AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Skrevet 26. juli 2024 Jeg har 26000 på klarna konto. Blir ofte at om jeg «trenger» noe så handler jeg der. Jeg har 12000 igjen av refinansieringlån, som jeg tok opp nettopp for å betale ned forrige klarna konto 😳 Jeg har 10000 på master card I tillegg til et privat lån på 45000. Syke syke greier dette. Jeg må slutte å shoppe, tenke over alle kjøp osv. Jeg trenger å høre om folk som har klart å snu et slikt helvette? Anonymkode: cefa9...c78 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #2 Skrevet 26. juli 2024 Jeg hadde 500 000,- i forbruksgjeld i 2019, nå har jeg 47 000,- i buffer, og den øker hver måned. Tok skikkelig tak, shoppestopp, solgte masse på Finn, lagde et regneark over alle lån, med minimum nedbetaling og hvor høy renten var. Betalte ned de minste lånene først, så brukte jeg Lendp til å samle resten i ett lån hos Santander som faktisk ga meg en god rente, sparte 1000,- i måneden på det. Betalte ned så mye jeg klarte hver måned, og da gikk det fort. Hadde heldigvis ikke misligholdt noe av gjelden, har aldri hatt betalingsanmerkning. Så ja, det ER mulig, lykke til!! Anonymkode: 969a2...e3a 7 4 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #3 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg hadde 500 000,- i forbruksgjeld i 2019, nå har jeg 47 000,- i buffer, og den øker hver måned. Tok skikkelig tak, shoppestopp, solgte masse på Finn, lagde et regneark over alle lån, med minimum nedbetaling og hvor høy renten var. Betalte ned de minste lånene først, så brukte jeg Lendp til å samle resten i ett lån hos Santander som faktisk ga meg en god rente, sparte 1000,- i måneden på det. Betalte ned så mye jeg klarte hver måned, og da gikk det fort. Hadde heldigvis ikke misligholdt noe av gjelden, har aldri hatt betalingsanmerkning. Så ja, det ER mulig, lykke til!! Anonymkode: 969a2...e3a Herregud så innmari flink! Du må være så stolt! Selge på finn ja, hva selger du der? For jeg får ikke til å selge noe på finn, Facebook eller tise. Virker nesten som at markedet er mettet på et vis… Anonymkode: cefa9...c78
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #4 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Herregud så innmari flink! Du må være så stolt! Selge på finn ja, hva selger du der? For jeg får ikke til å selge noe på finn, Facebook eller tise. Virker nesten som at markedet er mettet på et vis… Anonymkode: cefa9...c78 Takk! Solgte alt mulig, klær, ting fra skuffer og skap, smykker osv. Alt kan selges bare prisen er riktig. Bor i Oslo og der er markedet bra!. Stilte også opp som styremedlem i sameiet, det er lønnet arbeid 😊 Anonymkode: 969a2...e3a 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Skrevet 26. juli 2024 Hadde for noen år siden flere hundre tusen i forbruksgjeld. Har klart å betale ned alt (etter å ha forhandlet med alle kreditorer om renter og totalsummene. fikk en god del avskrevet) og per nå er jeg oppe i litt over 40000,- på sparekonto. Anonymkode: 2014f...fbb
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #6 Skrevet 26. juli 2024 Jeg hadde inkasso og betalingsanmerkninger takket være en hevngjerrig eks. Jeg jobbet masse overtid og levde på minimum til alt var betalt og jeg fortsatte å jobbe overtid til jeg fikk nok egenkapital. Du må slutte å shoppe ts. Selg det du har av klær på Finn eller Tise. Spør deg selv om du virkelig trenger å shoppe noe mer? Anonymkode: eae7c...99e
Million Skrevet 26. juli 2024 #7 Skrevet 26. juli 2024 (endret) Ja, jeg hadde en del forbruksgjeld for en del år tilbake. Alt pga shopping på nett. Bestemte meg en dag bare for at nå var det nok, så jeg bråsluttet nettshoppingen, og begynte hardkjør på nedbetaling av gjelden. Hadde aldri noen inkassosaker (det har jeg aldri hatt) for jeg betalte i tide bestandig, men det var mye renter likevel. Det var en fornøyelse å se gjelden måned etter måned bli lavere for til slutt å forsvinne. Jeg solgte mye hobbyartikler og avviklet hobbyen, og alt jeg fikk inn av penger ble brukt på nedbetaling av gjeld (mye av gjelden kom av innkjøp på kreditt til hobbyen). Solgte også klær og jakker osv. Alt jeg fikk inn, gikk til gjeldsbetaling. Dette er mange år siden nå. Har bufferkonto nå. Det har vært mye mer på den, men jeg har brukt penger til å nedbetale ekstra på boliglånet (som er eneste gjelden jeg har) Endret 26. juli 2024 av Million 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #8 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har 26000 på klarna konto. Blir ofte at om jeg «trenger» noe så handler jeg der. Jeg har 12000 igjen av refinansieringlån, som jeg tok opp nettopp for å betale ned forrige klarna konto 😳 Jeg har 10000 på master card I tillegg til et privat lån på 45000. Syke syke greier dette. Jeg må slutte å shoppe, tenke over alle kjøp osv. Jeg trenger å høre om folk som har klart å snu et slikt helvette? Anonymkode: cefa9...c78 Syns ikke summene dine er vannvittig høye. Jeg hadde på det meste i (2019) 550.000 i kjip gjeld. Dette inkluderer billån og lånekassen i tillegg til et forbrukslån og 4 kredittkort. Jeg har, som flere her, alltid betalt gjelden i tide så ingen anmerkninger. I fjor var gjelden nede i 405.000 ifølge skattemeldingen. Jeg stresser ikke vanvittig for å få den ned. Jeg prioriterer penger til å reise på ferier, og sette vekk litt på fond hver måned, men er likevel bestemt på å minimum redusere gjelden med 30.000 hvert år. Ja, jeg kunne droppet å reise og blitt kvitt gjelden dobbelt så fort, men man skal ha et liv også. Anonymkode: b5876...874 3
Minitroll Skrevet 26. juli 2024 #9 Skrevet 26. juli 2024 Det er et sunnhetstegn at du bekymrer deg allerede, da kan du stoppe før det blir et skikkelig stort problem. Betal ned så mye du kan på lån med dyrest rente først, dette vil jeg tro er ditt Mastercard(?) så jobber du deg gjennom lånene til ett og ett forsvinner. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #10 Skrevet 26. juli 2024 Klipp kortene, betale ned og begynne å sette av på buffer. Om du begynner med noen hundre i mnd så blir det penger av det. Jeg greide det, med viljestyrke. Men du kan ikke fortsette å shoppe og du må sette opp et budsjett som holder. Anonymkode: 40137...f07 1
Rucula Skrevet 26. juli 2024 #11 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Klipp kortene, betale ned og begynne å sette av på buffer. Om du begynner med noen hundre i mnd så blir det penger av det. Jeg greide det, med viljestyrke. Men du kan ikke fortsette å shoppe og du må sette opp et budsjett som holder. Anonymkode: 40137...f07 Man bør ikke spare til buffer før man har betaøt ned kredittkort gjeld med høye renter
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #12 Skrevet 26. juli 2024 Rucula skrev (1 time siden): Man bør ikke spare til buffer før man har betaøt ned kredittkort gjeld med høye renter Sånn sett så blir jo det å sette inn på kredittkortene en buffer i seg selv, da man kan ta derfra hvis det er fullstendig krise. Anonymkode: b5876...874 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #13 Skrevet 26. juli 2024 Rucula skrev (3 timer siden): Man bør ikke spare til buffer før man har betaøt ned kredittkort gjeld med høye renter Det er det faktisk uenighet om. Selv ville jeg prioritert en liten buffer først, så man slipper å havne der at man må bruke kreditt igjen. Anonymkode: d9a0b...0a9 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #14 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 10.36): Klipp kortene, betale ned og begynne å sette av på buffer. Om du begynner med noen hundre i mnd så blir det penger av det. Jeg greide det, med viljestyrke. Men du kan ikke fortsette å shoppe og du må sette opp et budsjett som holder. Anonymkode: 40137...f07 Problemet til meg er ikke fysiske kredittkort dessverre. Hadde det vært så lett. Det er jo bare å overføre fra Mastercard. Det er jo bare å shoppe masse med klarna. Du har så rett, jeg må prøve å stoppe dette før jeg blir konkurs… Anonymkode: cefa9...c78 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #15 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet til meg er ikke fysiske kredittkort dessverre. Hadde det vært så lett. Det er jo bare å overføre fra Mastercard. Det er jo bare å shoppe masse med klarna. Du har så rett, jeg må prøve å stoppe dette før jeg blir konkurs… Anonymkode: cefa9...c78 Du kan begynne med å sette frivillig kredittsperre på deg selv, så får du ikke tatt opp ny gjeld. https://www.finansnorge.no/tema/personlig-okonomi/okonomi--og-gjeldsradgivning/frivillig-kredittsperre/ Anonymkode: 41b88...fbe 1
TomKrus Skrevet 28. juli 2024 #16 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 3.09): Jeg har 26000 på klarna konto. Blir ofte at om jeg «trenger» noe så handler jeg der. Jeg har 12000 igjen av refinansieringlån, som jeg tok opp nettopp for å betale ned forrige klarna konto 😳 Jeg har 10000 på master card I tillegg til et privat lån på 45000. Syke syke greier dette. Jeg må slutte å shoppe, tenke over alle kjøp osv. Jeg trenger å høre om folk som har klart å snu et slikt helvette? Anonymkode: cefa9...c78 Om du har fast inntekt er det der du snakker om summer ikke store greiene, de store greiene er at du bruker penger du ikke har. Kutt ut dette, legg en spareplan og gi det et par år så har du fikset dette lett. Kutt ut ferier, overforbruk og finn på ting som ikke koster penger ! Ta deg en tur når du kjeder deg og få deg litt frisk luft. Med de beløpene der klarer de fleste å snu det om de vil. Ja selv med flere 100.000 kroner i gjeld. Det betinger selvfølgelig at man har inntekt. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #18 Skrevet 28. juli 2024 Rucula skrev (På 26.7.2024 den 11.00): Man bør ikke spare til buffer før man har betaøt ned kredittkort gjeld med høye renter Nei det var vel den rekkefølgen jeg skrev da. Anonymkode: 40137...f07 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #19 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Problemet til meg er ikke fysiske kredittkort dessverre. Hadde det vært så lett. Det er jo bare å overføre fra Mastercard. Det er jo bare å shoppe masse med klarna. Du har så rett, jeg må prøve å stoppe dette før jeg blir konkurs… Anonymkode: cefa9...c78 Jeg fikk en opptur da jeg kutta ut Klarna-shopping. Nå kjøper jeg bare det jeg har penger til og betaler alltid når jeg kjøper. Utsatt betaling er alltid en fare når viljestyrken ikke er stor! Anonymkode: 40137...f07 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #20 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 3.09): Jeg har 26000 på klarna konto. Blir ofte at om jeg «trenger» noe så handler jeg der. Jeg har 12000 igjen av refinansieringlån, som jeg tok opp nettopp for å betale ned forrige klarna konto 😳 Jeg har 10000 på master card I tillegg til et privat lån på 45000. Syke syke greier dette. Jeg må slutte å shoppe, tenke over alle kjøp osv. Jeg trenger å høre om folk som har klart å snu et slikt helvette? Anonymkode: cefa9...c78 Kontakt klarna og alle lignende tjenester og be om at vi setter opp en sperre som du ikke får kjøpt på avbetaling. Klipp alle kort i to og be om å få en sperre der også. Og så betaler du ned gradvis måneder for måned. Anonymkode: 19f4f...9bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå