Gå til innhold

Noe gode argumenter for å bli sammen med single mødre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt enig her. Er veldig stor motstander av "skilmisse, mine, dine, våre", halvsøsken og alt det mikkmakket. Stakkars barn! Jeg og min mann ble enige fra starten, lenge før vi fikk unge, om at barnet vårt aldri skal oppleve halvsøsken uansett hva som skjer. Eller "plastikksøsken" som svenskene kaller det.
For min del har det alltid vært totalt uaktelt å date en mann med barn fra før. Jeg orker ikke tanken på å ta vare på/omgås andre kvinners barn, samt å måtte "dele" han med henne. Det er noe veldig avtennende med at han allerede har en familie som alltid vil være i hans liv, og du er egentlig bare nr 2 eller 3 som har valsa inn i smørja.
Jeg forlanger at min mann fokuserer kunn på våre barn, og gir dem det beste livet de kan få. Hans og min oppmerksomhet skal ikke deles rundt til andres barn. 

Anonymkode: 911d4...760

Resirkulering av menn er veldig vanlig, så du motsier deg selv egentlig

Fåtall av menn med høyere utdanning enn kvinner så det blir gjenbruk

Anonymkode: 68882...e22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Resirkulering av menn er veldig vanlig, så du motsier deg selv egentlig

Fåtall av menn med høyere utdanning enn kvinner så det blir gjenbruk

Anonymkode: 68882...e22

En mann av kvalitet har nødvendigvis ikke høy utdanning. De kan være håndtverkere, elektrikkere etc også. Altså fysiske jobber. Alle må ikke være kontorrotter for å være en bra mann. Utdanning til kvinne spille egentlig liten rolle også. Det som er viktig er om du er en god person med bra moral.

Om han hadde vært konge på wall street eller noe annet så hadde jeg ikke orket å velge han om det var barn og en eks eller flere i bildet. De blir sett på som "død" for meg i datingmarkedet. Jeg ville ha en lojal, snill og barnløs mann som ønsket å bli familie-pappa.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn og har vært veldig populær hos menn alltid. Har avvist menn i 8 år før jeg møtte en jeg faktisk vil ha.

De fleste foreldre håndterer foreldrerollen fint selv og trenger ikke hjelp av en ny partner. De trenger/ønsker en romantisk relasjon når de møter en ny.

Anonymkode: 03be4...cd5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, hvorfor skal menn gidde å date enslige mødre og invistere følelser, tid og penger på barn som ikke er hans(gener)?

Hvis d blir slutt, så er jo egentlig alt "bortkastet"! 

Anonymkode: 1cac4...209

Men så er det jo mora de blir sammen med, og ikke alle menn er så redde for å bli glad i andres barn. Som min kjæreste sier, «det kuleste med deg er barna dine» :) om det blir slutt vet man jo aldri, men de færreste går inn i et forhold med en tanke om at det ikke skal vare livet ut. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du er jo alene uansett, hva har det å si for deg? Du slipper dette valget fordi du får aldri dette valget. Vær realistisk, slutt å syte i alle disse trådene og kom deg ut istedenfor å fronte at alle burde tilgang på damer under 25 år. Jeg har lest opptil flere svar fra deg i andre tråder og beklager men dette er igjen noe som strengt talt ikke er så veldig realtisk i din situasjon og innstilling generelt rundt damer og forhold. 

Anonymkode: b6c9e...0bf

Det var da voldsomt.. Sint i dag?🙂 Tror aldri jeg har frontet at alle burde ha tilgang på damer under 25..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, hvorfor skal menn gidde å date enslige mødre og invistere følelser, tid og penger på barn som ikke er hans(gener)?

Fordi de fleste voksne har barn på et eller annet tidspunkt. Om du kun skal lete blant de single uten barn må du enten langt ned i alder eller får en begrenset datingpool å lete i. 

Anonymkode: 21a99...cb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lever vi på 50-tallet? De fleste av oss tar all økonomisk ansvar pluss at det finnes fedre som gjerne har barnet 50%. Barnefar her er ganske godt bemidlet og jeg tjener også bra dog ikke like bra som han. En kjæreste skulle da ikke betalt noe for mitt barn? :klo: 

Og ellers. Får høre av både lærere til barnet og venner av meg og andre foreldre at sønnen min er utrolig snill og koselig å være sammen med. Personlig forstår jeg at man ikke ønsker en partner som har en «drittunge» til barn, det hadde ikke jeg orket heller. Før jeg fikk barn selv datet jeg en med barn og det var koselig fordi hans sønn også var veldig snill og søt. Da skjønner jeg liksom ikke problemet, og vil virkelig ikke ha en mann med et sånt syn som ts har inn i vårt liv. 

Anonymkode: c7507...e80

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har et barn og har vært veldig populær hos menn alltid. Har avvist menn i 8 år før jeg møtte en jeg faktisk vil ha.

De fleste foreldre håndterer foreldrerollen fint selv og trenger ikke hjelp av en ny partner. De trenger/ønsker en romantisk relasjon når de møter en ny.

Anonymkode: 03be4...cd5

Er rart hvordan menn tror kvinner er hjemmeværende uten penger og at de trenger en mann til å forsørge barnet/barna. For som du sier er det en en romantisk relasjon man er ute etter, ikke en forsørger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare bli sammen med singel mor om du virkelig elsker henne. Da trenger du ikke argumenter. 

Anonymkode: 34e7c...208

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En mann av kvalitet har nødvendigvis ikke høy utdanning. De kan være håndtverkere, elektrikkere etc også. Altså fysiske jobber. Alle må ikke være kontorrotter for å være en bra mann. Utdanning til kvinne spille egentlig liten rolle også. Det som er viktig er om du er en god person med bra moral.

Om han hadde vært konge på wall street eller noe annet så hadde jeg ikke orket å velge han om det var barn og en eks eller flere i bildet. De blir sett på som "død" for meg i datingmarkedet. Jeg ville ha en lojal, snill og barnløs mann som ønsket å bli familie-pappa.

Håper virkelig du og mannen din klarer å ta vare på hverandre i det lange løp, så du ikke havner opp i den situasjonen du lærer at dette ikke er noe å frykte. Men å holde ut i et vondt forhold er det verste. Å lære sine barna sine at man skal holde ut i et vondt og miserabelt forhold, at det er slik kjærligheten ser ut. Det tenker jeg er det verste man kan lære sine barn. Så ønsker deg alt hell i ditt forhold

Anonymkode: 16f58...eb9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enig. Stebarn og gale ekser orker jeg ikke flere ganger. Da er jeg heller enslig. 

Anonymkode: 0a529...3ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes dette er et ærlig spørsmål og forstår godt problemstillingen. 
er selv alenemor med to stk i barnehagealder og hadde ingen planer om å date.

så forelsket jeg meg i broren til en kamerat og han vurderte nøye om han var interessert tilbake. han sa- du er fantastisk, du er alt jeg ønsker meg men du kommer med to små bagasjer. Og han ville være sikker i sitt valg at han var klar for ansvaret. 

nå har vi vært sammen i et år og jeg er mer forelsket enn noengang, han er en flott omsorgsperson for barna mine og hatt tatt alt på strak arm. Jeg får kjærlighet, omsorg og vennskap, nydelig relasjon med en mann jeg forguder, en å dele alle interessene mine med og emosjonell støtte.  Han får en familie, hjemmelaget mat hver dag, ubegrenset kjærlighet og intimitet, samtalepartner og nærhet, og en å dele sine aktiviteter med. 

begge er økonomisk uavhengig ❤️ vi deler alt og han spanderer gjerne noe på barna men BF betaler barnebidrag og står for barnas utgifter 50%.  

Anonymkode: 72e72...481

• Hjerte 1
Skrevet

Uff, nei takk..

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Hvis mannen har barn fra før, er det fint å være sammen med en som også er forelder og vet hva det innebærer.

Kanskje han heller ikke ønsker barn/flere barn? Større sjanse for at en barnløs kvinne ønsker barn enn ei som allerede har.

Anonymkode: 4e482...a9f

Skrevet

Jeg har barn selv og tenker det en del fordeler med å være på samme sted i livet.

Blant annet tenker jeg en singel mor ville forstått at jeg ville satt barna først når alt kom til alt. Jeg forventer at hun ville gjort det samme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kvinner jeg kjenner med barn har hatt noen problemer med å finne kjæreste om forholdet har røket. De ev. argumentene mot å inngå et slikt forhold ser ikke ut til å bety så mye. Rent anekdotisk opplever jeg som alenefar det umulig å finne noen å date, men det kan jo like godt være tilfeldig som et uttrykk for forskjell mellom kjønnene.

Anonymkode: e15b6...abb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 19.17):

Jeg er singel med to barn som er store, 14 og 18 år. Om jeg skulle treffe en mann så hadde jeg ikke ønsket eller forventet at han skulle gå inn som forsørger rolle for de. Er heller ikke sikkert jeg heller ønsker å bli samboer, det ville jo tiden vise.

Mest sannsynlig vil jeg på et tidspunkt møte en som også har barn. Er det en mann med mindre barn, så ønsker jeg heller ikke være en "bonus mamma" som har noe ansvar med oppdragelse osv. 

Slutt kan det bli uansett.

Anonymkode: 5f5a1...8bb

AnonymBruker
Skrevet

De fleste menn vil faktisk ikke oppdra en annen manns barn

Anonymkode: 925b3...d61

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Og det ønsker faktisk ikke de fleste mødre heller. Hva med å se barna som individer? Har aldri sett på et barn og tenkt «det er en annen dame sitt barn». 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dårlig argument når de "fleste" har mine, dine og våre barn familier. Blir oppgitt av denne de fleste menn argumentasjonen kommer opp fordi det finnes utallige ulike situasjoner og sammensetninger. Bare fordi du ikke vil så representerer ikke du alle menn alene med mindre du fjerner de andre mennene først. 

Anonymkode: b6c9e...0bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...