Gå til innhold

Hvilke blomster planter man på graver nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blomstene som ble plantet i vår er avblomstret, og jeg ønsker å erstatte de med noen fine fargerike blomster, men vet ikke hva.

Til høsten tenker jeg å plante røsslyng.

Anonymkode: c9c57...51b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nylig plantet knall røde pelargonium på mine foreldres grav.  De står i full blomst her jeg bor nå.  Håper de holder fram til høstplanting.  

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruker de blomstene mine avdøde foreldre var glade i Pelargonia også er det tid for lyng i oktober/november så er det kranse nedlegging på juleaften og lystenning 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har som oftest hvite margeritter på gravene nå om sommere. På våren er det påskeliljer og stemorsblomster, om sommeren margeritter, og på høsten har jeg lyngplanter. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 21.34):

Blomstene som ble plantet i vår er avblomstret, og jeg ønsker å erstatte de med noen fine fargerike blomster, men vet ikke hva.

Til høsten tenker jeg å plante røsslyng.

Hva med krysantemum, mange flotte farger

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

September/Oktober der det tid for lyng dette får man på Kiwi for rundt 29,- pr blomst 

• Liker 1
Skrevet
Maskinfører skrev (29 minutter siden):

September/Oktober der det tid for lyng dette får man på Kiwi for rundt 29,- pr blomst 

Holder røsslyngen seg gjennom vinteren?

Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

Ja skulle mene det nå blir de jo dekt 1-2 måneder senere av snø også visner de til våren har alltid plantet lyng fordi lyng hører med til høsten :) 

Mine planterutiner er (3 Graver) 

Mai Pelargonia (Valgfritt) men mor og far likte disse 

Oktober Lyng 

Desember Juleaften krans og lysetenning 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 1.01):

Ts

Røsslyngen tørker på en måte inn, så den kan stå vinteren igjennom. 

Anonymkode: 55f4f...852

• Liker 2
Skrevet
Maskinfører skrev (På 14.8.2024 den 0.29):

Ja, det er billig, men trist at du kjøper blomster i dagligvare. 

Hva med den dagen du trenger en skikkelig dekorasjon, enten til bryllup, begravelse eller lignende? Stusselig å bestille kistedekorasjonen på Kiwi også!

Støtt faghandelen før den forsvinner! 

Anonymkode: d43d6...e30

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Riktignok staude, men alunrot er fin helt frem til snøen. Litt sein i gang på våren bare. Men den kommer i masse forskjellige farger. 

Anonymkode: 9e1e7...4c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med den dagen du trenger en skikkelig dekorasjon, enten til bryllup, begravelse eller lignende? Stusselig å bestille kistedekorasjonen på Kiwi også!

Grei pris på høstlyng sommerblomstene kjøpes på gartneriet som har holdt på i 30+år går godt  bårebuketter bestilles hos begravelsesbyråets egen blomsterbutikk (Klemmetsby) deltar bare i begravelser er nå 36 år og aldri vært i bryllup til tross for at det har vært en del av det i slekta blomsterhandelen er forsvunnet her på bygda må til byen og det er ett helvette ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her er det nesten 10 mil til nærmeste blomsterbutikk, så jeg er veldig glad for at jeg kan kjøpe litt blomster etc på den lokale dagligvarehandelen.  😊

Anonymkode: 55f4f...852

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...