Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen erfaring med når man får første utbetaling fra lånekassa? Ser det står innen 5. august, men er det en mulighet å få det før? Alt annet er i orden der. 

Anonymkode: f2a8c...cec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får vanligvis lånet dagen (altså den 14 eller tidligere om helg) før, så du får sannsynligvis utbetalt 4 august.

Men, husk at du må ha betalt semesteravgift og registrert deg (meldt deg opp til undervisning og eksamen i de ulike emnene) inne på studentweb for å få det utbetalt

AnonymBruker
Skrevet
gobbledigook skrev (3 minutter siden):

Man får vanligvis lånet dagen (altså den 14 eller tidligere om helg) før, så du får sannsynligvis utbetalt 4 august.

Men, husk at du må ha betalt semesteravgift og registrert deg (meldt deg opp til undervisning og eksamen i de ulike emnene) inne på studentweb for å få det utbetalt

Husker fra lenge siden at jeg fikk det dagen før. Alt det er i orden. Emnene er registrert og det står grønt på lånekassa. Men også at utbetaling ikke har starta.

Håpa bare på at det første kom litt tidligere  😅 Men da får jeg den kanskje før helga neste uke siden 5. er på mandag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Husker fra lenge siden at jeg fikk det dagen før. Alt det er i orden. Emnene er registrert og det står grønt på lånekassa. Men også at utbetaling ikke har starta.

Håpa bare på at det første kom litt tidligere  😅 Men da får jeg den kanskje før helga neste uke siden 5. er på mandag. 

Hehe ja, stemmer det, så på september jeg - trodde 5 var en torsdag 😝

AnonymBruker
Skrevet
gobbledigook skrev (32 minutter siden):

Hehe ja, stemmer det, så på september jeg - trodde 5 var en torsdag 😝

Har merka meg dagen i tilfelle jeg ikke før før den 5. 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har merka meg dagen i tilfelle jeg ikke før før den 5. 😅

Hehe lurt! Jeg får ikke registrert meg med det første på grunn av feil fra universitetet sin side, og aner ikke når det ordnes opp i, så jeg får nok ikke utbetalt så tidlig uansett 🥲

AnonymBruker
Skrevet
gobbledigook skrev (1 time siden):

Hehe lurt! Jeg får ikke registrert meg med det første på grunn av feil fra universitetet sin side, og aner ikke når det ordnes opp i, så jeg får nok ikke utbetalt så tidlig uansett 🥲

Å nei. 😭 Føler den. Så kjipt når det blir sånn. 😭

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekket nettbanken nå, og i januar fikk jeg utbetalt 4.januar, og i august i fjor kom pengene 3.august. Så de kan komme før den 5.

Anonymkode: 07ff8...ccc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg sjekket nettbanken nå, og i januar fikk jeg utbetalt 4.januar, og i august i fjor kom pengene 3.august. Så de kan komme før den 5.

Får håpe de kommer før helga. Er ingen krise, men hadde vært kjekt å fått det så snart som mulig. 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, i fjor, ja. Det står skrevet på Lånekassen sin side at i år er det 5. august som gjelder. I år er 5. august en mandag, i fjor var det en lørdag. Men for all del - håp i vei 🍀

Anonymkode: b7bda...182

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det kom i dag så var en mulighet. 

Fikk du tidlig?

Anonymkode: c4874...a9a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fikk du tidlig?

Anonymkode: c4874...a9a

Kom inn på formiddagen. Så i går kveld at utbetaling ikke startet for dette semesteret var fjernet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...