AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #1 Skrevet 25. juli 2024 Hva skjer med kroppen din ved angst? Her har ferien endelig startet… , kroppen skal endelig få slappe av etter tøffe tak i flere år der jeg har måtte stilt opp for mange rundt meg. Meg selv har gått i glemmeboka, og jeg har ikke fått tatt vare på meg selv mtp mine helseutfordringer, men så begynner kroppen å gå i full beredskap nå da….❤️ Vet godt hva angst er, men så blir man jo også redd for om det faktisk kan være noe annet.. Men ja, hva gjør angst med kroppen din? ❤️ Anonymkode: ccb71...00d
Kassettspiller Skrevet 25. juli 2024 #2 Skrevet 25. juli 2024 Som autist opplever man ofte angst før og under en meltdown. Jeg personlig opplever angsten som At flere av sansene blir overstimulert samtidig At tankene kan bli kaotiske. Det er vanskelig å tenke klart eller fokusere. Mister kontroll over egne følelser. Hjertebank, rask pust, skjelvinger og en følelse av å være anspent Føler av skam og skyld Utmattelse og tømt for energi. Kort sagt vil jeg si at angst føles som en kortslutning 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #3 Skrevet 25. juli 2024 Det er ofte når en går ut i ferie og skal senke skuldrene at man blir syk eller at man får tid til å kjenne etter. Anonymkode: 004f3...77c 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #4 Skrevet 26. juli 2024 Kassettspiller skrev (8 timer siden): Som autist opplever man ofte angst før og under en meltdown. Jeg personlig opplever angsten som At flere av sansene blir overstimulert samtidig At tankene kan bli kaotiske. Det er vanskelig å tenke klart eller fokusere. Mister kontroll over egne følelser. Hjertebank, rask pust, skjelvinger og en følelse av å være anspent Føler av skam og skyld Utmattelse og tømt for energi. Kort sagt vil jeg si at angst føles som en kortslutning Det er vel vanlig angst symptomer uten at man trenger være autist ?:) Anonymkode: 40c8f...9e4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva skjer med kroppen din ved angst? Her har ferien endelig startet… , kroppen skal endelig få slappe av etter tøffe tak i flere år der jeg har måtte stilt opp for mange rundt meg. Meg selv har gått i glemmeboka, og jeg har ikke fått tatt vare på meg selv mtp mine helseutfordringer, men så begynner kroppen å gå i full beredskap nå da….❤️ Vet godt hva angst er, men så blir man jo også redd for om det faktisk kan være noe annet.. Men ja, hva gjør angst med kroppen din? ❤️ Anonymkode: ccb71...00d Kan jo være utbrent/utmattelse . Det kan gi stress uro og angstsymptomer Anonymkode: 40c8f...9e4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #6 Skrevet 26. juli 2024 Indre stress, uro og rastløshet. Konstant aktivert. Irritabel, oppfarende, isolerende, vil bare være i fred, føles som at følelsene bare er rett under overflaten. Rask og hard puls, vondt magen, urolig mage som kan være både løs og hard. Svimmel, uvel, kvalm, føler at verden gynger. Vondt i kroppen, musklene verker, leddene verker. Blir sliten og utmattet etter å ha gjort ting, også ting jeg liker, slik at jeg ønsker å hvile/gjøre ingenting/sove i timer og dager i etterkant. Lett feberfølelse i kroppen. Hodepine. Vil sove mye. Alt dette er sånn jeg kan få og føle meg av angst. Anonymkode: 1d812...16c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #7 Skrevet 26. juli 2024 Kassettspiller skrev (10 timer siden): Som autist opplever man ofte angst før og under en meltdown. Jeg personlig opplever angsten som At flere av sansene blir overstimulert samtidig At tankene kan bli kaotiske. Det er vanskelig å tenke klart eller fokusere. Mister kontroll over egne følelser. Hjertebank, rask pust, skjelvinger og en følelse av å være anspent Føler av skam og skyld Utmattelse og tømt for energi. Kort sagt vil jeg si at angst føles som en kortslutning Ja ikke sant. Kortslutning, rett og slett. Kroppen bare streiker fullstendig… ❤️ Anonymkode: ccb71...00d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #8 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er ofte når en går ut i ferie og skal senke skuldrene at man blir syk eller at man får tid til å kjenne etter. Anonymkode: 004f3...77c Ja det er nok det som er❤️ Anonymkode: ccb71...00d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #9 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vel vanlig angst symptomer uten at man trenger være autist ?:) Anonymkode: 40c8f...9e4 God klem❤️ Anonymkode: ccb71...00d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #10 Skrevet 26. juli 2024 Jeg kan sove så lenge jeg vil, men våkner etter 4 timer med uro og vanskelige tanker. Typisk for meg når angstnivået begynner å stige. Anonymkode: 6fd63...4e0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #11 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jo være utbrent/utmattelse . Det kan gi stress uro og angstsymptomer Anonymkode: 40c8f...9e4 Ja det er nok det… Gått på overskudd med meg selv lenge, og nesten bare venta på at det smeller snart…❤️ Har bl.a fatigue, fibromyalgi, langtkommen endo/adeno m frozen pelvis, og problemer med hjertet…. Og sistnevnte skremmer jo livet av meg når angsten først tikker inn. Blir jo så innmari opptatt av rytmen og ekstraslag. Grådig slitsomt… Mine symptom er hjertebank,ekstraslag, kvalme, konstant hodepine (som jeg vil tro stammer fra at bryst/brystrygg og nakke er sååå stramt), svimmel og ør, trykk i øynene/sløret syn. Så er jo da den hissige endo/adenoverken der 24/7. Er nok veldig betent nå. Tror nok på utmattelse nå ja… ❤️ takk for alle gode svar fra dere! For en gangs skyld på kg så er her enda ikke komt inn et besservissersvar, eller nedlatende svar🙃🫶🏻 Anonymkode: ccb71...00d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #12 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg kan sove så lenge jeg vil, men våkner etter 4 timer med uro og vanskelige tanker. Typisk for meg når angstnivået begynner å stige. Anonymkode: 6fd63...4e0 Jeg sover generelt urolig pga smerter i kroppen, og «sover» sjeldent mer enn 7-9 t. Men i natt sov jeg 12 timer (med x antall oppvåkninger). Så kroppen er nok sliten🫶🏻 Anonymkode: ccb71...00d
Kassettspiller Skrevet 26. juli 2024 #13 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er vel vanlig angst symptomer uten at man trenger være autist ?:) Anonymkode: 40c8f...9e4 Ja, men jeg skreiv fra min erfaring😁Hadde ikke nevnt at andre kunne hatt diagnosen med «bare» slike symptomer😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå