Gå til innhold

Noe gode argumenter for å bli sammen med single mødre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Og det ønsker faktisk ikke de fleste mødre heller. Hva med å se barna som individer? Har aldri sett på et barn og tenkt «det er en annen dame sitt barn». 

Anonymkode: c7507...e80

🤣

Anonymkode: 925b3...d61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor? Hvis mannen har barn fra før, er det fint å være sammen med en som også er forelder og vet hva det innebærer.

Kanskje han heller ikke ønsker barn/flere barn? Større sjanse for at en barnløs kvinne ønsker barn enn ei som allerede har.

Anonymkode: 4e482...a9f

Jeg som har barn fra før(Voksne) har ingen problem med at en ny dame har små barn (Bare morro det)

Men jeg kan skjønne en barnløsmann ikke ønsker en eldre dame hvis reforplantningsmulighet svinner eller hvis kvinnen ikke ønsker flere

Anonymkode: 53ddf...d23

Skrevet

Som med alt annet er det et spørsmål om å finne ei bra ei.

Jeg er, som endel her på forumet vet, sammen med ei som har barn fra før. Og det var visst en skikkelig bombe da jeg fortalte dette – at den "kvinnehatende sosiopaten" er sammen med ei alenemor…! 😆

Men dette er rett og slett fordi hun etter alle solemerker er en helt knall dame og god mor. Og selvsagt fordi ungene ikke var produkter av en drøss av one-night stands, men derimot har en og samme far som egentlig er en OK fyr hun til slutt bare ikke passet sammen med lenger.

Ja, og ikke minst fordi jeg selv har voksne barn.

Livet skjer, bare ikke la det være noe som skjer med deg. Ta styringen og vær kritisk, så finnes det bra alenemødre der ute.

• Liker 3
Skrevet

Svært dårlig erfaring med det. Man kommer i 2.rekke. Eller 3. eller 4. avhengig av hvor mange barn hun har.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig en alenemor i dag? Føler at alle single damer med barn automatisk blir kalt alenemor, men de fleste har vel en far inni bildet til barnet sitt?:

For 15 år siden var ihvertfall en alenemor en som hadde hovedomsorgen for barnet/barna med far som ikke var inni bildet eller helgepappa. I dag har vel de fleste 50-50 fordeling med pappaen. Likevel blir de kalt alenemødre. Blir fedre kalt alenefar i samme grad?🤔

Anonymkode: afe32...390

AnonymBruker
Skrevet
BerntHulken skrev (13 minutter siden):

Svært dårlig erfaring med det. Man kommer i 2.rekke. Eller 3. eller 4. avhengig av hvor mange barn hun har.

Det skulle vel bare mangle? Om jeg traff en «alenepappa hadde jeg forvemtet at han prioriterte barnet sitt fremfor meg. Hadde han ikke gjort det hadde jeg nok blitt svært skeptisk.

Anonymkode: afe32...390

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter 1 time med grundig etterforskning kan jeg konkludere med at det er ingen argumenter for å bli sammen med single mødre 

Anonymkode: 14c99...3eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel dame 32. ser mange fordeler med å date menn med barn. Men helst ikke mer enn ett barn, da jeg selv også ønsker barn. Har dyrene 2 eller 3 barn fra før, synes jeg det blir for mye styr. 

Menn med barn vet jrg at er familieorienterte, de har omsorgsevne osv. Men jeg er bevisst på hvilket ansvar han tar for barnet sitt, om han har barnet 50% eller bare annenhver helg. Synes det er rart om fn mann nesten aldri ser barnet sitt f.rls og ikke tar ansvar. Men én som har barnet sitt 50% er positivt, og som samarbeider godt med barnemor.

Det er ikke godt å vite hvorfor menn på min alder ikke har barn, så jeg tenker det kan være at en mann da ikke er klar for et familieliv, ta ansvar, omsorgsevne osv.. jeg er jo barnløs selv, og mange tenker sikkert det samme som meg. Jeg var i et samboerskap i 10 år, vi fikk ikke barn. Det var et destruktivt forhold, som jeg ikke burde vært i så lenge. 

Anonymkode: 018fa...fd6

AnonymBruker
Skrevet

Som singel mann med 2 barn uten ønske om flere, så er det fint å date damer som har barn. De damene som ikke har barn og ikke vil, kan kanskje ikke forstå eller ha ønske om at jeg bruker tiden min på barna annen hver uke. Flott med en "alenemor" som har barn 50%. Da stiller vi på lik linje og har tid til litt voksenferie uten barn innimellom. 

Anonymkode: 4709b...28c

AnonymBruker
Skrevet

Når man kommer litt opp i åra så er det vanskelig å finne en dame uten barn eller en fortid fra før. 
Dette går jo begge veier. 
Folk er forskjellig, og man må vurdere selv om man ønsker og takler å få med barn på lasset. 
Argumentet om at det er bortkastet om det blir slutt er litt svakt, for man har det jo bra så lenge det varer og kanskje etater det livet ut, det vet man jo ikke. 
Man har jo ingen garantier når man går inn i et forhold. 
Men tenker det er viktig å avklare hvor en står og hva en ønsker i forhold til barn. 
Går man inn i et forhold der det er barn så er dere ikke bare kjærester og du får masse oppmerksomhet , men du velger å bli en del av en familie. 

Anonymkode: a61cb...d57

AnonymBruker
Skrevet
On 7/28/2024 at 12:23 AM, ClausSaus said:

Som med alt annet er det et spørsmål om å finne ei bra ei.

Jeg er, som endel her på forumet vet, sammen med ei som har barn fra før. Og det var visst en skikkelig bombe da jeg fortalte dette – at den "kvinnehatende sosiopaten" er sammen med ei alenemor…! 😆

Men dette er rett og slett fordi hun etter alle solemerker er en helt knall dame og god mor. Og selvsagt fordi ungene ikke var produkter av en drøss av one-night stands, men derimot har en og samme far som egentlig er en OK fyr hun til slutt bare ikke passet sammen med lenger.

Ja, og ikke minst fordi jeg selv har voksne barn.

Livet skjer, bare ikke la det være noe som skjer med deg. Ta styringen og vær kritisk, så finnes det bra alenemødre der ute.

Elsker dette innlegget 🙂 fordi at det handler om å finne noen som man passer bra sammen med, å se personen for den som den er og godta alt som er med 🙂 

Anonymkode: 62917...5fb

AnonymBruker
Skrevet

De fleste velger vel den de føler kjemi med og etterhvert får følelser for? Jeg har et barn nesten 100% alene, men har ikke hatt noe problem med oppmerksomhet fra menn. Sikkert litt frustrerende at jeg har hatt lite mulighet til å møte dem, men når jeg virkelig har vært interessert, så har jeg klart å klemme inn små treff flere ganger i uka. Når jeg har kjent noen fra før eller etterhvert blitt kjent, så har jeg jo også kunnet ha dem på besøk hver kveld, etter at barnet var lagt. Har faktisk ikke opplevd at noen har skygget banen pga barnet, men de mennene jeg har truffet er alltid veldig, veldig positive til både utseendet mitt og personligheten min og syns jeg er helt spesiell, så da har de vel ikke brydd seg så mye om at jeg har et barn med på lasset. 

Anonymkode: bbfd3...7b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 19.30):

Det er jo moren man blir sammen med. Folk kommer gjerne med bagasje, når de er over en viss alder. 

Det er jo ikke alle menn som kan velge helt fritt heller, du som ikke kan stave er vel kanskje ikke øverst i hierarkiet.

Anonymkode: fef1c...a0f

Lurer på hvor gamle folk her inne er 🤣

Anonymkode: 9c038...a73

AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg vet ikke jeg, men jeg har barn OG mann (som ikke er biologisk far), han er faktisk glad i både meg og ungen. Tenke seg til. 

Anonymkode: a6f39...5ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tja, jeg vet ikke jeg, men jeg har barn OG mann (som ikke er biologisk far), han er faktisk glad i både meg og ungen. Tenke seg til. 

Anonymkode: a6f39...5ff

Mange låser seg til en ide om hvordan ting de ikke har noen forutsetninger om å vite kommer til å være. Mistenker at dette er de samme som stadig får panikk, og rømmer når den store forelskelsen roer seg og man begynner å møte litt motstand i parforholdet… En singelforelder er ikke for alle, men ingen er for alle

Anonymkode: 16f58...eb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det samme gjelder vel omvendt - hvorfor skal kvinner bli sammen med single fedre?

For de fleste så er det jo sånn at man blir interessert i en person, og så tar man "bagasjen" de kommer med på kjøpet. 

Anonymkode: e2717...09e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...