Gå til innhold

Hvor gamle har deres katter blitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hva døde de av?

Har en som trolig må avlives snart, og det er så vondt. Så da vil jeg gjerne høre andres historier.

Anonymkode: 18ca1...748

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

15, 16. Alderdom

Anonymkode: 41276...789

• Hjerte 2
Skrevet

Min forrige katt døde da han var 18 år. Ble avlivet av dyrlege hjemme i stua. Han hadde nyresvikt. Det var veldig trist, men er glad jeg fikk vært der sammen med han og at han slapp den siste turen til klinikken. Han fikk masse kos og godbiter den dagen ❤️ 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nesten 17 år. Fikk kuler rundt på magen, sluttet å spise, slapp. Hva det egentlig var, fikk vi aldri vite. Dyrlegen besluttet avlivning 🥺

Anonymkode: 0adda...2de

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

15, 16. Alderdom

Anonymkode: 41276...789

Hva slags alderdoms plager døde de av? Min er 16 år. Han er mye sur å gretten å mjauer når jeg løfter han.Jeg vet ikke hvorfor han er så mye sur. 

Anonymkode: 087f5...dc8

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Den er 21 år. Har nyreproblemer og litt artrose i ryggen men lever bra med det enn så lenge 🥰

Anonymkode: 2c213...346

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Den jeg vokste opp med ble 21.

Var døv i flere år før dette, så begynte synet å svikte litt og litt. Hun begynte å tisse på seg kanskje et par år før hun døde, og på et tidspunkt klarte hun knapt å gå, og siste dagen hennes badet hun i egen urin og avføring fordi hun ikke klarte å holde seg og heller ikke komme seg ordentlig på beina. Hun hadde prøvd, var "slepemerker" av avføring i stua. Hun ble avlivet samme dagen. Som voksen synes jeg hun burde vært avlivet minst et par år før dette, fordi hun ikke hadde det noe bra helsemessig de siste par årene.

Mine katter lever nå på sitt 17. og 18. året, og er ganske døve, begge to. Den ene er stiv i leddene og har mista alle tennene, men begge er ellers ved ok helse. De er gamle, det synes og merkes, men de har det enn så lenge bra.

Anonymkode: d21c9...18c

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han ble 12, nesten 13 år gammel (født i mai, ble avlivet i februar). Det startet med at han slet med urinering, da trodde jeg det var UVI eller krystaller i urinen (veterinær fant ingenting galt), men så ble han lam i bakparten på dag 3. Etter mye undersøkelser hos lokal veterinær og til slutt en tur på Veterinærhøgskolen,  konkluderte de med at han mest sannsynlig hadde svulst eller nerveskader i ryggen. Han reagerte ikke med smerter/andre reaksjoner når de tok nervetester, og reagerte heller ikke som han skulle mtp. bakbeina og potene. Ettersom det hadde blitt en lang rehabilitering for en eldre katt som kanskje ikke hadde fungert, tok vi avgjørelsen sammen med veterinær om å la han få slippe. Trodde aldri det skulle være så jævlig å ta en slik avgjørelse, helt klart den tyngste avgjørelsen jeg har tatt hittil i livet. Det er nå 4.5 år siden, og jeg savner han daglig. Jeg er veldig glad jeg satte våken sammen med han siste natta han levde❤️ Sender mange tanker din vei, TS❤️

Anonymkode: 174f0...003

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

19 år ble den eldste.

Anonymkode: d8e62...80e

• Hjerte 2
Skrevet

Fia 2004-2015    11 år      (Skjels år og alder som min kjære avdøde far sa) 

Susi  2006-2019 13 år Svulst i nakken 

Lussi 2006-2022  16 år Muligens Demens 

Maja  2006-2023   17 år Usikker 

Frida  2006-2023    17 år Kreft i kjeven 

Alle fire navn er døtre etter Fia 

• Hjerte 3
Skrevet

En av mine katter ble 14 år og døde av akutt nyresvikt. En annen ble 12 og ble avlivet da immunforsvaret hennes sviktet fullstendig.

Min nåværende katt er 12 år og, heldigvis, frisk. Selv om han ikke har tenner igjen. 😛 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

20 år, nyrene sviktet. 

Det var mesteparten av livet mitt så det var veldig tøft å miste ham. Hadde alltid vært der. 

Anonymkode: 07ddd...c8f

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

13. Alltid vært litt svak/skrall. Ble gradvis dårligere over 6 måneder. Hadde dialog med dyrlege, var innom for testing, mistanke om kreft, men jeg ønsket ikke å utsette for operasjon og videre testing. Ble plutselig tungpustet, og vi tok henne inn. Røntgen viste spredning av kreft til lungene. Og vi fulgte dyrlegens anbefaling om avliving. 

Utrolig vondt. Og mye dårlig samvittighet for hvor vondt hun hadde det. Om jeg burde gjort noe annerledes. 

Har to nå, 8-10 år, begge spreke. Håper at neste avliving kan skje hjemme, føltes forferdelig at det siste jeg gjorde mot henne var å putte henne i et bur og utsette henne for alt dette siste par timene av sitt liv. 

Anonymkode: 9e367...310

• Hjerte 2
Skrevet

To søstre, ene måtte vi ta pga skade, 14 år. Søsteren pga sykdom, 16 år. I dag har jeg en på 14 år, frisk som en fisk. Veterinær kontroll hvert år. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Hunnkatt 16 år (alderdom)

2. Hannkatt 14 (stoffskifteproblemer)

3. Hannkatt 14 (trolig kreft)

Har nå en hunnkatt på 16, som har nylig vært inne for behandling av hjertesvikt. 

Ellers hadde jeg en omplasseringskatt som døde av nyresvikt. Usikker på alder, men tror ikke han ble like gammel som de andre, toppen 10 år. Den eldste katten var mamma til min første katt, hun ble rundt 20 og døde av alderdom).

Anonymkode: acd51...f27

• Hjerte 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

13 og 15 år, begge fikk kreft og måtte avlives. Forferdelig trist, men glad for den tiden vi fikk sammen. Begge to var utrolig snille katter og jeg savner dem så inderlig🥹 

Anonymkode: 38c5e...3d3

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Sterilisert hunkatt. 17 år.  Forandret litt personlighet de 2-3 siste årene.  Mer inn og ut, mer klengete, gikk på badet å mjauet.  Men spiste bra,koste og lekte.  Gikk bittelitt ned i vekt de siste to årene men var en småvokst katt så vanskelig å merke.  Hun bare segnet om tidlig en morgen og lå og peste, hadde smerter når vi prøvde å flytte på henne og ble etter hvert ikke kontaktbar.  Hun ble avlivet hos vetrinær så fort de åpnet 2 timer senere, mest sannsynlig hjertesvikt.  4 mnd siden nå og sørger fortsatt....❤️

Anonymkode: 3893e...76e

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Hun ble 15 år ❤️  

Hun ble tynn, mager og fikk noen hårløse flekker på kroppen. Det viste seg senere at hun hadde kreft. Ringte dyrlegen for å la henne få slippe. 

Noe av det beste jeg visste var å sitte med et ullpledd over fanget, med katten oppå, særlig på vinteren. Savner å stryke henne over pelsen, også nå, så lenge etterpå ❤️

Hun var det første kjæledyret jeg hadde, og hun satte sine spor. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
MegJa skrev (7 minutter siden):

Hun ble 15 år ❤️  

Hun ble tynn, mager og fikk noen hårløse flekker på kroppen. Det viste seg senere at hun hadde kreft. Ringte dyrlegen for å la henne få slippe. 

Noe av det beste jeg visste var å sitte med et ullpledd over fanget, med katten oppå, særlig på vinteren. Savner å stryke henne over pelsen, også nå, så lenge etterpå ❤️

Hun var det første kjæledyret jeg hadde, og hun satte sine spor. 

Jeg elsket kveldene når vi ropte på henne og hun kom inn i sengen og lå mellom oss og koste... skulle ønske jeg bare fikk EN dag til med henne....tårer i øynene når jeg skriver dette

Anonymkode: 3893e...76e

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg føler med deg ❤️ 

Jeg kunne rope navnet hennes fra lang avstand, og hun kom løpende mot meg i full fart, hver gang, med halen rett opp 😍

Å sitte med en katt i fanget gir en helt spesiell ro.

Jeg og kunne godt ha ønsket meg bare en dag til med min, bare for å fortelle henne at jeg savner henne ofte. Bare å stryke henne over den myke og varme pelsen en gang til. Høre lyden av potene hennes mot gulvet, en gang til. 

❤️

• Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...