AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #21 Skrevet 25. juli 2024 Jeg skjønner ikke hvorfor du trenger argumenter for/mot dette? Da jeg var singel og ikke hadde barn var jeg ikke interessert i en som hadde barn fra før av fordi jeg ønsket at dette var noe vi skulle oppleve sammen og jeg ønsket ikke at partneren min allerede hadde vært gjennom det før med noen andre. Jeg ønsket heller ikke å være nr. 2 for noen (og jeg hadde i alle fall ikke ønsket å være nr. 1 for noen som hadde barn som burde komme først). Hvis jeg skulle bli singel igjen nå som jeg har barn tror jeg at jeg kommer til å se etter en alenefar fordi jeg da ønsker en familieorientert fyr som vet hvordan det er å ha barn. Han kommer aldri til å bli nr. 1 for meg, og det kommer han til å forstå fordi jeg heller ikke kommer til å bli nr. 1 for ham. Det er jo bare preferanser ut fra hva som passer best i den livssituasjonen man er i. Ønsker du ikke å bli stefefar ser du etter noen uten barn. Det er jo ikke verre enn det! Anonymkode: 46ea0...23b 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #22 Skrevet 25. juli 2024 Bare la de single mødrene være i fred du. De klarer seg helt fint uten deg, så dette er en problemstilling uten relevans for deg 😊 Anonymkode: 9e82b...a41 8 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #23 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, hvorfor skal menn gidde å date enslige mødre og invistere følelser, tid og penger på barn som ikke er hans(gener)? Hvis d blir slutt, så er jo egentlig alt "bortkastet"! Anonymkode: 1cac4...209 Fordi hun mest trolig er omsorgsfull, ser etter noe langvarig. Man kan jo gå glipp av drømmepersonen om man unngår folk med barn. Anonymkode: 3e9dc...709
Nowayback Skrevet 25. juli 2024 #24 Skrevet 25. juli 2024 Jeg er sterk motstander av mine, dine og våre barn opplegget. For et kaos det må være for barna å forholde seg til. Halvsøsken og stesøsken i hytt og pine. Jeg vet om noen ekstreme tilfeller og syns synd på de barna. Å date en alenemor ville vært uaktuelt i 90 % av tilfellene. 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #25 Skrevet 25. juli 2024 DelvisPresley skrev (3 minutter siden): Jeg er sterk motstander av mine, dine og våre barn opplegget. For et kaos det må være for barna å forholde seg til. Halvsøsken og stesøsken i hytt og pine. Jeg vet om noen ekstreme tilfeller og syns synd på de barna. Å date en alenemor ville vært uaktuelt i 90 % av tilfellene. Joda, men i midten av 30 årene og utover, så har jo flertallet av kvinner i samme alder barn selv. Ting blir veldig begrenset hvis man skal finne ei yngre som ikke har små barn. Eneste fordelen jeg ser med kvinner som har barn, er at de ikke blir "valpe sjuke" og må ha barn med meg. Pluss d en annen bruker skrev tidligere Anonymkode: 1cac4...209
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #26 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): D er d ikke, krever mye mer av en mann å være med dame som har barn, da spesielt små barn. De vill alltid være første prioritet og hennes humør vill jo styres mye av hvordan barna har det. Også mindre tid sammen alene. Dette her forstår du vel håper jeg? Anonymkode: 1cac4...209 Får man mindre tid sammen alene hvis dette hadde vært mannens biologiske barn? Hvis du ikke vil være sammen med noen som har barn fra før, bare la være 🫣 Anonymkode: 9be64...30a 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #27 Skrevet 25. juli 2024 Tenker den ideelle løsningen hvis en har blitt sammen med en/ei som har delt omsorg for barn er å ha hver sitt hjem, og være kjærester når det er ungefri. Anonymkode: 8935a...e2c 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #28 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Noen gode argumenter her, bra. Men den siste der er skummel. For d er kjipt å få følelsesmessig tilknytning til barn som ikke er dine. Da blir d "dobbelt tapp" hvis ting tar slutt Ts Anonymkode: 1cac4...209 Ja, det er en risiko for både deg og barnet. Her så beholdt barnet mitt kontakt med stefar etter brudd. Så lenge barnet ønsket og stefar ordnet ekstra rom hos seg i ettertid. Barnet var like velkommen som biologiske søsken hos stefar familie. Mye av årsaken var nok at jeg ikke har noe særlig familie og aldri fant meg ny mann. Uansett sett, det er mulig. Anonymkode: 259f8...c76 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #29 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Joda, men i midten av 30 årene og utover, så har jo flertallet av kvinner i samme alder barn selv. Ting blir veldig begrenset hvis man skal finne ei yngre som ikke har små barn. Eneste fordelen jeg ser med kvinner som har barn, er at de ikke blir "valpe sjuke" og må ha barn med meg. Pluss d en annen bruker skrev tidligere Anonymkode: 1cac4...209 Slapp helt av, med slike holdninger så høres du ikke ut som en type mann kvinner ønsker å få barn med uansett. 👍 Fikk forresten 4 barn med min mann selv om jeg hadde et barn fra tidligere, sånn når man snakker om å være "valpesyk". Liker du ikke barn så sørg for å finne deg en dame som verken har eller ønsker barn i fremtiden. Anonymkode: 9be64...30a 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #30 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Slapp helt av, med slike holdninger så høres du ikke ut som en type mann kvinner ønsker å få barn med uansett. 👍 Fikk forresten 4 barn med min mann selv om jeg hadde et barn fra tidligere, sånn når man snakker om å være "valpesyk". Liker du ikke barn så sørg for å finne deg en dame som verken har eller ønsker barn i fremtiden. Anonymkode: 9be64...30a Du har jo helt klart ikke skjønt d fra en manns perspektiv. Høres furten ut med d innlegget der. 😃 Man kan like barn, men er en vesentlig forskjell å invistere tid og krefter i barn som ikke er dine kontra egene barn! Anonymkode: 1cac4...209
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #31 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har jo helt klart ikke skjønt d fra en manns perspektiv. Høres furten ut med d innlegget der. 😃 Man kan like barn, men er en vesentlig forskjell å invistere tid og krefter i barn som ikke er dine kontra egene barn! Anonymkode: 1cac4...209 Nei, jeg er ikke furten. Jeg ville selv ikke ha gått inn i et forhold med en mann som hadde barn fra før. Det jeg reagerer på med dine innlegg er en undertone av dårlig kvinnesyn. Det er hvertfall slik jeg oppfatter deg. Anonymkode: 9be64...30a 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #32 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, jeg er ikke furten. Jeg ville selv ikke ha gått inn i et forhold med en mann som hadde barn fra før. Det jeg reagerer på med dine innlegg er en undertone av dårlig kvinnesyn. Det er hvertfall slik jeg oppfatter deg. Anonymkode: 9be64...30a Jaja, ikke mitt problem at du tyder d sånn. Derimot overraskende at mange kvinner ikke klarer å se ulempene fra et manns perspektiv. Er vel et følsomt tema antar jeg, da sikkert mange kvinner her selv er single og har små barn. Anonymkode: 1cac4...209
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #33 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, hvorfor skal menn gidde å date enslige mødre og invistere følelser, tid og penger på barn som ikke er hans(gener)? Hvis d blir slutt, så er jo egentlig alt "bortkastet"! Anonymkode: 1cac4...209 Av samme grunn som damer som gidder å date enslige fedre. De kan være skikkelig, skikkelig bra, men de er nok ikke så interessert i en som ser på det kjæreste de har som et problem. Anonymkode: 16f58...eb9 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #34 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jaja, ikke mitt problem at du tyder d sånn. Derimot overraskende at mange kvinner ikke klarer å se ulempene fra et manns perspektiv. Er vel et følsomt tema antar jeg, da sikkert mange kvinner her selv er single og har små barn. Anonymkode: 1cac4...209 Jeg ser ikke at dette skulle være en større ulempe for en mann enn for en kvinne som velger å gå inn i et forhold med noen som har barn fra før. Tror faktisk det er verre som kvinne, å måtte deale med en dramatisk eksdame, som setter barna opp mot fars nye dame. For egen del så hadde jeg og særkullsbarnet null kontakt med barnefar, og det gjør det enklere for en ny partner å håndtere. Barnet er oppdratt som om det var hans barn. Anonymkode: 9be64...30a 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #35 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ser ikke at dette skulle være en større ulempe for en mann enn for en kvinne som velger å gå inn i et forhold med noen som har barn fra før. Tror faktisk det er verre som kvinne, å måtte deale med en dramatisk eksdame, som setter barna opp mot fars nye dame. For egen del så hadde jeg og særkullsbarnet null kontakt med barnefar, og det gjør det enklere for en ny partner å håndtere. Barnet er oppdratt som om det var hans barn. Anonymkode: 9be64...30a Det vil alltid være problematisk om foreldrene ikke samarbeider bra sammen. Men da er det vel heller ikke tid for noe nytt forhold. Om det så er damen, mannen, eller begge som lager kvalme. Men slikt er enkelt å finne ut av Anonymkode: 16f58...eb9
Memorangen Skrevet 26. juli 2024 #36 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jaja, ikke mitt problem at du tyder d sånn. Derimot overraskende at mange kvinner ikke klarer å se ulempene fra et manns perspektiv. Er vel et følsomt tema antar jeg, da sikkert mange kvinner her selv er single og har små barn. Anonymkode: 1cac4...209 Tror du kan snu det på hodet og si at du sliter med å se det fra en kvinnes perspektiv også. Det der er jo likt for begge kjønn. Om man treffer en alenefar blir det jo samme greia. Og om du ser så mange ulemper med det, hvorfor vurderer du det i det hele tatt da? Kan du ikke bare holde deg unna damer med små barn? 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #37 Skrevet 26. juli 2024 DelvisPresley skrev (10 timer siden): Jeg er sterk motstander av mine, dine og våre barn opplegget. For et kaos det må være for barna å forholde seg til. Halvsøsken og stesøsken i hytt og pine. Jeg vet om noen ekstreme tilfeller og syns synd på de barna. Å date en alenemor ville vært uaktuelt i 90 % av tilfellene. Du er jo alene uansett, hva har det å si for deg? Du slipper dette valget fordi du får aldri dette valget. Vær realistisk, slutt å syte i alle disse trådene og kom deg ut istedenfor å fronte at alle burde tilgang på damer under 25 år. Jeg har lest opptil flere svar fra deg i andre tråder og beklager men dette er igjen noe som strengt talt ikke er så veldig realtisk i din situasjon og innstilling generelt rundt damer og forhold. Anonymkode: b6c9e...0bf
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #38 Skrevet 26. juli 2024 Jeg skjønner ikke argumentet ditt om at alt er bortkastet. Du investerer jo tid og følelser i vedkommende om hun ikke har barn fra før av også. Og hun kan ha andre familiemedlemmer du omgås ofte, og som du kan begynne å bli glad i. Og ja, mennesker du er glad i kan forsvinne ut av livet ditt. Det kan være en nær venn som plutselig opplever å ha vokst fra deg og dermed kutter kontakten, det kan være en tante du har vært glad i hele livet som plutselig havner i konflikt med dine foreldre og dermed også kutter kontakten med deg eller det kan være en favorittkollega som bytter jobb. Men for all del, du kan jo bare unngå å bli glad i mennesker om du er så redd for å bli forlatt. Eller så kan du tenke at dette var mennesker som tilføyde noe positivt i livet ditt for en periode, og være takknemlig for det. Anonymkode: 6e9fe...b0c 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #39 Skrevet 26. juli 2024 DelvisPresley skrev (11 timer siden): Jeg er sterk motstander av mine, dine og våre barn opplegget. For et kaos det må være for barna å forholde seg til. Halvsøsken og stesøsken i hytt og pine. Jeg vet om noen ekstreme tilfeller og syns synd på de barna. Å date en alenemor ville vært uaktuelt i 90 % av tilfellene. Mens her sitter jeg og er kjempeglad for min halvbror. Eneste kaoset jeg opplevde i kjølevannet av mine foreldre sin skilsmisse, var å oppdage at jeg hadde en far som egentlig ikke brydde seg om meg. Men jeg var superheldig og fikk etterhvert en stefar som virkelig har vist meg hvordan en farsfigur skal være, og som jeg vet er oppriktig glad i meg. Og barnet de senere fikk sammen, har overhodet ikke medført noe som helst kaos for meg. Om du mener de foreldrene som går fra partner til partner, og introduserer barna for alle, rekker å få barn med de fleste osv., så er det ikke steforeldre, stesøsken og halvsøsken i seg selv som er problemet. Da er det foreldrenes manglende evne til å stå i relasjoner over tid som er problemet. Det er det som skaper ustabilitet og kaos i livene deres da. Det samme gjelder de foreldrene som setter sine behov og følelser foran barna, og velger partnere som egentlig ikke bryr seg om barna og til og med misliker dem. Da er det foreldrenes egoisme som er problemet. Det å ha gode steforeldre som virkelig brydde seg og ble glad i barnet, ville derimot kunne vært en berikelse for barnets liv. Men for all del, det er overhodet ikke viktig for meg at du ønsker å date alenemødre. Med sånne holdninger er det kanskje best å la vær, for barnas skyld. Men det er jo greit å utvide perspektivet sitt litt, og se ting fra flere sider. Anonymkode: 6e9fe...b0c 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #40 Skrevet 26. juli 2024 14 hours ago, DelvisPresley said: Jeg er sterk motstander av mine, dine og våre barn opplegget. For et kaos det må være for barna å forholde seg til. Halvsøsken og stesøsken i hytt og pine. Jeg vet om noen ekstreme tilfeller og syns synd på de barna. Å date en alenemor ville vært uaktuelt i 90 % av tilfellene. Helt enig her. Er veldig stor motstander av "skilmisse, mine, dine, våre", halvsøsken og alt det mikkmakket. Stakkars barn! Jeg og min mann ble enige fra starten, lenge før vi fikk unge, om at barnet vårt aldri skal oppleve halvsøsken uansett hva som skjer. Eller "plastikksøsken" som svenskene kaller det. For min del har det alltid vært totalt uaktelt å date en mann med barn fra før. Jeg orker ikke tanken på å ta vare på/omgås andre kvinners barn, samt å måtte "dele" han med henne. Det er noe veldig avtennende med at han allerede har en familie som alltid vil være i hans liv, og du er egentlig bare nr 2 eller 3 som har valsa inn i smørja. Jeg forlanger at min mann fokuserer kunn på våre barn, og gir dem det beste livet de kan få. Hans og min oppmerksomhet skal ikke deles rundt til andres barn. Anonymkode: 911d4...760
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå