AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Del Skrevet 26. juli 2024 Jeg lurer på hvor det beste stedet å selge brukte klær er og om noen har tips som gjør det lettere å få solgt. Anonymkode: 040c7...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. juli 2024 #2 Del Skrevet 26. juli 2024 Du kan bla legge det ut under klær på finn.no eller markedsplass på Fb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #3 Del Skrevet 26. juli 2024 exictence skrev (Akkurat nå): Du kan bla legge det ut under klær på finn.no eller markedsplass på Fb. Har du erfaring? Jeg synes salg av klær på Finn er nesten umulig. Får ikke solgt noe. Og fb bruker jeg ikke. Anonymkode: 040c7...8b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. juli 2024 #4 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du erfaring? Jeg synes salg av klær på Finn er nesten umulig. Får ikke solgt noe. Og fb bruker jeg ikke. Anonymkode: 040c7...8b2 har solgt noe på Finn.no. Noe fikk jeg solgt, noe ikke. PÅ markedsplass har jeg selv kjøpt noe. Har ikke erfaring med noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Del Skrevet 26. juli 2024 Viktigste for å få solgt brukte klær er prisen. Folk gidder ikke kjøpe brukt med mindre de sparer en del penger på det. Og folk gidder vel heller ikke kjøpe brukte klær som du har kjøpt fra Cubus, med mindre du tar 30-50,- for plagget. Om du har skikkelige klær, i bra tilstand og legger deg på rett under halv pris av ny pris så er det lett å få solgt på Finn. Anonymkode: 1bdbd...a07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonjemor74 Skrevet 26. juli 2024 #6 Del Skrevet 26. juli 2024 Mange bruker appen Tise og er veldig fornøyd med den. Selv har jeg lite suksess på Tise.. Selv om prisen er lav og bildene bra. Men kan jo være verdt et forsøk? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 26. juli 2024 #7 Del Skrevet 26. juli 2024 Selger stort sett på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #8 Del Skrevet 26. juli 2024 Jeg bruker bare Finn og har god erfaring med det. Kjøper lite klær og i hovedsak brukt selv, så det er i de tilfellene jeg har bommet på et bruktkjøp jeg selger klær videre. Ta gode bilder (godt lys, ikke krøllete klær). Ta gjerne bilde med plagget på eller lån et bilde fra nettbutikken til klesmerket. Og ikke pris for høyt, selv om det er merkeklær. Det er lurt å ta hensyn til at kjøper ofte betaler frakt i tillegg når du setter en pris. Anonymkode: 84a4c...bb1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #9 Del Skrevet 26. juli 2024 Kles pakker er lettere,Men syntes det vansklig selge nå. Anonymkode: 82c03...dc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #10 Del Skrevet 26. juli 2024 Jeg selger på Finn med god suksess. Men billige klær fra HM og Cubus får jeg ikke solgt. Selger mye kjoler og yttertøy. På Finn legger jeg et plagg pr annonse og tar mange bilder. Og priser de bittelitt lavere enn andre tilsvarende annonser. Anonymkode: c4802...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #11 Del Skrevet 26. juli 2024 Selger mye på Tise og Facebook. Facebook er oftest mer effektivt, men kommer nok veldig an på hva man selger. Barneklær går fort unna.. Anonymkode: c5711...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #12 Del Skrevet 26. juli 2024 På Finn er pris og bilder svært viktig. Ser flere selger plagg for 50% av hva de selv kjøpte det for, samtidig som det samme plagget er på salg 50 eller 70 % i butikken. Jeg er veldig for gjenbruk, men syns det er vanskelig å kjøpe noe brukt for mer penger enn å kjøpe det samme nytt (på salg) i butikken. Jeg opplever også at det så sinnsykt mange annonser på Finn at jeg blir helt overveldet. Det er bra om viktig info står i overskriften, slik at det blir lettere å finne. Feks størrelse, merke, tilstand. Hovedbilde må være pent, gjerne butikkens/merkets egne. Anonymkode: 71039...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 26. juli 2024 #13 Del Skrevet 26. juli 2024 (endret) Jeg solgte noen jakker i fjor (Bergans, både ull og dun) og opplevde at det gikk overraskende raskt å selge dem via Finn. Tok gode bilder på dagtid i dagslys mot hvit bakgrunn. Jeg sender ikke, men folk som vil kjøpe må komme hit. Det gikk fint, jeg bor i Oslo, så mengden folk som er potensielle kjøpere er stor. Har forsøkt to ganger å selge noe (husker ikke hva slags varer) på Facebook Marketplace, men den salgsplattformen er gjennomsyret av svindlere. Begge mine annonser, som lå ute til forskjellige tider, fikk kjapt et par svindelforsøk-svar. Jeg bare ga opp og slettet annonsen på Facebook. Facebook generelt er blitt et rottereir av svindelannonser og svindlere som prøver seg, og det ser ut som Marketplace der er likedan. Endret 26. juli 2024 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #14 Del Skrevet 26. juli 2024 Fikk solgt en god del på Finn rundt påske (?) når det var halv pris på Fiks Ferdig. Vet ikke hvor ofte de har halv pris på frakten, men det kan være greit å følge med der. Anonymkode: 8e614...bff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #15 Del Skrevet 28. juli 2024 Bruker helst Finn. Med Tise opplever jeg at det er mest spesifikke merker som selges. Riktig pris er viktig. Har du en pent brukt genser fra Lindex som kostet 399 i 2020 så kan du ikke ta 199. For den har trolig på sitt billigste vært mellom 50-90kr hos Lindex på salg. Du trenger selvsagt ikke å legge deg på absolutt minstepris. Men jeg ville lagt den ut for maks 100kr. Jeg følger også med om noen har satt hjerte/like på annonsen. Har flere gjort det og det går et par dager uten napp så setter jeg gjerne ned prisen litt. Da får de varsel om nedsatt pris og jevnlig biter noen på. Om du har flere ting i samme kategori eller pris ute så kan du også skrive i annonsen «se gjerne flere av annonsene mine. Selger flere topper i samme stil. Kjøp 3 for 250kr». Anonymkode: da8c9...8b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanja2345 Skrevet 28. juli 2024 #16 Del Skrevet 28. juli 2024 Bor du i Oslo? Kan selge klær på Cirkulær. Gå inn på nettsidene deres å se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #17 Del Skrevet 28. juli 2024 Jeg leier stand på bruktbutikk. Det finnes forskjellige i alle byer i Norge, men selv bruker jeg ReRe på Jessheim. Det er butikk hvor du har din egne lille meter, du setter priser og henger ut det du ønsker. Jeg har solgt masse småting for tilsammen mange tusen og invester dette i design vesker. Får solgt så mye mer med mindre jobb enn det det er å selge på Finn og Tise. Anonymkode: b6a88...f67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #18 Del Skrevet 29. juli 2024 Vær veldig nøye med størrelser er mitt råd. Ser klær fra str 40-52 merkes som XL for eksempel. Jeg bruker stort sett XL/46-48 i de fleste kjedebutikkmerker og blir litt irritert når jeg ser klær merket som XL i annonsen og størrelse 42 i teksten. Gjerne ha med brystmål i tillegg til størrelse og om plagget er stor eller liten i størrelse. Det er ofte alt for lite tekst i slike annonser. Ha også fine bilder der man ser plagget. Det er alt for mang utydelige bilder i dårlig lys. Ta også med hva slags materiale plagget er laget av. Anonymkode: af0cc...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #19 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg leier stand på bruktbutikk. Det finnes forskjellige i alle byer i Norge, men selv bruker jeg ReRe på Jessheim. Det er butikk hvor du har din egne lille meter, du setter priser og henger ut det du ønsker. Jeg har solgt masse småting for tilsammen mange tusen og invester dette i design vesker. Får solgt så mye mer med mindre jobb enn det det er å selge på Finn og Tise. Anonymkode: b6a88...f67 Dette vurderer jeg å gjøre. Men hvordan setter du pris? Selger du vanlige brukte klær, altså ikke merkeklær, også? Anonymkode: 040c7...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #20 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette vurderer jeg å gjøre. Men hvordan setter du pris? Selger du vanlige brukte klær, altså ikke merkeklær, også? Anonymkode: 040c7...8b2 Prisingen tar jeg etter magefølelsen. Så meg første gang litt rundt på hva de andre stand-leierne tok i pris, og la meg litt under dette. Jeg går heller for å ha full stand, selge masse til litt lavere pris, enn å ha halvfull stand med dyre plagg. Fyller alltid opp med noen plagg til gi-bort-pris, men henger også opp noe av dyrere merker som Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Guess, Donna Karan osv. Er også nøye på å komme hver andre til tredje dag for å rydde. Pent brukte hverdags-sko selger godt, jeans selger dårlig, og det er viktig å holde seg til sesong. Enkelte ganger putter jeg inn kosmetikk (forsegler det med plastfolie), små-elektrisk og lignende. Dette selger også godt. Det er utrolig gøy å følge med på nett og se ting forsvinne ut. Ved å tømme skapet for ting jeg ikke bruker har jeg nå bedre plass og en Louis Vuitton veske + en Marc Jacobs veske jeg ikke hadde før. Veske kontoen er ikke tom, men har booket ny stand om 1.5 mnd til høst klær, da skal jeg spare opp til en Mulberry eller YSL, har ikke helt bestemt meg enda. Kanskje blir det begge for kjøper selvfølgelig Vintage 🤩 Anonymkode: b6a88...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå