Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en natt hvor den lille nekter å sove. Hver gang hu legges i senga våkner hun med et hyl, og vekker hele huset. Dette har vart i 8 uker, og jeg er dø sliten. Prøver å sove selv på dagen når hu sover, men det nytter ikke hver dag, når man skal på helsestasjon, lege, levering i bhg..... :grine2:

Merker jeg sliter med å sovne selv også, nå som jeg er har gått fra å være trøtt til å være overtrøtt. Legger meg kl 21 hver kveld, og lar far være våken til 24. Da skal hun ha mat igjen og jeg tar over. Og da braker det løs. To runde klinkekuller kikker på meg, og jeg vet at disse søte små dådyrøynene snart skal holde meg våken i 3-4 timer, før jeg får sove, for så å våkne og levere i bhg kl 9.

Akkurat nå sover terroristen, men jeg får ikke mulighet. For det er kun 2 timer til helsetsatsjonen og hu skal ha mat først. Hjelp!!!!!!!!!!!!!!! Jeg holder på å tørne.

Måtte bare dele min frustrasjon med dere. Smukk er ikke aktuelt i mitt tilfelle å gi, da hu bare spytter den ut, og det blir mer slit å stå opp og dytte den inn igjen. :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke flyttet sengen hennes inntil din, kanskje hun roer seg om du får stukket handa di til henne slik at hun kjenner at du er der. Nærhet og varme kan hjelpe noen ganger..

Kjenner ei som ikke sov ÈN hel natt på 5 og en halv mnd fordi ungen hadde kolikk. Ikke fikk hun sovet på dagen heller. Men slitsomt er det..

Skrevet

Hu er 8 uker.

Er ganske sikker på at det ikke er kolikk. Det var vi igjennom med forrige mann. Hu her er rett og slett bare våken.

Har prøvd det å holde henne i hånda. Nytter ikke. Det som hjelper er at hun ligger oppå meg, da sover hun så søtt. Men dette er som kjent ikke heldig pga krybbedød.

Skrevet

Jeg har ett barn som hadde kolikk i 6 mnd. Når barna ikke sover på mange netter så må en rett og slett, om en er to voksne da. Bytte på å sove. Ta en dag fri fra jobb hver, eller få noen til å passe henne. Går du lenge nok uten søvn blir du/dere syk uopplagt og i dårlig stand til å takle slik " terror"

Forresten. Litt sukkervann kan hjelpe om det er magesmerter barnet har. De har også noe dråper på apoteket. Husker ikke navnet.

Lykke til..

Skrevet

Dra sengen inntil din seng, og ta bort sidegavlen.. Da ligger hun i sin seng men nær nok til at du kan "rulle" over til henne når hun våkner :-) det virket som fy med våre småtroll..

Sov når hun sover - avlys avtaler om nødvendig, hvis ikke vil du tørne..

Når hun er eldre kan du vå valargan til henne på respet for å hjelpe henne lære å sove - men 8 uker er litt tidlig altså... Så :klem: stå på...

Skrevet
De har også noe dråper på apoteket. Husker ikke navnet.

Lykke til..

Minofom heter det....

- men det virket ikke på våre kolikkunger.. De skrek mellom 12 og 18 timer i døgnet... Hadde vinduet vært åpent tror jeg de ville landet på plenen - så sliten i hodet blir man faktisk... Nå er de heldigvis "overlevere" da - og ettersom de vokser til sover de også :ler: bortsett fra tennåringene da - som ville snudd døynet om de fikk lov......

Skrevet

Har du snakket med helsesøster om dette?

Kan være at du kan få noen råd som er verdt å prøve?

Det kan jo ikke bli noe verre enn sånn som det er nå.

Uansett så bør far iallfall stille opp mest mulig. Kanskje en natt i uka? Tenker på hele natta da. Bare at du får babyen bort til deg for å gi pupp. Det er lettere å slite når man vet at DA får man hvile ut.

Gjest Hilde K S
Skrevet

La far levere den andre ungen i banrehagen.

Skrevet

stakkar, jeg føler med deg. vi hadde det slik i 1,5 år vi faktisk. var innom det som var av homeopater og leger, før vi til slutt fikk (gråte meg til) en ph test i magen. hun hadde reflux!!!! etter et døgn på losec var hun en ny unge!!!

lykke til.

Skrevet

når hu er våken, gråter hun ikke, lager bare baby lyder. Vi har testet ut at far tar en natt, noe som resulterte i at ingen av oss hadde overskudd til eldstemann. Og alt ble værre. Skal tese ut med å sette hennes seng inntil vår i natt, håper det kan hjelpe.

synes synd i dere som hadde det slik i 1 1\2 år. var det hver natt?

Gjest Gjest_Frua_*
Skrevet

Hvorfor kan hun ikke sove sammen med deg i sengen da? Det er jo din nærhet hun vil ha?

Det gjorde da jeg, og vi sov begge som en stein. Storebror var ikke sånn, men datteren min trengte å ligge inntil meg. Og det lot jeg henne gjøre.

Godt mulig at det er i mot alle mulige krybbedød råd, men jeg begynner å bli litt lei av denslags skremselspropaganda.

Men det er nå meg.

Skrevet

Med første barn var jeg helt utslitt... Jeg var ikke vant til eet sånn liv, syns det var vanskelig å sitte i ro og amme... da barnet omsider sovent om kveldene, la jeg meg også...

I tilegg hadde vi ingen venner med barn, og hadde besøk hele tiden.. Det endte med at vi begge to måtte legge oss hos foreldrene våre, og la dem passe babyen...

Heldigvis kommer en inni det tilslutt, selv om med nr 3, ble det veldig lite søvn det første året.. det var velgig slitsomt....Vi prøvde alt, til og med medisinering, uten at det nyttet. Minstemann våknetopp hver 2 time....

Heldigvis tar slike ting slutt....

Skrevet

Hvorfor kan hun ikke sove sammen med deg i sengen da? Det er jo din nærhet hun vil ha?

Det er nok å være litt hysterisk, men jeg er redd for krybbedøden -har ingen å miste. Men det hender vi sovner begge to i senga vår, og jeg er sjele glad hver gang det går bra. Når vi sover slik blir det ikke en helt fullverdig og god søvn for meg. Blir varmt å ha henne liggende på meg.

Far var utrolig snill her en dag. Jeg la meg lenge før barnetv, med den beskjed om at jeg skulle vekkes om noen timer. Kl ble o230 før jeg brå våknet av melkespreng. På sofaes fant jeg de to i god søvn. ETter dette har jeg fått mye mer med overskudd. Deilig. Trengte virkelig denne søvnen.

Skrevet

Vi hadde det slik med vår datter, men hun hadde kolikk.

Det vi gjorde var at mannen min flyttet til eget soverom, mens jeg flyttet min seng helt inn til hennes med siden tatt ned.

Men hun fikk sove i min seng, ved siden av meg - inntil sin egen seng. Hun hadde egen dyne.

Dette førte til at hun sov og da sov jeg også.

Jeg vet det ikke er heldig at små barn sover sammen med foreldrene, men i vårt tilfellet sov hun "kun" ved siden av meg, og med sin egen seng som "sengehest".

Etterhvert kunne vi flytte henne over i egen seng, men mannen min ble på eget soverom helt til datteren vår var 9 mnd og overtok det rommet.

Denne løsningen fungerte for oss.

Lykke til!

Skrevet

Hos oss også flyttet far ut, og lillepia inn i far sin seng. Vi lå ganske tett fram til hun hadde sovnet, og så lirket jeg meg tilbake til min del av senga, og da sov vi godt begge to, og det var ingen fare for krybbedød. Pappan kom flyttende tilbake ved 7 mnd alder:)

Skrevet

Hos oss var det baby i senga sammen med meg til han var 3mnd.

Så skal det sies at vi har stoooooorrr seng. Så det var ingen problem med plass. Lå tett med minsten når han våknet og trekte meg unna når han var sovnet. Etter 3 mnd flyttet vi han over i barnesenga vedsiden av meg. Var noen netter med litt ekstra våkne runder med det gikk over i løpet av 1 uke.

Det vi erfarte med barnesenga var at han følte seg mer vell i senga om vi rullet sammen dyner eller pledd i senga for å gjøre den smalere.

Husk på at babye din har vært inne i en lun varm mage i 9mnd og er ikke vant til en stor åpen seng.

Har hørt om noen som har satt vognbaggen i senga i en overgansfase for å gjøre babyen vant til utsikten men samtidig føle seg trygg i den vante vognbaggen. Lite tips.

Så når han var 10 mnd var det inn på eget rom. Kom likevel over i min seng i løpet av natta. Han våknet alltid rundt kl 02 - 02.30

Kosesyk.

Så når han var 15 mnd. var det hardt og brutalt. Pappa tok 3 døgn med våknerunder. Inn på rommet, roet minsten ned og fikk han til å sove igjen. Dette skjedde flere ganger i løpet av natta, men så kom gjenombrudett. 4 natta våknet minsten 1 gang og 5 natta sov han gjennom.

Enda hender det at han kommer inn i vår seng på natta om han våkner og vil ha kos eller trøst etter en drøm. Lar han gjøre det om det er gjør at han føler seg trygg og elsket.

Lykke til og håper det ordner seg.

Skrevet

Far var utrolig snill her en dag. Jeg la meg lenge før barnetv, med den beskjed om at jeg skulle vekkes om noen timer. Kl ble o230 før jeg brå våknet av melkespreng. På sofaes fant jeg de to i god søvn. ETter dette har jeg fått mye mer med overskudd. Deilig. Trengte virkelig denne søvnen.

Synes det faktisk bare skulle mangle fra tid til annen. Synes også han burde levere i barnehage om mulig. Du har permisjon, men ikke rett at du skal være våken døgnet rundt.

Skrevet

* noterer meg tips til tiden jeg snart har i vente med en nyfødt * ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...