Gå til innhold

Kan man bruke terteskjell til noe annen enn den klassiske oppskriften?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Husker fra barndommen, med fiskepudding og hvit saus. Ser man kan få tak i terteskjell enda. Jeg var ikke så glad i fiskepudding den gang, men hadde vært artig om noen har andre oppskrifter!

Anonymkode: 9a437...0d8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har aldri brukt fiskepudding, men reker, kokt fisk, små fiskeboller i tillegg til erter, asparges eller annet godt

Anonymkode: 4e577...049

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma pleide å lage en dessert av terteskjell fylt med biter av frukt med gele over. Jeg lager det en sjelden gang selv. Ikke så dumt faktisk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker

Jeg putter paifyll i dem, og har dem som små mini-paier. Perfekt å ha meg seg feks til lunsj. Lager terteskjellfyllet på øyemål av egg, cottage cheese, smårettskinke/bacon/tunfisk/annet proteinholdig, løk/hvitløk/gressløk/vårløk/purre og h a jeg nå ellers har a  rester som passer til. Topper med litt ost, og steker til de ser ferdige ut. 

Anonymkode: 50c41...26d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mor bruker farseboller i, sånn utenom reker, fiskeboller, og fiskepudding. Tror hun tar litt det hun har. Det meste funker i følge henne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hos farmor var det små kjøttboller og grønnsaker i fløtesaus i skjellene.

Anonymkode: ae2ed...ecd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Husker fra barndommen, med fiskepudding og hvit saus. Ser man kan få tak i terteskjell enda. Jeg var ikke så glad i fiskepudding den gang, men hadde vært artig om noen har andre oppskrifter!

Anonymkode: 9a437...0d8

Jeg fant en del terteskjell i skapet til bestemor og jeg synes det var for ille å kaste de så jeg prøvde å fylle de med potet og blomkålcurry og det funket overraskende bra 😊

Anonymkode: 39639...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg var ung solgte bakeren terteskjell som var fylt med eplemos og krem. På toppen var det marsipanlokk. 

Anonymkode: 88422...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da jeg var ung solgte bakeren terteskjell som var fylt med eplemos og krem. På toppen var det marsipanlokk. 

Anonymkode: 88422...7a3

Det høres godt ut

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke prøvd selv,men hørt om at noen bruker soppstuing oppi. Evt med litt bacon. Og hørte om noen som hadde lagd med hvit saus og bogskinke til en som ikke likte fisk. 

Anonymkode: ded51...a6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...