AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #21 Skrevet 26. juli 2024 Karibien har mange fine perler. Aruba er en veldig fin liten øy Fly til Florida og leie bil. Kjøre ned til Key West blandt annet. Anonymkode: 90d34...038 1 1
sikkerpådet Skrevet 26. juli 2024 #22 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hva er vitsen? Vi ønsker å reise til sol og varme midt i mørketiden. 2 mnd uten sol er et helvette. Å sitte i ei bygd i Nord-Norge i 3 uker å drive dank midt i mørketiden orker jeg faktisk ikke. Tror ikke ungen har godt av å henge med meg hjemme i 3 uker heller i den tiden. Og det gjør ingenting om 2 åringen ikke husker. Vi voksne kan vel få lov å drømme om å gjøre noe, selv om man har barn? Eller er det KUN forbeholdt barnløse eller "besteforeldrgenerasjonen" å ta lengre ferier? Synes egentlig du kan ta deg en bolle med hele kommentaren din. Ts Anonymkode: c98a8...cb4 Er SÅ enig, den 2 åringen kommer til å ha det så fint! Noen ganger er ting på foreldrenes premisser og det funker helt fint. Det er ganske deilig for en 2 åringen å ha på seg minimalt med klær og kose seg med foreldre i f.eks Thailand. Det kan liksom ikke sammenlignes med en lekeplass i desember...... 4 1
tussi84 Skrevet 26. juli 2024 #23 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er vitsen? Vi ønsker å reise til sol og varme midt i mørketiden. 2 mnd uten sol er et helvette. Å sitte i ei bygd i Nord-Norge i 3 uker å drive dank midt i mørketiden orker jeg faktisk ikke. Tror ikke ungen har godt av å henge med meg hjemme i 3 uker heller i den tiden. Og det gjør ingenting om 2 åringen ikke husker. Vi voksne kan vel få lov å drømme om å gjøre noe, selv om man har barn? Eller er det KUN forbeholdt barnløse eller "besteforeldrgenerasjonen" å ta lengre ferier? Synes egentlig du kan ta deg en bolle med hele kommentaren din. Ts Anonymkode: c98a8...cb4 Du spør jo i innlegget ditt om hva som kan passe en to åring. Svaret på det er ikke så mye. Det er dere voksne som aktiviteter/opplevelser blir interessant for da. To åringen er jo bare med, utenat at det kommer til å huske noe av det. Men ville ikke dratt langt avgårde med fly, eller dratt på opplevelser hver dag. To åringer blir fort slitne etter masse inntrykk. Syns 2-3 t på fly burde være mer enn nok, og at dere burde bosette dere på et litt rolig område. Er det noe baby basseng/plaske basseng så fint. Helt greit at dere drar på ferie, men å tenke på hva som kan være interessert/passer for et så lite barn i den alderen har liten hensikt. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #24 Skrevet 27. juli 2024 tussi84 skrev (19 timer siden): Du spør jo i innlegget ditt om hva som kan passe en to åring. Svaret på det er ikke så mye. Det er dere voksne som aktiviteter/opplevelser blir interessant for da. To åringen er jo bare med, utenat at det kommer til å huske noe av det. Men ville ikke dratt langt avgårde med fly, eller dratt på opplevelser hver dag. To åringer blir fort slitne etter masse inntrykk. Syns 2-3 t på fly burde være mer enn nok, og at dere burde bosette dere på et litt rolig område. Er det noe baby basseng/plaske basseng så fint. Helt greit at dere drar på ferie, men å tenke på hva som kan være interessert/passer for et så lite barn i den alderen har liten hensikt. På 2-3 timer kommer man seg hvertfall ikke til noe annet enn vinter/kjølig område i desember. Mange 2åringer takler fint å fly lengre enn det, og så utrolig deilig med lang ferie i den mørkeste tida, hvor barnet kan få gå i lite klær og bade dagen lang. Anonymkode: b5512...e9f
TomBombadil Skrevet 27. juli 2024 #25 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 2.21): Plutselig fikk jeg gjennomslag for 3 uker ferie helt i starten av desember, noe som ALDRI kommer til å skje igjen (jobber i helsevesenet). Jeg og mannen har snakket litt om vi skal tørre å ta en litt større tur til et sted som er typisk å reise til på vinteren. Har dere noen forslag som også kan passe en 2-åring? Skal IKKE til Gran Canaria 😂 Anonymkode: c98a8...cb4 Maldivene, Seychellene, Thailand, Vietnam. 1
TomBombadil Skrevet 27. juli 2024 #26 Skrevet 27. juli 2024 tussi84 skrev (På 26.7.2024 den 15.08): Hva er vitsen? For 2 åringer holder lekeplassen. Kommer ikke til å Huske noe av denne Syden turen uansett. Så dere drar egentlig for deres voksne sin del. Å, vær stille da, surpomp.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #27 Skrevet 27. juli 2024 tussi84 skrev (På 26.7.2024 den 15.08): Hva er vitsen? For 2 åringer holder lekeplassen. Kommer ikke til å Huske noe av denne Syden turen uansett. Så dere drar egentlig for deres voksne sin del. «Hva er vitsen?» Tuller du nå? Fordi de har lyst, vel. Som flere her har nevnt allerede; jeg tenkte også Thailand. Anonymkode: cf443...5b8
Novella Skrevet 27. juli 2024 #28 Skrevet 27. juli 2024 tussi84 skrev (På 26.7.2024 den 15.08): Hva er vitsen? For 2 åringer holder lekeplassen. Kommer ikke til å Huske noe av denne Syden turen uansett. Så dere drar egentlig for deres voksne sin del. Slutt å spor av! Tråden handler ikke om det 2-åringen har noe igjen for turen. Den handler om hvor det er fint å reise i desember med en 2-åring. Og hva så om TS og mannen reiser for seg selv. Selv med små barn, har voksne behov for ferie andre steder enn den lokale lekeplassen. Kan du ikke svare på TS sitt innlegg, så finner du deg et innlegg du faktisk kan svare på. Til TS: Singapore, Costa Rica, Mexico, Laos, Vietnam, Thailand, Florida. Selv vurderer vi å reise med våre små barn på 3 og 5 år. Destinasjon er foreløpig ikke klart. Vi ser oss etter familievennlig hotell med noen bassenger, og så passer vi på at det er noen utflukter barna kan dra nytte av. Lekeplass, dyrehage, båttur etc. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #29 Skrevet 27. juli 2024 tussi84 skrev (20 timer siden): Du spør jo i innlegget ditt om hva som kan passe en to åring. Svaret på det er ikke så mye. Det er dere voksne som aktiviteter/opplevelser blir interessant for da. To åringen er jo bare med, utenat at det kommer til å huske noe av det. Men ville ikke dratt langt avgårde med fly, eller dratt på opplevelser hver dag. To åringer blir fort slitne etter masse inntrykk. Syns 2-3 t på fly burde være mer enn nok, og at dere burde bosette dere på et litt rolig område. Er det noe baby basseng/plaske basseng så fint. Helt greit at dere drar på ferie, men å tenke på hva som kan være interessert/passer for et så lite barn i den alderen har liten hensikt. Å reise langt med barn er trenger absolutt ikke være et problem. 8-14 timer på fly går helt fint. Selv har vi alltid hatt den filosofien at barna, når de er små, ikke har noe utbytte av å reise til Asia. De husker ingenting, og har det superfint i Danmark eller Sverige. Men foreldre har også et behov, og av og til må det være lov å gjøre noe som gangner barna 100%. Å reise til Asia med små barn går helt fint. De vil få masse utbytte av turen, og selv om de ikke huske så masse, så vil de der og da oppleve enormt mye - og det vil de huske en stund. Anonymkode: 93976...6a9 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #30 Skrevet 27. juli 2024 Costa Rica ❤️ Anonymkode: e2e7e...47d 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #31 Skrevet 27. juli 2024 Vietnam❤️. Ja, det er lang reise, men et helt fantastisk land. Siden det er på vinteren ville jeg ha sjekket ut Phu Quoc. Forøvrig hadde vi begge pappapermene i Florida og det var også helt supert- men da var også kronekursen helt annerledes😅 Så heldige dere er og god tur! Anonymkode: d60fa...0f1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #32 Skrevet 27. juli 2024 tussi84 skrev (23 timer siden): Nei er ikke feil å dra. Jeg sier bare at man drar pga de voksne sitt behov og ønsker, ikke 2 åringen sitt behov. Ja, og så? Hvorfor må alt man gjør passe barna 100%? Anonymkode: 93976...6a9 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #33 Skrevet 27. juli 2024 Sri Lanka, Costa Rica eller Vietnam er mine forslag. Der kan man få både sol og bad, kultur, historie, natur og mye annet spennende. Og nei, 2-åringen kommer nok ikke til å huske det, men foreldrene til 2-åringen har også behov. Og om foreldrene har det bra, så har gjerne barna det bra også. Anonymkode: 362f7...d9a 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #34 Skrevet 27. juli 2024 Må det være veldig varmt, eller kunne det gått greit å reise et sted som er som en norsk vår? For da blir mulighetene større, og avstandene kortere. F.eks sør i Spania. Anonymkode: efff4...2cf
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #35 Skrevet 27. juli 2024 Costa Rica eller Panama!! Evt den karibiske kysten av Colombia, feks Cartagena eller Santa Marta Dere er heldige🤩 Hadde det vært meg ville jeg kombinert noen dager storbyferie i Panama før reist til et annet land for å ligge på stranda i noen uker🥰 Anonymkode: c2f5e...2e0 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #36 Skrevet 27. juli 2024 Om dere ikke vil reise så veldig langt, så er Portugal et godt alternativ. Det er ikke supervarmt i desember, men det er helt ok. Ca 19 grader. Portugal er veldig barne/familievennlig. Anonymkode: e2e7e...47d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #37 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Costa Rica eller Panama!! Evt den karibiske kysten av Colombia, feks Cartagena eller Santa Marta Dere er heldige🤩 Hadde det vært meg ville jeg kombinert noen dager storbyferie i Panama før reist til et annet land for å ligge på stranda i noen uker🥰 Anonymkode: c2f5e...2e0 I Panama må de være forberedt på litt reise for å komme flotte steder. San Blas er på andre siden for byen, Bocas Del Toro er en flytur fra Panama. Ellers er det øyer sør Panama som nås med båt. Ellers er storbyen Panama sliten. Det er ingen familievennlig by. Panama vi jeg derfor ikke anbefale, men kommer litt an på hva TS ønsker å gjøre. Det er også få familievennlige hotell der. For å oppleve det Panama har å by på, innebærer det en del reising hit og dit. Anonymkode: 93976...6a9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #38 Skrevet 27. juli 2024 Jeg vil anbefale Malaysia, dersom 2 åringen orker den lange flyturen. Mye mer spennende enn Thailand, som har blitt veldig turistinfisert. Langkawi eller Pengang har flotte strender og god infrastruktur. Anonymkode: 99a06...bc1
TomBombadil Skrevet 27. juli 2024 #39 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Costa Rica eller Panama!! Evt den karibiske kysten av Colombia, feks Cartagena eller Santa Marta Dere er heldige🤩 Hadde det vært meg ville jeg kombinert noen dager storbyferie i Panama før reist til et annet land for å ligge på stranda i noen uker🥰 Anonymkode: c2f5e...2e0 Colombia med en 2-åring😂
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #40 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I Panama må de være forberedt på litt reise for å komme flotte steder. San Blas er på andre siden for byen, Bocas Del Toro er en flytur fra Panama. Ellers er det øyer sør Panama som nås med båt. Ellers er storbyen Panama sliten. Det er ingen familievennlig by. Panama vi jeg derfor ikke anbefale, men kommer litt an på hva TS ønsker å gjøre. Det er også få familievennlige hotell der. For å oppleve det Panama har å by på, innebærer det en del reising hit og dit. Anonymkode: 93976...6a9 Fullstendig klar over det, har selv bodd i Panama City og kjenner landet godt. Derfor jeg anbefalte noen dager i Panama City før en tar strandferie en annen plass. Synes selv Panama City er veldig flott, mange områder som er stille og rolige. Helt supert å leie en airbnb/hus med privat svømmebasseng i en stille gate når en har barn. Dog må en holde seg unna lugubre strøk. Enkelt å komme seg rundt også. Anonymkode: c2f5e...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå