AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #1 Del Skrevet 25. juli 2024 Husker fra barndommen, med fiskepudding og hvit saus. Ser man kan få tak i terteskjell enda. Jeg var ikke så glad i fiskepudding den gang, men hadde vært artig om noen har andre oppskrifter! Anonymkode: 9a437...0d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #2 Del Skrevet 25. juli 2024 Jeg har aldri brukt fiskepudding, men reker, kokt fisk, små fiskeboller i tillegg til erter, asparges eller annet godt Anonymkode: 4e577...049 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regnbuefisk Skrevet 25. juli 2024 #3 Del Skrevet 25. juli 2024 Mamma pleide å lage en dessert av terteskjell fylt med biter av frukt med gele over. Jeg lager det en sjelden gang selv. Ikke så dumt faktisk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #4 Del Skrevet 25. juli 2024 Du kan jo forsøke den klassiske danske varianten, tarteletter (omtrent det samme som tærteskjell) med høns/kylling og asparges 🙂 https://www.google.com/search?q=tarteletter+med+kylling+og+asparges+&sca_esv=f1620cbea5ce6b40&sca_upv=1&sxsrf=ADLYWIKldT3wXLz3UoRjJ6TSbV4nZieN7g%3A1721937786050&ei=eq-iZtXLAoa9wPAPl4D04Q0&oq=tarteletter+med+kylling+og+asparges+&gs_lp=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&sclient=mobile-gws-wiz-serp#rsnr=32 Anonymkode: 9a62e...096 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #5 Del Skrevet 25. juli 2024 Jeg putter paifyll i dem, og har dem som små mini-paier. Perfekt å ha meg seg feks til lunsj. Lager terteskjellfyllet på øyemål av egg, cottage cheese, smårettskinke/bacon/tunfisk/annet proteinholdig, løk/hvitløk/gressløk/vårløk/purre og h a jeg nå ellers har a rester som passer til. Topper med litt ost, og steker til de ser ferdige ut. Anonymkode: 50c41...26d 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 25. juli 2024 #6 Del Skrevet 25. juli 2024 Vi mor bruker farseboller i, sånn utenom reker, fiskeboller, og fiskepudding. Tror hun tar litt det hun har. Det meste funker i følge henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #7 Del Skrevet 25. juli 2024 Hos farmor var det små kjøttboller og grønnsaker i fløtesaus i skjellene. Anonymkode: ae2ed...ecd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #8 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Husker fra barndommen, med fiskepudding og hvit saus. Ser man kan få tak i terteskjell enda. Jeg var ikke så glad i fiskepudding den gang, men hadde vært artig om noen har andre oppskrifter! Anonymkode: 9a437...0d8 Jeg fant en del terteskjell i skapet til bestemor og jeg synes det var for ille å kaste de så jeg prøvde å fylle de med potet og blomkålcurry og det funket overraskende bra 😊 Anonymkode: 39639...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #9 Del Skrevet 26. juli 2024 Da jeg var ung solgte bakeren terteskjell som var fylt med eplemos og krem. På toppen var det marsipanlokk. Anonymkode: 88422...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. juli 2024 #10 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Da jeg var ung solgte bakeren terteskjell som var fylt med eplemos og krem. På toppen var det marsipanlokk. Anonymkode: 88422...7a3 Det høres godt ut 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #11 Del Skrevet 26. juli 2024 Britene har retroklassikeren vol-au-vent som de fyller med diverse kremet salt fyll - det er også butterdeigskall (om ikke i skjellform). Eksempel på fyll: https://www.bbc.co.uk/food/vol-au-vent Anonymkode: 1dd36...ce4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #12 Del Skrevet 26. juli 2024 Bali kyllinggryte og kyllingfrikasse Anonymkode: bc92d...12c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #13 Del Skrevet 26. juli 2024 Har ikke prøvd selv,men hørt om at noen bruker soppstuing oppi. Evt med litt bacon. Og hørte om noen som hadde lagd med hvit saus og bogskinke til en som ikke likte fisk. Anonymkode: ded51...a6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå