg ha pauser tilsvarende det du beskriver i HI, der jeg drikker kaffe og plaprer med kollegaer. Er det rolig en dag på hjemmekontor så finregner jeg ikke på akkurat hvor mange timer jeg jobber. Vet jeg netto har en god del overtid, og har ikke overtidsbetalt, så har i det hele tatt et avslappet forhold til det. Og er tilgjengelig når som helst, og har et øye på mailen, også helg og ferier. Anonymkode: 4e7b7...f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #28 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 8.33): Det skal være 7.5 timer effektivt arbeid i løpet av arbeidsdagen, om det er 7.5 timer man får betalt for. Skal man ha mer enn en halv time lunsj, må man utvide tiden på jobb tilsvarende. Aner at det er en del snyltere som prøver seg på mer. Anonymkode: a55f2...e49 Å jobbe 3,5-4 timer i slengen uten pause er ikke anbefalt. Produktiviteten går ofte ned etter par timer, noen ganger enda tidligere. Det er en grunn til at skoletimer også er lagt opp med pauser innimellom. Å strekke på beina, hente en kopp kaffe, gå en liten tur, gå på do, er innbakt i de 7,5 timene. Å ta en lengre kaffepause med kollegaer kan være sosialt styrkende og ikke direkte negativt så lenge de får utført jobben sin i tide. Det er helt vanlig å være mer effektiv etter pause og hyggelig sosialt fravær. Ts, hva sier lederen deres til dette? Blir jobben gjort likevel? I alle jobber jeg har hatt, alt fra stuepike, selger, kontor, helsevesen, så har vi pleid å ha pauser i tillegg til lunchpausen. Enten kun for å koble ut sosialt, men også for å oppsummere dagen, ha et lite møte etc. Hvis ikke du er lederen, så hadde jeg vært forsiktig med å mene noe om denne kulturen da du fort kan bli sett ned på av de andre. Så trå forsiktig hvis du tenker å gjøre noe med det. Anonymkode: 04da6...8aa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #29 Del Skrevet 28. juli 2024 De som røyker tar seg pause i hvert fall hver time. 5-10 minutter av ganga, gjerne mer om de går flere sammen. Jeg har pause (utenom lunsj på 30 min, hvor jeg likevel er tilgjengelig på tlf) når jeg henter ny kopp kaffe, det tar meg to minutter og jeg gjør det enten når det er rett før et møte og jeg har noen minutter til overs eller jeg har telefonsamtale. Jeg vil ikke egentlig kalle det pause, men jeg får i hvert fall reist meg og gått noen skritt. Anonymkode: 3c491...990 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 28. juli 2024 #30 Del Skrevet 28. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette stemmer ikke. Jeg jobber på pc hele dagen og man bør faktisk ha 10 minutters pause hver time. Det står skrevet mange steder. For å unngå helseplager. Arbeidsplassen vil være tjent med dette for å unngå sykemeldinger . Anonymkode: d6447...59e Helt klart dette, ingen er tjent med å sitte foran pc nesten sammenhengende i flere timer. Det ender på sykemelding til slutt. Jeg har en halv time lunsj og tar sjelden så lang tid heller. Så er det noen 10 minutter noen gange i løpet av dagen for å komme vekk fra pc skjerm og strekke på kroppen. Sitte 3 timer i en stol Du kjenner det i rassen da Noen få ganger er det null pause, og jobber kontinuerlig for å få unna jobb som hoper seg opp. Men kan ikke syte for det er ikke hverdagen. Har jobbet i feriene, men de dagene er over. Så har overhodet ikke et snev av dårlig samvittighet. Når pensjonsalder er der skal jeg ta i mot pensjonen med stolthet og nyte den uansett hva mange måtte mene om det. Endret 28. juli 2024 av TomKrus 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #31 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De som røyker tar seg pause i hvert fall hver time. 5-10 minutter av ganga, gjerne mer om de går flere sammen. Jeg har pause (utenom lunsj på 30 min, hvor jeg likevel er tilgjengelig på tlf) når jeg henter ny kopp kaffe, det tar meg to minutter og jeg gjør det enten når det er rett før et møte og jeg har noen minutter til overs eller jeg har telefonsamtale. Jeg vil ikke egentlig kalle det pause, men jeg får i hvert fall reist meg og gått noen skritt. Anonymkode: 3c491...990 Dette stemmer ikke hos oss. Anonymkode: 24f3a...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #32 Del Skrevet 28. juli 2024 Jobber innen helse. Vi kan ha alt fra såvidt tid til å gå på do eller drikke vann, til mange timer i godstolen på vaktrommet på min avdeling. Flesteparten av vaktene er en mellomting, tid til litt kaffe på morgen og en matbit i løpet av dagen 😊 Anonymkode: c395f...6f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #33 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): De som røyker tar seg pause i hvert fall hver time. 5-10 minutter av ganga, gjerne mer om de går flere sammen. Jeg har pause (utenom lunsj på 30 min, hvor jeg likevel er tilgjengelig på tlf) når jeg henter ny kopp kaffe, det tar meg to minutter og jeg gjør det enten når det er rett før et møte og jeg har noen minutter til overs eller jeg har telefonsamtale. Jeg vil ikke egentlig kalle det pause, men jeg får i hvert fall reist meg og gått noen skritt. Anonymkode: 3c491...990 Det er faktisk ingen røykere på vår arbeidsplass, vi er ca 250 stykker. Trudde dette knapt var en problemstilling i arbeidslivet lenger? Anonymkode: 4e7b7...f9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #34 Del Skrevet 28. juli 2024 Vi har pauser og spiser i tjenestebilen når vi har tid. Noen ganger har vi flere av disse pausene og andre dager har vi ingen, men spiser litt mens man kjører. Anonymkode: 58d4f...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #35 Del Skrevet 28. juli 2024 Hvilke jobber er det folk har som har tid til så mange pauser? Vi har endelig, etter snart 10 år, fått kranglet oss til betalt lunsjpause, da vi så og si aldri rekker lunsj engang. Anonymkode: f7d68...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #36 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilke jobber er det folk har som har tid til så mange pauser? Vi har endelig, etter snart 10 år, fått kranglet oss til betalt lunsjpause, da vi så og si aldri rekker lunsj engang. Anonymkode: f7d68...b70 Jeg jobber innefor dyrehelse. Hva vil du jeg skal gjøre, drive rundt å kjøre på dyr før jeg begynner på jobb så vi har noe å gjøre på? Alle har ikke en jobb som har en forutsigbar statisk jobbmengde Anonymkode: 5602f...ef4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #37 Del Skrevet 28. juli 2024 På kontoret går det fort med en time ekstra til sosiale pauser. På hjemmekontor bortfaller disse, naturlig nok. Merker at jeg blir sittende litt for pal enkelte ganger og bare tar pause for toalettbesøk eller hente vann osv. Så har faktisk blitt oppfordret av sjefen min til å huske litt pauser for å strekke ut osv. Anonymkode: 5ba8f...956 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 28. juli 2024 #38 Del Skrevet 28. juli 2024 9 hours ago, norw said: Spesialkompetanse? De ansatte på gulvet skal ikke være tilgjengelige i pausene. Jeg bør som leder være tilgjengelig når som helst, litt avhengig av hva det gjelder. Ja? Du har kompetanse som "leder" hvorfor skal du ha mindre lønn enn de du leder? Jeg skjønner ikke dette konseptet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #39 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber innefor dyrehelse. Hva vil du jeg skal gjøre, drive rundt å kjøre på dyr før jeg begynner på jobb så vi har noe å gjøre på? Alle har ikke en jobb som har en forutsigbar statisk jobbmengde Anonymkode: 5602f...ef4 Haha hæ, har ikke sagt noe på det? Hvorfor i alle dager skulle jeg ønske at du kjørte på et dyr? Var bare nysgjerrig på hva folk jobber med når de skriver at de har tid til så mye pauser. Anonymkode: f7d68...b70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #40 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha hæ, har ikke sagt noe på det? Hvorfor i alle dager skulle jeg ønske at du kjørte på et dyr? Var bare nysgjerrig på hva folk jobber med når de skriver at de har tid til så mye pauser. Anonymkode: f7d68...b70 Det er jo mange typer arbeid dette gjelder for: ikke statisk like stor arbeimengde i løpet av en dag/uke. En uforutsigbar arbeidshverdag. (En må ikke ta alt som blir skrevet på Internett helt på blodig alvor, tror du på ramme alvor at jeg tror du vil at jeg skal kjøre på dyr? Noen spm er retoriske ) Anonymkode: 5602f...ef4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå