AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Skrevet 26. juli 2024 Plutselig fikk jeg gjennomslag for 3 uker ferie helt i starten av desember, noe som ALDRI kommer til å skje igjen (jobber i helsevesenet). Jeg og mannen har snakket litt om vi skal tørre å ta en litt større tur til et sted som er typisk å reise til på vinteren. Har dere noen forslag som også kan passe en 2-åring? Skal IKKE til Gran Canaria 😂 Anonymkode: c98a8...cb4
Sniff76 Skrevet 26. juli 2024 #2 Skrevet 26. juli 2024 Høres deilig ut å reise bort lenge, midt på vinteren 😊 Hva er dere ute etter? Ro, avslapping, bading, må det være sol og varme, større byer og mer fart/opplevelser enn badeferie. Hvor lang flytur kan være aktuelt for dere?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #3 Skrevet 26. juli 2024 Sniff76 skrev (24 minutter siden): Høres deilig ut å reise bort lenge, midt på vinteren 😊 Hva er dere ute etter? Ro, avslapping, bading, må det være sol og varme, større byer og mer fart/opplevelser enn badeferie. Hvor lang flytur kan være aktuelt for dere? Vi er åpen for alt! Men gjerne et sted med sol og varme og kanskje litt opplevelser. Tenker nok at vi vil ha "lytt mer" siden vi ønsker styre unna Gran Canaria 😅 Ikke snakket om budsjett, men vi har god økonomi. Tror vi ønsker undersøke alternativer og gjerne høre erfaringer. Har akkurat lest litt på Australia, men ser at det er ekstremt lang flytur, kanskje litt i lengste laget for 2-åringen. Tar imot alt av tips og forslag til ting å gjøre 🤗 Anonymkode: c98a8...cb4
Sniff76 Skrevet 26. juli 2024 #4 Skrevet 26. juli 2024 Australia er veldig lang flytur, men hva med Florida, Karibien eller andre øyer i Sør-Amerika, eller Afrika? https://hibiscusreiser.no/badeferie/ Har ikke vært noen av de stedene selv men har kikket litt før fordi det er mange fantastiske steder. Er vel ingen europeiske badesteder i desember utenom Gran Canaria..
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Skrevet 26. juli 2024 Sniff76 skrev (1 time siden): Australia er veldig lang flytur, men hva med Florida, Karibien eller andre øyer i Sør-Amerika, eller Afrika? https://hibiscusreiser.no/badeferie/ Har ikke vært noen av de stedene selv men har kikket litt før fordi det er mange fantastiske steder. Er vel ingen europeiske badesteder i desember utenom Gran Canaria.. Var ekstremt lang flytur så tror ikke Australia er forenelig med vår 2-åring riktig enda 😂 Har også nevnt Florida, men mannen er visst litt skeptisk til å reise i desember med tanke på valg og en eventuell borgerkrig? Han har dårlig tro på dette valget 🥲 Men takk for tips, skal se litt på den siden du linket til 🤗 Anonymkode: c98a8...cb4 1
tussi84 Skrevet 26. juli 2024 #6 Skrevet 26. juli 2024 Hva er vitsen? For 2 åringer holder lekeplassen. Kommer ikke til å Huske noe av denne Syden turen uansett. Så dere drar egentlig for deres voksne sin del. 5
sikkerpådet Skrevet 26. juli 2024 #7 Skrevet 26. juli 2024 Hei. Jeg tenker Thailand, fint og trygt å ta med en 2 åring. 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #8 Skrevet 26. juli 2024 Jeg tenker også Thailand. Var der i desember en gang. Det finnes mange barnevennlige steder. Anonymkode: 17d83...18e 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #9 Skrevet 26. juli 2024 tussi84 skrev (29 minutter siden): Hva er vitsen? For 2 åringer holder lekeplassen. Kommer ikke til å Huske noe av denne Syden turen uansett. Så dere drar egentlig for deres voksne sin del. Ja men er det liksom feil? Foreldre trenger også ferie, og en 2 åring tar ikke skade av 3 uker i fred og ro med foreldre i varmen. Anonymkode: d31ef...63e 15 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #10 Skrevet 26. juli 2024 Hva med Thailand? Anonymkode: a900f...c07
Eneri Skrevet 26. juli 2024 #11 Skrevet 26. juli 2024 Madeira har en nokså ok gjennomsnittstemp året rundt. Vi har stort sett vært der i slutten av januar/begynnelsen av februar og hatt 18-24 g i skyggen. (Må sies at vi er nordlendinger da, og syns det er en helt rikelig sommertemperatur). Ikke så avsindig lang flytur som til Thailand/Australia 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #13 Skrevet 26. juli 2024 Hva med Kapp Verde? Jeg ville reist til Singapore tror jeg. Men det er nok en del regn der i desember.. Anonymkode: 1697f...ba6 1
tussi84 Skrevet 26. juli 2024 #14 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ja men er det liksom feil? Foreldre trenger også ferie, og en 2 åring tar ikke skade av 3 uker i fred og ro med foreldre i varmen. Anonymkode: d31ef...63e Nei er ikke feil å dra. Jeg sier bare at man drar pga de voksne sitt behov og ønsker, ikke 2 åringen sitt behov.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #15 Skrevet 26. juli 2024 tussi84 skrev (2 timer siden): Hva er vitsen? For 2 åringer holder lekeplassen. Kommer ikke til å Huske noe av denne Syden turen uansett. Så dere drar egentlig for deres voksne sin del. Hva er vitsen? Vi ønsker å reise til sol og varme midt i mørketiden. 2 mnd uten sol er et helvette. Å sitte i ei bygd i Nord-Norge i 3 uker å drive dank midt i mørketiden orker jeg faktisk ikke. Tror ikke ungen har godt av å henge med meg hjemme i 3 uker heller i den tiden. Og det gjør ingenting om 2 åringen ikke husker. Vi voksne kan vel få lov å drømme om å gjøre noe, selv om man har barn? Eller er det KUN forbeholdt barnløse eller "besteforeldrgenerasjonen" å ta lengre ferier? Synes egentlig du kan ta deg en bolle med hele kommentaren din. Ts Anonymkode: c98a8...cb4 10 2 11
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #16 Skrevet 26. juli 2024 Så mange fine forslag fra dere. Tusen takk! 😍 Ts Anonymkode: c98a8...cb4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #17 Skrevet 26. juli 2024 Jeg elsker Fuerteventura. Men da må dere ha leiebil. De har milelange fantastiske strender, så du kan finne strender hvor dere er alene. Vi var der 3 uker vinteren da våres første var 7 mnd. Og vi hadde en fantastisk ferie. Anonymkode: a8da7...94c 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #18 Skrevet 26. juli 2024 Kapp Verde maldivene Anonymkode: d8211...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #19 Skrevet 26. juli 2024 Jeg tenker Thailand, selv om 10t én vei også kan være litt lenge for en 2-åring. På vinteren er de korteste turene kanariøyene, og Kapp Verde som er litt lenger. Men 2-åringen kommer nok til å kose seg like mye uansett hvor dere drar, så ta valget ut i fra hvor mor og far vil trives best Anonymkode: 43a3f...c0a
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #20 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var ekstremt lang flytur så tror ikke Australia er forenelig med vår 2-åring riktig enda 😂 Har også nevnt Florida, men mannen er visst litt skeptisk til å reise i desember med tanke på valg og en eventuell borgerkrig? Han har dårlig tro på dette valget 🥲 Men takk for tips, skal se litt på den siden du linket til 🤗 Anonymkode: c98a8...cb4 Thailand? Det er bare halvparten så langt som Australia (nei, jeg ville heller ikke reist dit med toåring for bare tre uker). Jeg ville reist til Thailand eller Karibien et sted, tror jeg. Hvis målet er varme og strand. Anonymkode: dbccc...4a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå