Gå til innhold

Han er bare snill, men jeg irriterer meg over alt.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (Akkurat nå):

Så hva skjer når du flytter vekk hånden hans og sier "NEI. Ikke nå. Jeg vill ikke bli kjilt nå."  Fortsetter han? Jeg hadde blitt så sint at jeg hadde eksplodert tror jeg. Det må da føles pyton for deg. Tenk å leve livet ut med noen som ikke vil vite noe om dine grenser? Hvordan tror du det former deg da? Hva slags indre stemme får du av det her? Kansje "jeg betyr ikke så mye" eller? 

Vil du at barn skal vokse opp med en slik far? 

Sist gang jeg sa «Åhh, nå tror jeg at du skal flytte deg litt jeg. Blir litt irritabel når jeg er sliten» så svarte han med halvveis babystemme «du liker meg ikke lenger duuu…». Men han er på en måte ikke seriøs, men småsåra. Men tror det er såpass nytt for han også at jeg ikke tror han tør å si hva han mener nødvendigvis.

Anonymkode: 6d947...90c

AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig banker han på når jeg dusjer også. Spør «kan duu låse opp? Kommer med litt vann til deg jeg» eller «jeg har lyst på en klem jeg». Det er kanskje det mest irriterende, og skjønner jo når jeg skriver det her at det er småsykt..

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forøvrig banker han på når jeg dusjer også. Spør «kan duu låse opp? Kommer med litt vann til deg jeg» eller «jeg har lyst på en klem jeg». Det er kanskje det mest irriterende, og skjønner jo når jeg skriver det her at det er småsykt..

Herregud så irriterende. Men brukte dere i det hele tatt tid på å bli kjent, eller bare hoppa dere rett inn i forhold?

Anonymkode: b160f...493

Gjest lavmålet
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Wow ...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud så irriterende. Men brukte dere i det hele tatt tid på å bli kjent, eller bare hoppa dere rett inn i forhold?

Anonymkode: b160f...493

Kjente han i 4-5 mnd.. og han var ikke sånn i starten. Ikke i nærheten, for da hadde jeg backet fort unna, eller nesten bare ghostet. Men det gikk fort fra at vi så hverandre noen dager i uka til at vi plutselig skulle være sammen hver dag. Og her har jeg vært dum som bare lot det gå, det ser jeg jo nå..

Skrevet

Da la han seg hos meg, siden jeg ikke la meg hos han. Og da ble jeg såpass irritert at jeg ignorerte og scrollet på tlf i stedet for å respondere på at han «bare ville ligge der liitttt», og da gikk det 4-5 minutter før han la seg bort i den andre senga og var småsur. Dagen etterpå så vekket han meg heller ikke når han selv sto opp (fantastisk!), men tror liksom han skulle demonstrere litt på at jeg ville være litt i fred. Og det var helt supert kjente jeg! Men så fort jeg gikk ut til felles frokost, så var han stille ELLER satt å så på meg som nevnt over her.

Ja, der har du det ja! Derfor er du nervøs for å ta det opp. Her er han ganske selvsentrert og regulerer heller ikke sine egne følelser rundt det å føle seg avvist, ved å si ok, det går bra, sov godt da. 

Det er ikke et normalt og bra forhold det her og han er veldig umoden og viser lite respekt og forståelse for hvordan du kan få det bedre i hverdagen. Faktisk så bare gjør han det som han selv vil og tar det utover deg med surhet når du setter grenser. Han bryr seg mest om at HAN skal få gjøre det HAN vil. 

Jeg synes at du fortjener en mann som respekterer deg. Så dette må du ta opp. Du må sette grenser, kreve at dere snakker om grenser og følelser. Han får lov å si men jeg føler meg avvist når du ikke vil det jeg vil. Men da må du si at men du føler deg ikke respektert når han ikke lytter. Dere kan tulle, kose, ha det fint, og alt det der, NÅR begge vil. Ikke bare når han vil. Det er sånn det skal være. 

Langsiktlig så kommer du til å få det vanskelig med å bli behandlet med så lite respekt. Du kan begynne å slite i andre relasjoner, du kan begynne å få en indre kritiker og angst og hvem vet hva mer. Det ER så viktig å bli behandlet med respekt i hverdagen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (1 minutt siden):

Ja, der har du det ja! Derfor er du nervøs for å ta det opp. Her er han ganske selvsentrert og regulerer heller ikke sine egne følelser rundt det å føle seg avvist, ved å si ok, det går bra, sov godt da. 

Det er ikke et normalt og bra forhold det her og han er veldig umoden og viser lite respekt og forståelse for hvordan du kan få det bedre i hverdagen. Faktisk så bare gjør han det som han selv vil og tar det utover deg med surhet når du setter grenser. Han bryr seg mest om at HAN skal få gjøre det HAN vil. 

Jeg synes at du fortjener en mann som respekterer deg. Så dette må du ta opp. Du må sette grenser, kreve at dere snakker om grenser og følelser. Han får lov å si men jeg føler meg avvist når du ikke vil det jeg vil. Men da må du si at men du føler deg ikke respektert når han ikke lytter. Dere kan tulle, kose, ha det fint, og alt det der, NÅR begge vil. Ikke bare når han vil. Det er sånn det skal være. 

Langsiktlig så kommer du til å få det vanskelig med å bli behandlet med så lite respekt. Du kan begynne å slite i andre relasjoner, du kan begynne å få en indre kritiker og angst og hvem vet hva mer. Det ER så viktig å bli behandlet med respekt i hverdagen. 

Det føles bare så rart å skulle tenke at han ikke respekterer meg. For på alle andre arenaer gjør han det litt for mye. Spør meg om han får lov til å gjøre ting, dra på gutteturer, ta seg en øl med kompiser osv - og da responderer jeg at herlighet det må du jo gjøre som du vil med. Du er jo en voksen mann - og er jo bare koselig det! Men begynner å bli litt småredd for at det er fordi han ønsker at jeg skal gjøre det andre veien også. 

Men ja, ser jo det du skriver og er jo enig..

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sist gang jeg sa «Åhh, nå tror jeg at du skal flytte deg litt jeg. Blir litt irritabel når jeg er sliten» så svarte han med halvveis babystemme «du liker meg ikke lenger duuu…». Men han er på en måte ikke seriøs, men småsåra. Men tror det er såpass nytt for han også at jeg ikke tror han tør å si hva han mener nødvendigvis.

Ja, da følte han seg avvist. Og så guilttripper ( emosjonell manipulering) han deg for å sette grenser, i stedet for å regulere seg selv og gi deg space. Forstår du? Han får deg til å føle deg skyldig for å sette grenser.

Du blir mao "oppdratt" til å ikke sette grenser. I fremtiden vil du kansje slite når du må sette grenser ovenfor en virkelig farlig person, fordi psykopater kommer garantert til å få deg til å føle deg skyldig.

Det normale her hadde vært å si "så klart skal du få plass.Kansje jeg skal hente deg en kopp te?" feks. Hans indre regulering hadde vært noe sånt som "nå følte jeg meg avvist. Men jeg vet at jeg må lytte når andre setter grenser og jeg vet at x er glad i meg, uansett"

Kan jo være han ble oppdratt av sin far på denne måten. Kansje han har hatt foreldre som ikke har respektert hans grenser. Hva med å spørre om det?

• Liker 1
Skrevet

Det føles bare så rart å skulle tenke at han ikke respekterer meg. For på alle andre arenaer gjør han det litt for mye. Spør meg om han får lov til å gjøre ting, dra på gutteturer, ta seg en øl med kompiser osv - og da responderer jeg at herlighet det må du jo gjøre som du vil med. Du er jo en voksen mann - og er jo bare koselig det! Men begynner å bli litt småredd for at det er fordi han ønsker at jeg skal gjøre det andre veien også. 

Men ja, ser jo det du skriver og er jo enig..

Kansje han føler at dere er "ett" og at du også bør spørre om lov å få lov å gjøre sosiale ting da? 

Da kan du si at, du, sånt trenger vi ikke spørre om å få lov å gjøre. Synes du vi skal det? Feks. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Selvsagt kan han bli med.

Anonymkode: 9f7fb...1fe

Nei.

Hilsen venninne og gift kvinne gjennom 24 år.

Jeg vil treffe venninna mi, ikke typen/ha med egen mann. 

Ei venninne drasset med kjæresten overalt, ikke spesielt gøy. 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Gjest lavmålet
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det føles bare så rart å skulle tenke at han ikke respekterer meg. For på alle andre arenaer gjør han det litt for mye. Spør meg om han får lov til å gjøre ting, dra på gutteturer, ta seg en øl med kompiser osv

Dette handler ikke om respekt, du blander begrepene litt her. 

Dette er mer tegn på høflighet, kanskje uselvstendighet eller avhengighet.

Skrevet

Forresten, du har snakka om at du kansje har add. De som har adhd og eller add, kan bli lett overstimulert. spesielt av mye hudkontakt, eller berøring på kroppen. Derfor er mange av oss sensitive for lapper og ligende som er på klær.  Kan være han overstimulerer deg med klengingen sin og ikke forstår det fordi du ikke selv forstår det. Men når man er overstimulert kan omtrent få panikk når man ikke får fokusert og slappet av. Når jeg er overstimulert så kan det være så ille at jeg får vondt og ikke greier et eneste minutt til med skjerm, feks. Tiktok og some og sånt som flasher meg med filmer og bilder er spesielt sliktsomt. Og jeg hadde nok klikka om jeg hadde hatt en kjæreste som tar på meg hele tiden. Man greier jo ikke å tenke og fokusere da.

• Nyttig 2
Skrevet
AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Nei.

Hilsen venninne og gift kvinne gjennom 24 år.

Jeg vil treffe venninna mi, ikke typen/ha med egen mann. 

Ei venninne drasset med kjæresten overalt, ikke spesielt gøy. 

Det tenker jeg og. Skulle jeg ha besøk av en venninne, er ikke det det samme om hun har med seg kjæresten.

Det kan og være hyggelig at de kommer sammen en annen gang i en annen setting

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Men snakk ordentlig med han da? Om du vil fortsette forholdet må du jo tørre å snakke med han om hvordan du vil ha det.

Ok, så han tar ikke hint, eller skjønner at om du sier noe en gang så gjelder det også neste gang. 

Jeg har også en samboer som er ekstremt kosete og gjerne vil ha selskap "hele tiden". Minus at han blir med meg ut med venner og vekker meg om morgenen (de få gangene han våkner først) er han ganske lik din samboer. Han vil gjerne at jeg sitter på badet når han dusjer, sitter vedsiden av han når han spiller og er med hver gang han skal møte venner. Tar han støtt og stadig i å se på meg og han holder øyekontakt lengre enn jeg var komfortabel med i begynnelsen. Han kiler meg om kveldene og ligger omtrent oppå meg i senga. Han gjør disse tingene fordi han er glad i meg, noe han forteller meg minst 10 ganger daglig.

MEN vi kommuniserer - om alt! Jeg sier i fra når jeg er sliten og trenger å være litt alene, jeg går ofte turer om kveldene og om jeg ikke vil han skal være med så sier jeg det. Det er helt greit, da vi har snakket om at det ikke handler om han, men om at jeg også trenger å være alene innimellom. Samtidig har han fortalt meg hva han trenger i forholdet. 

Skrevet
lavmålet skrev (2 minutter siden):

Dette handler ikke om respekt, du blander begrepene litt her. 

Dette er mer tegn på høflighet, kanskje uselvstendighet eller avhengighet.

Akkurat dette med respekt og folk med adhd er veldig interessant, fordi folk med adhd ( hennes kjæreste har symptomer, TS skal få utredning ) er veldig impulsive og kan bli overstimulert, og slite med regulering av følelser. Dette kan tolkes som mangel på respekt. Det er ikke sikkert at han forstår at han må kontrollere symptomene sine for å faktisk vise respekt. 

Man forstyrrer feks ikke en person man har respektfor om de er i en samtale. Dusjer. sover, snakker osv.. Men om man aldri kontrollerer impulser så BLIR oppførselen respektløs. Sånn er det for alle. Derfor blir man OPPFATTET som respektløs.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Å, fy f. 😵‍💫 Blir svett bare av å lese. :haar:
Helt ærlig, her er det bare å gjøre det slutt. Du kan ikke være sammen men fyr bare fordi han er «snill». 
Denne irritasjonen kommer til å gå over ren forakt, og han kommer da til å bli enda mere innpåsliten.

Bli sammen med noen du ser på med respekt, Ikke bli noen du innerst inne synes er en dust. 

Han virker å være sjalu og kontrollerende også. Han bruker denne «snillheten» som skalkeskjul. Dette med å bli «såret», og å svare med «tullestemme», er ren og skjær manipulasjon.
Bli kvitt han her.

Han hørest ikke helt frisk ut. Dette er typen som stalker deg.

Seriøst. 

Endret av Perle
  • Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Selvsagt kan han bli med.

Anonymkode: 9f7fb...1fe

Nei! Jeg som venninne vil ikke det. 

Ts, du har hoppet for fort i et forhold, og du er ikke klar for å sette grenser. Vær singel og bli kjent med deg. 

Oppførselen hans minner meg om 3-åringen min. 

Anonymkode: 5c41a...53c

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er sånn moren min gjør, og hun respekterer ingen personlige grenser.
Han her er ikke snill, han er invaderende, det er en måte å ha deg under kontroll på.
Du kan prøve å si i fra klart og tydelig om hva du ønsker deg og vil, hvis han reagerer som før,
må du bare gjøre det slutt asap. Tror ikke denne fyren er så bra.
(Og mange psykopater ol har stor vennegjeng og er vellykkede i jobb, det er gjerne kun de nærmeste som virkelig får
merke skyggesidene. Så akkurat det er ikke noe argument for at han er snill og normal.)

Anonymkode: 6d3c5...771

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hadde satt ei lapp på døra med "Opptatt".

Ja, er man sykt nyforelska er det søtt med kos i dusjen ol, eller tom flørt, men noen ganger vil man bare vaske av seg svetten i fred...

Anonymkode: 35eb7...2ae

AnonymBruker
Skrevet

Du er nok som kvinner flest og blir aldri førnøyd uansett, så er nok best å la han gå! 

Anonymkode: a45e7...d8c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...