Gå til innhold

Hvor reise 3 uker i desember på ferie med 2 - åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
TomBombadil skrev (8 minutter siden):

Colombia med en 2-åring😂

Hva er morsomt med det? Ingen problem så lenge en reiser til de rette stedene😊

Anonymkode: c2f5e...2e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut regntider når dere skal til eksotiske land. Kjedelig med 3 uker monsum regn liksom. 

Kapp verde ligger 7 timer unna med fly. Er usikker på hvor barnevennlig det er. Men du kan jo lese deg litt opp på det. 

Ville evnt ha sett på new Zealand  om dere  velger lang reise sørover.  Enn Australia.  

Anonymkode: 73426...297

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om dere ikke vil reise så veldig langt, så er Portugal et godt alternativ. Det er ikke supervarmt i desember, men det er helt ok. Ca 19 grader. Portugal er veldig barne/familievennlig.

Anonymkode: e2e7e...47d

Enig. Sør i Portugal eller Spania blir i verste fall som en norsk vår, og langt mer overkommelig med flyreise. 

Anonymkode: efff4...2cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er morsomt med det? Ingen problem så lenge en reiser til de rette stedene😊

Anonymkode: c2f5e...2e0

Hvorfor dra til et land der det er livsfarlig å havne feil sted?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det en grunn til at dere virkelig ikke vil tik Gran Canaria? (Med forbehold om at det er 20 år siden jeg var der - men det hadde jo samme ryktet da også).

Jeg har vært der en gang i påsken, hadde masse fordommer, men det var jo bare superdigg, og mye kortere reisevei enn alle alternativene- Palmer og svært barnevennlige sandstrender (om man velger noen av stedene med dette) og nydelig vær, fine strandhoteller og strandpromenade som førte oss fra hotellet til mer autentiske småsteder med båthavn, butikker, parker hus og restauranter.

Vi holdt oss unna spisesteder som fremsto skandinaviske (heldigvis ikke mye av det) og spiste tapas osv, og bodde ikke i den verste partybyen. Vi utnyttet heller ikke alt av ting man kan gjøre, da vi trives med strandliv, men likte fugle/dyreparken veldig godt! Vil også tro at 2åring vil like andre ting som tur til akvarium, ellers er jo bare det å kunne kjøpe badeleker osv i typiske turistbutikker nok mer stas enn mye annet. Ønsker dere mer voksenvennlige naturopplevelser, landsbyer eller bytur finnes det også.

Såklart er det mer spennende steder man kan dra, men de vil sjeldent være så tilrettelagt for en 2 åring, og samtidig ha så stabilt vær. Sjekk hvertfall ut mulige hoteller og steder og attraksjoner på øya før du avskriver det helt!

Anonymkode: f7dbd...4c9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det en grunn til at dere virkelig ikke vil tik Gran Canaria? (Med forbehold om at det er 20 år siden jeg var der - men det hadde jo samme ryktet da også).

Jeg har vært der en gang i påsken, hadde masse fordommer, men det var jo bare superdigg, og mye kortere reisevei enn alle alternativene- Palmer og svært barnevennlige sandstrender (om man velger noen av stedene med dette) og nydelig vær, fine strandhoteller og strandpromenade som førte oss fra hotellet til mer autentiske småsteder med båthavn, butikker, parker hus og restauranter.

Vi holdt oss unna spisesteder som fremsto skandinaviske (heldigvis ikke mye av det) og spiste tapas osv, og bodde ikke i den verste partybyen. Vi utnyttet heller ikke alt av ting man kan gjøre, da vi trives med strandliv, men likte fugle/dyreparken veldig godt! Vil også tro at 2åring vil like andre ting som tur til akvarium, ellers er jo bare det å kunne kjøpe badeleker osv i typiske turistbutikker nok mer stas enn mye annet. Ønsker dere mer voksenvennlige naturopplevelser, landsbyer eller bytur finnes det også.

Såklart er det mer spennende steder man kan dra, men de vil sjeldent være så tilrettelagt for en 2 åring, og samtidig ha så stabilt vær. Sjekk hvertfall ut mulige hoteller og steder og attraksjoner på øya før du avskriver det helt!

Anonymkode: f7dbd...4c9

Det er mellom 16 og 22 grader i lufta i desember? Og 19-20 i vannet.

Høres ikke ut som du har vært i Asia; de er minst like bra, om ikke bedre, til å tilrettelegge for barn f.eks. i Thailand.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 17.28):

Hva er vitsen? Vi ønsker å reise til sol og varme midt i mørketiden. 2 mnd uten sol er et helvette. Å sitte i ei bygd i Nord-Norge i 3 uker å drive dank midt i mørketiden orker jeg faktisk ikke. Tror ikke ungen har godt av å henge med meg hjemme i 3 uker heller i den tiden. 

Og det gjør ingenting om 2 åringen ikke husker. Vi voksne kan vel få lov å drømme om å gjøre noe, selv om man har barn? Eller er det KUN forbeholdt barnløse eller "besteforeldrgenerasjonen" å ta lengre ferier? 

Synes egentlig du kan ta deg en bolle med hele kommentaren din. 

Ts

Anonymkode: c98a8...cb4

Ta seg en bolle er litt ut å si nå.. litt barnslig faktisk.

Anonymkode: 5934f...9a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta seg en bolle er litt ut å si nå.. litt barnslig faktisk.

OK.

Hold kjeften på deg.

Var det bedre?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dubai/Abu Dhabi 😎☀️

Anonymkode: 0bbb6...30f

Skrevet (endret)

Hvordan er 2-åringen på fly da? Tror jeg hadde lagt pengene i resorten og ikke flyturen enda et års tid, og dratt til en maks chill resort på Madeira eller Kapp Verde i vinter 😁 Så spart en lengre tur en stund til. Aruba neste gang! 

Endret av KaraThrace
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Sør i Portugal eller Spania blir i verste fall som en norsk vår, og langt mer overkommelig med flyreise. 

Langs kysten i Portugal kan det regne en del i desember. Ville ikke anbefalt det dersom ts vil bænke på godt vær.

Anonymkode: befd3...32a

AnonymBruker
Skrevet
TomBombadil skrev (13 timer siden):

OK.

Hold kjeften på deg.

Var det bedre?

Det blir ufint å usaklig igjen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det blir ufint å usaklig igjen.

Hmm. Hva burde blitt sagt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Langs kysten i Portugal kan det regne en del i desember. Ville ikke anbefalt det dersom ts vil bænke på godt vær.

Anonymkode: befd3...32a

Ok, men Spania er stort sett greit. 

TS, 

Kanariøyene har et større mangfold enn Maspalomas o.l. Tenerife er en liten øy, hvor man kan leie seg bil og oppleve mer enn basseng og strand. F.eks Puerto la Cruz og Santa Cruz, og gamlebyen der. Ganske så flott natur hvis man liker å gå tur. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ok, men Spania er stort sett greit. 

TS, 

Kanariøyene har et større mangfold enn Maspalomas o.l. Tenerife er en liten øy, hvor man kan leie seg bil og oppleve mer enn basseng og strand. F.eks Puerto la Cruz og Santa Cruz, og gamlebyen der. Ganske så flott natur hvis man liker å gå tur. 

Men det er ikke varmt. 16 til 22 grader i lufta, 19-20 grader i vannet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jag stemmer også for Costa Rica. 

Anonymkode: 381b5...6ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville uten tvil ha dratt til Florida. Mye å gjøre  (bading + storby osv. alt etter hva dere måtte ønske) og de fleste stedene er veldig barnevennlig :)  

Anonymkode: a8a26...bee

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg ville uten tvil ha dratt til Florida. Mye å gjøre  (bading + storby osv. alt etter hva dere måtte ønske) og de fleste stedene er veldig barnevennlig :)  

Anonymkode: a8a26...bee

USA er usaklig dyrt med dagens kronekurs.

AnonymBruker
Skrevet
TomBombadil skrev (4 timer siden):

Men det er ikke varmt. 16 til 22 grader i lufta, 19-20 grader i vannet. 

Ref TS:

"Jeg og mannen har snakket litt om vi skal tørre å ta en litt større tur til et sted som er typisk å reise til på vinteren. 

Har dere noen forslag som også kan passe en 2-åring"

Hun ber da ikke om veldig varmt. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ref TS:

"Jeg og mannen har snakket litt om vi skal tørre å ta en litt større tur til et sted som er typisk å reise til på vinteren. 

Har dere noen forslag som også kan passe en 2-åring"

Hun ber da ikke om veldig varmt. 

Tror du oppriktig TS ønsker til å dra til et sted barnet ikke kan bade ute engang…?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...