AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #1 Skrevet 25. juli 2024 …også kom det i dag en regning på 307 kr fra UPS på fortolling. Over en måned etter bestillingen ble registrert. Og de har beregnet mva av 120 kr mer enn jeg faktisk betalte, bare for å være sikker! Den samme varen selges i norske butikker for samme pris som leverandøren opererer med på sine egne nettsider. Etter mye leting i spørsmål og svar på denne nettsiden står det med liten skrift at det kan påløpe utgifter for import. De har fornøyd-garanti med pengene tilbake. Blir kravet fra UPS slettet om jeg returnerer varen? Kan ikke få sagt hvor frekt det er. Bestiller man feks fra nettbutikken til et kjent klesmerke, betaler man det samme som står på prislappen i butikkene deres, selv om varene gjerne sendes fra utlandet. Jeg har sendt et klagebrev til dem, er spent på hva de svarer…. Anonymkode: e4215...5ba
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #2 Skrevet 25. juli 2024 Om refusjon av MVA Tvilsomt at du vil få igjen gebyrer til UPS. MVA blir beregnet ut i fra omregningskursen på innførselstidspunktet, ikke hva du har betalt. Anonymkode: 17d6b...8dc
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #3 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Om refusjon av MVA Tvilsomt at du vil få igjen gebyrer til UPS. MVA blir beregnet ut i fra omregningskursen på innførselstidspunktet, ikke hva du har betalt. Anonymkode: 17d6b...8dc Det står både kurs og verdi. Og verdien avsender har oppgitt er nok ordinær pris og ikke kampanjepris. Anonymkode: e4215...5ba
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #4 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det står både kurs og verdi. Og verdien avsender har oppgitt er nok ordinær pris og ikke kampanjepris. Anonymkode: e4215...5ba Tollvesenet har egne kurser som benyttes https://www.toll.no/no/verktoy/valutakurser/History?SelectedExchangeRate=USD De benytter nok verdien som er oppgitt av avsender. Anonymkode: 17d6b...8dc
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #5 Skrevet 25. juli 2024 Jeg fant dem forresten i VOEC-registeret, men nummeret står ikke der? Anonymkode: e4215...5ba
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #6 Skrevet 25. juli 2024 De er ikke frekke, du er dum. Dette burde du sjekket før du bestilte, selv om det er norsk tekst og prisene oppgitt i NOK. Kan ikke skylde egen dumskap på andres frekkhet. Ofte lite vellykket og mye styr med å returnere til slike nettsider. Anonymkode: b3ca9...173 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #7 Skrevet 25. juli 2024 Du kan ikke ta for gitt at en nettside er norsk og sender fra norge bare fordi det er norsk tekst og pris. Anonymkode: 823b7...165 1
snurk Skrevet 25. juli 2024 #8 Skrevet 25. juli 2024 Jeg jobber med netthandel og har også erfaring med internasjonele nettbutikker. Et godt tips er så etter om virksomheten har norsk organisasjonsnummer. Det er 9 siffer etterfulgt av MVA. Har de dette så vet man at man slipper toll og ekstra utgifter 🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå