AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #1 Del Skrevet 25. juli 2024 I løpet av få år har jeg gått opp 10 kg, og klærne mine presser på steder de ikke presset før. Jeg hater shopping, fordi jeg har en vanskelig kropp å finne klær til, og det hjelper jo selvsagt ikke med vektoppgangen. Jeg er også på grensen til overvekt, og vil ned i vekt til tidligere vekt. Jeg vet hvordan det skal til, og jeg er ganske flink med både kosthold og fysisk aktivitet. Det går veldig sakte, men jeg har i løpet av to uker gått ned en kilo. Jeg merker dessverre at jeg ikke har mye motivasjon til å fortsette. Jeg har jo vært tynnere før, og livet mitt var like ille som det er nå, sånn bortsett fra at jeg ikke tenkte så mye negativt om kroppen min. Så jeg kjenner jeg heller vil ha det kakestykket eller den kjeksen enn å gå sakte ned i vekt. For vekttapet gav meg jo ingenting i lengden, mens maten gir meg i hvert fall litt glede når jeg spiser den. Anonymkode: 8e798...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #2 Del Skrevet 25. juli 2024 Tror nok løsningen er å få hjelp til din psykiske helse og finne ting som kan gi deg glede i livet som ikke handler om mat. Det du driver med er jo trøstespising, og er oppskriften på å utvikle kraftig overvekt. Du bør stoppe det nå før det kommer dit. Anonymkode: d7fa3...9ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #3 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): mens maten gir meg i hvert fall litt glede når jeg spiser den. Du spiser følelsene dine og det er dessverre oppskriften på overvekt og fedme. Tro meg, jeg har vært der i mange mange år. Hva annet kan gi deg glede? Hva vil konsekvensene for deg være om du bytter ut mat /snacks med noe annet for å føle glede, sorg, frustrasjon eller sinne? Anonymkode: f7c2c...895 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #4 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du spiser følelsene dine og det er dessverre oppskriften på overvekt og fedme. Tro meg, jeg har vært der i mange mange år. Hva annet kan gi deg glede? Hva vil konsekvensene for deg være om du bytter ut mat /snacks med noe annet for å føle glede, sorg, frustrasjon eller sinne? Anonymkode: f7c2c...895 Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre uten maten. Anonymkode: 8e798...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #5 Del Skrevet 25. juli 2024 Fra en som har gått ned mange ganger det du skal ned, så angrer jeg hele tiden på at jeg ikke tok tak da det var snakk om 8-10kg. Ja, jeg har klart å gå ned i vekt, og har vært normalvektig i 4 år, men jeg har masse løs hud. Kroppen min ser bra ut i klær, men det det er krise i bikini. Men jeg har endret kostholdsuvaner, og trener fast, og har det mye bedre psykisk. Huden er en påminnelse om hvor langt jeg lot det gå. Dersom prioriteringen din nå er kakestykkene og kjeksen så velger du veien mot fedme. Du bør som andre nevner ta tak i de underliggende årsakene til at du overespiser. Ja, jeg vet at det kan føles som en lindring mot problemene, men det er i realiteten bare selvdestruktivt. Anonymkode: 89fc6...c75 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #6 Del Skrevet 25. juli 2024 Motivasjon? Hva med disiplin, selvbeherskelse og være streng med deg selv? Anonymkode: 093a1...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #7 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre uten maten. Anonymkode: 8e798...e6f Ikke tenkt sånn. Selvfølgelig kan du kose deg med god mat når du går ned i vekt. Jeg er nå slank etter å ha gått ned 32 kg, og koser meg fremdeles med god mat. Men til måltider. Eller is på ferie, litt kake i bursdag. Men jeg sitter ikke lenger og hiver innpå for trøste meg selv. Det er det samme som rusmisbruk. Tror du vil ha nytte av terapi for å stoppe dette i tide. Anonymkode: 89fc6...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå