AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #1 Del Skrevet 25. juli 2024 Jeg har de siste tre årene tatt endel enkeltemner og årsstudie i ledelse på universitetet. Har vært så greit med nettbasert i tillegg til jobb. Men, nå er jeg kommet dit at jeg har 120 studiepoeng, men jeg har ikke skjønt dette med å ta bachelor? Alle emnene er innenfor ledelse, økonomi og jus. Betyr det at jeg kan ta bachelor i noe?😅 Dumme spørsmål, jeg vet, men hadde ikke tenkt å studere så mye, men nå er det blitt som en altoppslukende hobby😅 Anonymkode: 8312f...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #2 Del Skrevet 25. juli 2024 Oi, havnet på feil plass, kan det flyttes til utdanning og karriere? Anonymkode: 8312f...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #3 Del Skrevet 25. juli 2024 Bachelorprogram er (litt avhengig av hva slags og hvor man studerer) bygget opp av obligatorisk og valgfritt innhold. For å få en ferdig grad må man altså tilhøre et studieprogram som student, og oppfylle de obligatoriske delene. Jeg foreslår at du tar kontakt med studiekonsulent ved instituttet/lærestedet du har tatt enkeltemner ved, og høre med dem eventuelt hvilke emner som mangler, og hva ellers av praktiske forhold som må ivaretas for å få graden. Min erfaring som studiekonsulent, er at man ikke kan ta alle obligatoriske emner i en grad som enkeltemner (grunnet kapasitet). Men jeg har kun jobbet ved ett institutt, og det er jo ikke sikkert det er slik over alt. Enkeltemner kan passes inn i graden som valgfrie emner uansett hva de er. Anonymkode: ef6a4...6f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 25. juli 2024 #4 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bachelorprogram er (litt avhengig av hva slags og hvor man studerer) bygget opp av obligatorisk og valgfritt innhold. For å få en ferdig grad må man altså tilhøre et studieprogram som student, og oppfylle de obligatoriske delene. Jeg foreslår at du tar kontakt med studiekonsulent ved instituttet/lærestedet du har tatt enkeltemner ved, og høre med dem eventuelt hvilke emner som mangler, og hva ellers av praktiske forhold som må ivaretas for å få graden. Min erfaring som studiekonsulent, er at man ikke kan ta alle obligatoriske emner i en grad som enkeltemner (grunnet kapasitet). Men jeg har kun jobbet ved ett institutt, og det er jo ikke sikkert det er slik over alt. Enkeltemner kan passes inn i graden som valgfrie emner uansett hva de er. Anonymkode: ef6a4...6f7 Støtter dette med å kontakte studieveileder. Ellers er det ved en del universiteter mulig å sette sammen en fritt sammensatt bachelorgrad. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #5 Del Skrevet 25. juli 2024 Ja, ta kontakt med universitetet. Men selv for frie bachelorgrader er det krav til emner (både fagområder og nivå - ikke alle bacheloremner er på samme nivå), og man må som regel skrive en bacheloroppgave. Det er ikke nok å ha tatt 180 studiepoeng og så kan man kalle det en bachelorgrad. Anonymkode: e8525...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #6 Del Skrevet 26. juli 2024 Takk for svar😊 Jeg tar kontakt med en studieveileder😊 Må ikke på død og liv ha en bachelorgrad, men kan vel likegreit prøve å få en siden jeg begynner å få noen studiepoeng. Skal ta 40 dette semestret tenkte jeg. Anonymkode: 8312f...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #7 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar😊 Jeg tar kontakt med en studieveileder😊 Må ikke på død og liv ha en bachelorgrad, men kan vel likegreit prøve å få en siden jeg begynner å få noen studiepoeng. Skal ta 40 dette semestret tenkte jeg. Anonymkode: 8312f...a88 Ja, det kan være lurt å prøve å få godkjent studiepoengene i en grad. Men som sagt, det er ikke 180 tilfeldige studiepoeng som går inn i en grad, så du må være forberedt på at du ikke får brukt alle studiepoengene du har tatt så langt. Anonymkode: e8525...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 26. juli 2024 #8 Del Skrevet 26. juli 2024 Man må som regel ha 90 studiepoeng innenfor et område hvorav 30 (?) skal være på høyere nivå enn 1000. Så kreves det og en selvstendig oppgave. Noen krever og exp og exf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #9 Del Skrevet 26. juli 2024 Om du har de rette emnene kan du søke om å få en sammensatt bachelorgrad. Men tror du må ha 180 poeng da. Google det så der du kravene Anonymkode: 4477b...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #10 Del Skrevet 26. juli 2024 Majer skrev (17 minutter siden): Man må som regel ha 90 studiepoeng innenfor et område hvorav 30 (?) skal være på høyere nivå enn 1000. Så kreves det og en selvstendig oppgave. Noen krever og exp og exf Jeg har nesten bare 2000 emner, men ikke exp og exf. Vurderte å ta det dette semestret, men... for kjedelig🤣 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Om du har de rette emnene kan du søke om å få en sammensatt bachelorgrad. Men tror du må ha 180 poeng da. Google det så der du kravene Anonymkode: 4477b...88d Alle emnene er innafor det samme omtrent, alt innenfor økonomi og ledelse iallefall, og litt jus... Må prøve en studieveileder, så kan jeg ta de emnene jeg mangler, istedefor å bare ta det som høres morsomt ut🤭 Anonymkode: 8312f...a88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #11 Del Skrevet 27. juli 2024 13 hours ago, Majer said: Man må som regel ha 90 studiepoeng innenfor et område hvorav 30 (?) skal være på høyere nivå enn 1000. Så kreves det og en selvstendig oppgave. Noen krever og exp og exf Økonomi og ledelses studier har som regel ikke krav om oppgave skriving på bachelor, bare på master. Men det er som du sier krav til emnesammensetning. Og det kan også hende man ikke får full uttelling for alle emnene. Har man plukket emner selv etter hva man har lyst til og sitter med 120 poeng så kan det vel tenkes at det er noe overlapp i noen av de som vil føre til reduksjon i studiepoeng. Uansett vil jeg tror sjansen er ganske god for å få godskrevet mesteparten i et øk adm studie hos et av universitetene. NMBU, Uit, NTNU eller USN. Anonymkode: bf869...347 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #12 Del Skrevet 27. juli 2024 Som andre sier: ta kontakt med veileder. Nå vet jeg ikke om du har tatt alle poengene ved samme studiested eller ikke, men du kan også sjekke hvordan du ligger an på studiestedets nettside. Søk opp de bachelorstudiene som ligger ute og se på studiets oppbygging og sammenlign med de emnene du har tatt - er det noe du åpenbart mangler, av enkeltfag eller fordypninger? Jeg byttet bachelor en gang på starten av 2010-tallet, og det var gjort med en kort epost. Fikk gjort om studieplanen min, slik at det jeg egentlig hadde som «hovedfordypning» ble støttefag sånn at jeg fikk tatt den bacheloren jeg egentlig ikke kom inn på i samordna opptak. 😇 Fikk også lagt til et årsstudium i studieplanen min uten å søke meg inn. Men da hadde jeg allerede et bachelorløp på samme fakultet, så jeg aner ikke hvor «strenge» de er på det hvis man bare er enkeltemnestudent. Hvis fagene er rent nettbasert er det ofte slik at universitetet tjener mer per student som gjennomfører sammenlignet med fag med mange arbeidskrav/klinisk praksis osv. Så det kan være en vinn-vinn for alle. Anonymkode: f8f21...4c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 27. juli 2024 #13 Del Skrevet 27. juli 2024 En ting til: gå inn på den skolen du har flest emner fra og søk opp "fri bachelor" "fritt sammensatt bachelorgrad" osv. Da finner du aktuelt lovverk fra din skole:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Austriø Skrevet 6. januar #14 Del Skrevet 6. januar Hei Er det noen som vet om faget Anatomy, sykdomslære og fysiologi fra høyskolen Kristiania kan bli godkjent på universitetet? Vernepleier studie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå