Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er finn.no ihvertfall barneklær går fort!

Anonymkode: a6f46...7a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette vurderer jeg å gjøre. Men hvordan setter du pris? Selger du vanlige brukte klær, altså ikke merkeklær, også? 

Anonymkode: 040c7...8b2

Dette har jeg også gjort. Har solgt en del forskjellig. Barneklær går ganske godt, husgeråd kan også gå godt, dameklær er veldig variabelt. Har bevisst lagt meg lavt i pris, men opplever at særlig jeans (som over) er vanskelig å selge hvis det ikke er merkeplagg. Ytterplagg og cardiganer går greit. T-skjorter og småplagg som ikke er merker er vanskelig å få solgt, nesten uansett hvordan det prises. 

Sånne bruktbutikker har ofte en overflod av ræl, så er lett for at tingene forsvinner i mengden.

Anonymkode: 1ad9d...c9f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sånne bruktbutikker har ofte en overflod av ræl, så er lett for at tingene forsvinner i mengden.

Stemmer, det er derfor jeg er ekstremt nøye på å rydde hyppig slik at min stand skiller seg ut som bugnende og oversiktlig. Da er det også lettere å finne igjen plagg som kunder har hengt fra seg rundt omkring. Det er litt jobb, mne mindre og koseligere jobb enn å sende et og ett plagg gjennom Finn og Tise.

Anonymkode: b6a88...f67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg leier stand på bruktbutikk. Det finnes forskjellige i alle byer i Norge, men selv bruker jeg ReRe på Jessheim. Det er butikk hvor du har din egne lille meter, du setter priser og henger ut det du ønsker.

Jeg har solgt masse småting for tilsammen mange tusen og invester dette i design vesker.

Får solgt så mye mer med mindre jobb enn det det er å selge på Finn og Tise.

Men hvordan er kundegrunnlaget der? Jeg forsøkte dette på Nesten Ny på Jessheim før de flyttet, og det var veldig få kunder der. Nesten bare de som var ute etter loppisklær til loppispriser (typ posesalg). jeg hadde lavere priser enn de fleste, fine og hverdagsklær og godt utvalg. Opplevde noen få salg, og at 3 plagg ble stjålet tross alarm..) Kanskje den du nevnver er mer populær og har flere kunder?

Anonymkode: c423b...9d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hvordan er kundegrunnlaget der? Jeg forsøkte dette på Nesten Ny på Jessheim før de flyttet, og det var veldig få kunder der. Nesten bare de som var ute etter loppisklær til loppispriser (typ posesalg). jeg hadde lavere priser enn de fleste, fine og hverdagsklær og godt utvalg. Opplevde noen få salg, og at 3 plagg ble stjålet tross alarm..) Kanskje den du nevnver er mer populær og har flere kunder?

Jeg selger som sakt masse der, men synes også beliggenheten til ReRe er mye bedre. Det er mer naturlig å gå forbi der og det er alltid masser folk i området. Selv om Nesten Ny ikke lå langt unna var det et lokale man kun stoppe på om man planla det. Liker også at ReRe har topphylle til større ting og ferdig printede skilt en kan bruke.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Får du det dekket om noe blir stjålet?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, slikt er på selgers risiko.

Butikkene gjør selvfølgelig det de kan for å hindre tyveri, men de har ingen erstatningsplikt da hver stand er en egen butikk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, slikt er på selgers risiko.

Butikkene gjør selvfølgelig det de kan for å hindre tyveri, men de har ingen erstatningsplikt da hver stand er en egen butikk.

Jeg skjønner. Jeg tenkte man kanskje kunne tegne en type forsikring el. 

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig privatmarked for å selge klær, hvertfall billigklær fra H&M, Floyd, Kaffe o l. 

Anonymkode: f4e22...a84

AnonymBruker
Skrevet

Merkejeans gikk godt på Tise for meg, men de var priset lavt. 100 kr for vintage diesel. 

Anonymkode: cb295...4f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 9.08):

Nesten ny dekker ikke tap av tyveri nei.. var det som var så surt..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selger på Tise, har bare positive erfaringer. Mitt beste tips er å selge etter sesong, og ha god, informativ tekst med produktinnhold, størrelse og passform. 

Anonymkode: 905de...e86

Skrevet

Jeg selger på finn og Tise og blir som regel kvitt ting, selv om det tar litt tid innimellom. Men plutselig dukker det opp noen som er på jakt etter akkurat den genseren! Må bare ha litt is i magen.

Det er også viktig med gode bilder og en fair pris. Jeg har også lært at klær fra billigkjedene ikke selger, da kjøper folk heller nytt. Når man setter pris må man også huske på at det fort havner 80kr i porto oppå den prisen så det må lønne seg for folk.

Ting jeg absolutt ikke blir kvitt har jeg ofte laget klespakker av og da forsvinner det. Hadde 5-6 gamle levis og dieselbukser som jeg ikke fikk solgt, lagde en klespakke og mener jeg tok 600kr og den forsvant raskt. Ikke mye pr bukse, men 600kr mer enn om jeg skulle latt dem ligge i skapet og støve ned.

AnonymBruker
Skrevet
On 7/26/2024 at 7:11 AM, AnonymBruker said:

Jeg lurer på hvor det beste stedet å selge brukte klær er og om noen har tips som gjør det lettere å få solgt.

Hva som er det beste stedet kommer an på hvilke klær det er. Men, i tillegg til alle de andre tipsene her, ikke legg en ''str XL men liten i str så passer kun L'' under XL-kategorien. 

Anonymkode: 40843...f9c

Skrevet

Har brukt finn og tise, men du må legge det utrolig lavt for å få noe solgt da det legges ut myyyyye klær😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...