AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Del Skrevet 25. juli Jeg lyver ikke når jeg sier at jeg har gjort 100 take-away bestillinger det siste halvåret. Jeg orker ikke lage mat. Maten jeg bestiller smaker ikke engang godt, men det metter og er kaloririkt. Jeg har blitt vandt til søppelmat og brus. Jeg er jo egentlig glad i mange typer mat, jeg er glad i frukt, men spiser heller sjokolade og Burger King enn å lage meg en burger selv og frukt til dessert. Jeg vil egentlig ikke ha sjokolade engang, jeg bare spiser det fordi jeg er så vandt til det. Har ingen spiseforstyrrelse men lider av depresjon og det har gått hardt utover kostholdet. Jeg vil så gjerne fikse det men hver dag ender det med at jeg bestiller mat sent på kvelden fordi jeg gjennom hele dagen ikke orker å lage noe eller vil spise noe. Jeg har sunn mat lett tilgjengelig, bruker ofte å kjøpe men det blir ødelagt/går ut på dato og havner i søpla. Andre som har hatt samme problemet, hva gjorde dere? Sist jeg lagde middag selv var i april eller mai tror jeg. Anonymkode: 90e5e...c2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #2 Del Skrevet 25. juli For meg tar det bare en helg med takeaway, sjokolade og "drit i sunt kosthold" før jeg må jobbe hardt den neste uken, eller i flere uker for å komme meg i rute igjen med normalt kosthold. Det er derfor jeg aldri lar det skli ut lenger. For etter et halvt år hadde vært håpløst for meg å hente seg tilbake fra. Det er jo absolutt mulig, men da må du hente inn alt du har av disiplin og selvkontroll. For meg: jo lengre tid det går mellom utskeielser, jo mer naturlig er det å la være å spise drittmat. Har lagt meg til en vane å lage middag fra scratch hver dag. Og bruker ikke lenger tankekraft på det fordi det er en vane. Dersom jeg har dårlig tid så mekker jeg sammen noe helt enkelt og billig, f.eks bakt potet eller en salat på sommeren. Men de vanene du har må jo ruinere deg økonomisk? Er ikke det også et intiativ til å skjerpe seg? Anonymkode: 7199a...5b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå