Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Ser på flybilletter Oslo-New York i vinterferien. Er 12000 kr bra pris for to pers? Inkl en håndbagasje og 1 koffert hver. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
simba80 skrev (3 minutter siden):

Hei! Ser på flybilletter Oslo-New York i vinterferien. Er 12000 kr bra pris for to pers? Inkl en håndbagasje og 1 koffert hver. 

Ja det er en grei pris vil jeg si.

Anonymkode: 5a057...184

AnonymBruker
Skrevet

Til sammenligning betalte vi rundt 9000 for 7 år siden og det var et veldig godt tilbud. Så mtp slik verden er i dag så har jo ikke NYnbillettene steget så mye.

Anonymkode: 5a057...184

Skrevet (endret)

Hei,

12.000 t/r for 2 er helt fint (economy class eller SAS Go hvis du flyr SK907 direkte).

Når jeg flyr til New York er jeg litt "fin på det" og liker å fly premium economy (særlig hjem, for da er det recliner seter og greit å sove litt) - her synes jeg det er greit å betale 5-6000 ish en vei. Men det trenger man selvfølgelig ikke å gjøre. Hvis du flyr economy, sjekk SeatGuru og finn anbefalte seter med bedre beinplass. Det er lurt når du flyr i 8 timer, for det kan bli trangt. Men dette var selvsagt en digresjon.

En god pris på en economy billett til NY er 2.500-3.500 kroner, vil jeg si. Det vil si 10.000 - 14.000 for 2 personer tur/retur. Skal du fly premium economy (Norse sitt premium-konsept er etter min mening litt bedre enn SAS sitt, da du har 46 tommer mellom setene framfor 38 hos SAS, og mer nedfellbare seter) synes jeg 5-6.000 er en OK pris, det vil si 20-24.000 kroner tur/retur for 2 stk. Jeg har sett det billigere også, og man kan f.eks. velge å gjøre det den ene veien.

Av rent praktiske grunner synes jeg det er greit å fly samme selskap begge veier til USA. For hvis du bytter selskap, blir du ofte avkrevd en lang forklaring ved innsjekk om du har tenkt å bosette deg i USA og om du har visum, og må dokumentere hjemreisen. Men det går jo greit, bare du printer billettene hjem.

Endret av isw
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar! Vil gjerne fly direkte og da er det bare SAS som kommer opp. Norse har kun lagt ut billetter til midten av september.  Så da blir det å bestille veldig snart😇

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...