Gå til innhold

Skulle prøve meg på 24 timers faste- men...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så glemte jeg meg i kveld og spiste jordbær fra jordbærhagen og ferske sukkererter 🙄 Glemte meg helt. Spiste kanskje 5 jordbær og to sukkererter. 

Burde jeg bare avbryte fasten og spise godt,  og heller faste en annen dag? Jeg har jo nå ødelagt fasten som startet i dag kl 12.... 🤨

Vil gjerne ha svar fra de av dere som kan dette- og ikke "velmenende synsere"

Anonymkode: 65546...690

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en del leddsmerter, stoffskifte og andre autoimmune sykdommer.Har lest mye om kosthold og faste. Første gang jeg faster nå, og glemte meg. Om automatisk blir ødelagt,  er det jo dumt å faste når jeg ikke får full effekt. Jeg faster grunnet helsen, ikke pga vekten  

AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 20.05):

Så glemte jeg meg i kveld og spiste jordbær fra jordbærhagen og ferske sukkererter 🙄 Glemte meg helt. Spiste kanskje 5 jordbær og to sukkererter. 

Burde jeg bare avbryte fasten og spise godt,  og heller faste en annen dag? Jeg har jo nå ødelagt fasten som startet i dag kl 12.... 🤨

Vil gjerne ha svar fra de av dere som kan dette- og ikke "velmenende synsere"

Fasting i seg selv har absolutt null effekt. Effekten man ser ved fasting kommer av at fasting som regel medfører kaloriunderskudd, og dermed vektnedgang og de positive helseeffektene ved dette.

Med andre ord er det irrelevant at du spiser jordbær slik du beskriver her. Det har ingen negative effekter på deg.

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 20.10):

Jeg har en del leddsmerter, stoffskifte og andre autoimmune sykdommer.Har lest mye om kosthold og faste. Første gang jeg faster nå, og glemte meg. Om automatisk blir ødelagt,  er det jo dumt å faste når jeg ikke får full effekt. Jeg faster grunnet helsen, ikke pga vekten  

Faste har ingen annen effekt i det hele tatt, enn å oppnå kaloriunderskudd. Alle positive effekter av fasting kommer egentlig av at man har kaloriunderskudd.

AnonymBruker
jabx skrev (På 27.7.2024 den 20.10):

Fasting i seg selv har absolutt null effekt. Effekten man ser ved fasting kommer av at fasting som regel medfører kaloriunderskudd, og dermed vektnedgang og de positive helseeffektene ved dette.

Med andre ord er det irrelevant at du spiser jordbær slik du beskriver her. Det har ingen negative effekter på deg.

jabx skrev (På 27.7.2024 den 20.12):

Faste har ingen annen effekt i det hele tatt, enn å oppnå kaloriunderskudd. Alle positive effekter av fasting kommer egentlig av at man har kaloriunderskudd.

Kjære vene, du er jo helt besatt....

Anonymkode: 84f4a...352

• Hjerte 1
AnonymBruker

Jeg ville avbrutt fasten. Også prøvd igjen ved en senere anledning.

Jeg faster. Skjeldent 24 timer men det hender. Jeg ser på en faste som avsluttet i det jeg spiser eller drikker noe annet enn vann. Selv om det bare var 5 jordbær og 2 sukkerarter så reagerer jo kroppen på denne maten og den skal jo gjennom hele systemet.

Jeg er ikke sånn super nøye på timene jeg faster. Har en app som tar tellingen men viss jeg faster mindre enn planlagt en dag så ser jeg ikke på det som ødelagt faste. Slikt skjer, livet kommer først.

Jeg ville ikke anbefale deg å gå rett på 24 timers faste. Det beste er å venne kroppen til faste gradevis. Start med å bygge deg opp til 16 timer å bli vant til det. Så noen dager innimellom på 18. Øk gradevis lengden på fasten din. Kroppen vil venne seg til å gå lengre perioder uten mat. Du og kroppen din vil takle fasten bedre når kroppen er vandt til faste.

Anonymkode: 21bda...2f6

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kjære vene, du er jo helt besatt....

Anonymkode: 84f4a...352

Ja, jeg mener det er viktig at folk er informert og kjenner fakta og sannhet.

Hvis man ikke skjønner selve grunnlaget for vektnedgang så vil man fortsette å famle i blinde.

Hvis man skjønner selve grunnlaget, så har man bedre forutsetninger for å ta de riktige valgene:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...