Gå til innhold

Han er bare snill, men jeg irriterer meg over alt.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, det kommer nok bare fra et godt sted. Håper jeg klarer å legge irritasjonen fra meg, og at han forstår hva jeg mener også.

Anonymkode: 6d947...90c

Hva sa han da du sa ifra? Var du alene i går? 

Anonymkode: 97b98...f06

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 22.28):

Jeg var i forhold i 6-7 år, og det var alt annet enn sunt. Kom meg ut av dette, og etter 3 mnd ble jeg forelsket i en mann - og han er verdens snilleste. MEN - jeg irriterer meg grønn nå som forelskelsen har gått over. Han skal opp å «gripe dagen», han skal tulle med meg og kile meg når kvelden kommer og jeg ligger sliten på

sofaen, og han skal være med meg hele tiden. Sier jeg at jeg skal ta en kaffe med en venninne, så sier han «jeg blir med jeg, så kan vi kose oss vi også». Tror han bare mener det hyggelig, men vårt «kjærlighetsspråk» er så forskjellig. Jeg elsker alenetid, har null behov for å hele tiden ha en nærhet/flørte, og jeg trenger og foretrekker å få en full natts søvn (og han vekker meg, skrur på lyset, sier navnet mitt fra kl er 08:00). Jeg jobber 100% og har for øyeblikket ferie, men kjenner jeg irriterer meg grønn over disse forskjellene. Om det er fordi jeg har vært vandt til det helt motsatte i 7 år vet jeg ikke, men jeg lurer på om dette blir en utfordring. Hadde dere det slik når forelskelsen gikk over? Ellers er han 100% snill og grei, og det føles ut som han forguder meg. Det blir bare… for mye…🫣

Slutt å syte da ! Gjør noe med det. Så da starter du med å ta dette opp med vedkommende direkte ! Veldig direkte, men også på en snill måte. Uten å lage drama og masse fuss rundt det. Bare si det i korte vendinger jeg trenger alenetid av og til, jeg trenger sosialisering med venninner en gang i blant uten at du er med. Si til han at han må gjerne gripe dagen, men det blir uten deg noen ganger. Aksepterer han det ikke ? Eller han tar det ikke inn over seg ? Dere passer ikke sammen. Er han noenlunde normalt skrudd sammen tar han poengene og tar hensyn til det. Slik du må gjøre det andre veien en gang i blandt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 7.43):

Jeg tror nok kanskje jeg ikke har vært tydelig nok på ting, og derfor kjører han på med «omsorg». Han sier ikke selv at han er snill, men jeg opplever han som snill, han er opptatt av at jeg skal ha det bra, lager frokost, tar meg med på ting og spør meg hvordan jeg har det.. så jeg føler genuint at han et god og snill, men ikke helt forstår de sosiale kodene/hintene på når jeg har fått nok kjærlighet 🥹

Bare å droppe hinting og begynn med å prate tydelig og skikkelig, det vil antagelig hjelpe deg mye. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 8.09):

Synes ikke han høres så snill ut jeg 😅😳 Sånn misforstått snillisme som egentlig bare er skjult sjalusi og kontrollbehov. Hadde skygget banen rimelig kjapt. 

Anonymkode: 42740...c6a

Ja jeg tror heller ikke han er snill, han tenker ikke på ts i det innlegget hennes. Hun vil ligge på sofaen og slappe av, snill hadde vært å legge seg sammen, et teppe over henne, tilby te eller spør hva slags film hun ønsker å se. Å kile og tulle på noen som har fallt til ro er egoistisk. Å be seg selv med på kaffe med venninne er ikke snillt, det er påtrengende og han tenker igjen åå seg selv, snill hadde vært å si "dere må kose dere masse!". 

Snill er ikke å vekke noen tidlig på morgenen i ferien deres, det er igjen han som ønsker ts sitt selskap. Snill hadde vært å stå opp selv, og vekke ta litt senere utpå. Sier ikke at ts skal sove bort halve dagene, men 8 er tidlig i ferien. Han virker ikke som han klarer seg alene uten selskap fra ts.

Jeg har en eks som alle ser som snill, han gjør ting for å "hjelpe" folk, men bare hvis han får noe igjen av det selv, feks å føle seg sett, viktig, prioritert. 

Han gjorde aldri noe jeg faktisk trengte, da var det okk og styr for ham. Han så ikke mine behov emosjonellt eller praktisk, det var ikke interessant for ham. Mitt selskap, min bekreftelse og meg som publikum var. 

Det er ikke snilt bare fordi de ikke slår eller skriker.  Finnes mange fordekte måter å være ego på. 

Anonymkode: 6a995...cec

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg tror heller ikke han er snill, han tenker ikke på ts i det innlegget hennes. Hun vil ligge på sofaen og slappe av, snill hadde vært å legge seg sammen, et teppe over henne, tilby te eller spør hva slags film hun ønsker å se. Å kile og tulle på noen som har fallt til ro er egoistisk. Å be seg selv med på kaffe med venninne er ikke snillt, det er påtrengende og han tenker igjen åå seg selv, snill hadde vært å si "dere må kose dere masse!". 

Så der kom definisjons dronningen inn i debatten :) Du vet hva som er snilt eller ikke ? Du kan se inn i denne mannens intensjoner ? Kutt det ut. Bare TS kjenner vedkommende nok til å vite dette. Mange menn og kvinner som ikke har veldig gode antenner når det gjelder slikt, og det er ikke  nødvendigvis onde hensikter bak det, og så lenge det ikke blir sagt i klartekst så er det veldig mange som sliter med å lese andre sine tanker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortalte at jeg ville reise til min søster i går, og at jeg skulle dra nå i kveld. Da var responsen «skal jeg kjøre deg?… eller, kanskje jeg skal bli med?». Han gir seg ikke helt, og det er frustrerende.

AnonymBruker
Skrevet

Fortalte at jeg ville reise til min søster i går, og at jeg skulle dra nå i kveld. Da var responsen «skal jeg kjøre deg?… eller, kanskje jeg skal bli med?». Han gir seg ikke helt, og det er frustrerende.

*fortsettelse på denne. Har fått 3-4 meldinger med full forståelse for egentid, men avsluttes med «men når kommer du tilbake i morgen da?». Så ser ut som om det må snakkes mer om…

AnonymBruker
Skrevet

Han gir seg ikke helt,

Men har du fortalt ham at han skal det da?

Anonymkode: 9e821...14f

AnonymBruker
Skrevet

*fortsettelse på denne. Har fått 3-4 meldinger med full forståelse for egentid, men avsluttes med «men når kommer du tilbake i morgen da?». Så ser ut som om det må snakkes mer om…

Du må si ifra i klartekst. Det nytter ikke å gå rundt grøten og forvente at han skal forstå dine behov.

Anonymkode: b160f...493

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må si ifra i klartekst. Det nytter ikke å gå rundt grøten og forvente at han skal forstå dine behov.

Anonymkode: b160f...493

Nei, dere har nok rett i det!

AnonymBruker
Skrevet

Du må bruke en metode som inneholder all viktig info. 
Som feks: « Jeg drar på besøk alene til min søster i morgen. 
Jeg vet ikke når jeg kommer hjem, men jeg drar hjem når jeg er fornøyd» 

Anonymkode: 8110e...085

AnonymBruker
Skrevet
TomKrus skrev (5 timer siden):

Så der kom definisjons dronningen inn i debatten :) Du vet hva som er snilt eller ikke ? Du kan se inn i denne mannens intensjoner ? Kutt det ut. Bare TS kjenner vedkommende nok til å vite dette. Mange menn og kvinner som ikke har veldig gode antenner når det gjelder slikt, og det er ikke  nødvendigvis onde hensikter bak det, og så lenge det ikke blir sagt i klartekst så er det veldig mange som sliter med å lese andre sine tanker.

Alle eksempel i hovedinnlegget var egoistisk ment ja. Han tenkte på seg selv og ikke ts. 

Anonymkode: 6a995...cec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 7.30):

Jeg kunne aldri ha bodd med en slik mann. Følelsene kommer til å forsvinne helt.

Anonymkode: 4dae0...e09

FeeEliiNngsS..😂

Enig, dagens feminist chicks fortjener bare å banges i halsen hver gang de åpner munnen - vil du si at det er grei erstatning for at en mann bryr seg? 😆

Anonymkode: 5205f...799

• Hjerte 1
Skrevet

Du bør vurdere om ham kanskje ikke er den rette? Man pleier ikke irritere seg over en man liker 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan snakke til du blir grønn... Han eier ikke antenner og kommer til å fortsette å være som han er. Lykke til.

Anonymkode: 9e821...14f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 22.33):

Så heldig du er ❤️ Tenk om det hadde vært motsatt. 

Anonymkode: 56d75...0ac

Intet heldig med å bli kvalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (På 26.7.2024 den 10.29):

Tenkte det samme 😊 Jeg vil gjerne ha en mann som synes at jeg er fantastisk og som ikke kan få nok av meg 😄 

Men folk har vel forskjellig kjærlighetsspråk 😊

Det handler jo ikke om enten/eller. Det handler mer om å tilpasse seg hverandre når en av oss gir utrykk for at det kanskje blir litt mye (og eventuelt for lite hans vei). Men om en part er helt mottaksløs for signaler så kan det jo bli veldig slitsomt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare for intenst. Du må sette tydelige grenser. Hvis han ikke respekterer disse, er det et skikkelig rødt flagg!

Anonymkode: 7d6c8...5ff

AnonymBruker
Skrevet

Han høres frustrerende innpåsliten ut, og du virker frustrerende diffus og unnvikende. Dere forsterker nok bare hverandres mønster.

Desto mer surmulen du er fordi han ikke tar hint, desto mer klengete blir han fordi han tror det er noe galt men vet ikke helt hva. Du kan ikke forvente at han er tankeleser, og at du kun kommuniserer passivt aggressivt når du er trigget vil jo bare skape usikkerhet som igjen øker det klengete reaksjonsmønsteret hans. Les deg litt opp på anxious og avoident attachment og hvordan de ofte går i et evig åttetall.

Dere passer nok ikke sammen uansett. 

PS: antar at med kiling mener du stryking/kosing/pjusking? 

Anonymkode: 84f10...1b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Farty skrev (19 timer siden):

Du bør vurdere om ham kanskje ikke er den rette? Man pleier ikke irritere seg over en man liker 

Jeg også tenker at det er litt for tidlig å irritere seg over alt dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...