Gå til innhold

Er innføring av fast føde verre (mer mageproblemer) for babyer som bare får mme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår virker i alle fall veldig plaget og får luft/vondt i magen av små mengder med mat som ikke typisk gir magevondt, gråter hele dagen. Lurer på å vente til han blir 6 mnd. Tenker om det er noe i morsmelka som gjør det enklere for babyene å tolerere annen mat/regulere magen?

Anonymkode: 51691...3b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan bare svare for mitt barn, men hun får bare mme, og har fått grøt og mos siden 4 mnd uten problemer 😊 

Anonymkode: b401e...e85

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vår virker i alle fall veldig plaget og får luft/vondt i magen av små mengder med mat som ikke typisk gir magevondt, gråter hele dagen. Lurer på å vente til han blir 6 mnd. Tenker om det er noe i morsmelka som gjør det enklere for babyene å tolerere annen mat/regulere magen?

Anonymkode: 51691...3b0

Min fikk MME fra fødsel og begynte med fast føde fra 4 mnd, spiste hele måltider med normal mat fra 8 mnd. 

Grøt droppet vi, det ble for hardt for magen. Ga grønnsaker/mos, fisk, kjøtt, grønnsaker og fett (avokado, olje), egg. 

Startet forsiktig med grønnsaksmos, fikk anbefalt av HS å ha i litt rapsolje for å smøre tarmene😊

Anonymkode: 2ed62...7f8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fullammer og har begynt med smaksprøver på grøt og litt frukt/grønnsaker. Han ble dårlig i magen av grøten selv om jeg bare ga han 0,5-1 ts om dagen i tre dager. Begynte med det når han var 5 mnd, men har tatt pause nå. Nå gir vi litt frukt og grønt blandet med morsmelk, det går litt bedre. Men fortsatt er han mer grinete enn tidligere, så tror det er pga smaksprøvene.

Anonymkode: a1120...834

AnonymBruker
Skrevet

Vi opplevde at det ikke var noe problem i det hele tatt🤗 Kun fått MME fra ca en uke gammel.

Anonymkode: a4bf2...d88

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ingen problemer med innføring av fast føde fra 4 mnd. MME 100% siden fødselen. Kan jo rett og slett være at tarmene til babyen din ikke er klare enda. 

Anonymkode: cb72c...4a0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...