Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

-

Endret av Pingleton
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg litt igjen. Har en mør som til tider kan komme med spydige kommentarer og som ofte tolker alt mulig helt feil (bare for å skape splittelse). Ofte blir dette gjort skjult, det er altså vanskelig for andre enn de som blir utsatt for det å legge merke til. Hun holdt også på slik med min far. Også mot meg og litt møt min bror. Vår søster slapp billigere unna, godt mulig fordi hun aldri sa i mot. Jeg og min bror kunne komme med kommentarer tilbake. Tror hun irriterte seg over at vi kanskje avslørte henne litt? Har tenkt på at hun har noen narsissistiske trekk. 

Har også tenkt på hennes egen opplevelser, erfaring og barndom. Mulig noe ligger bak. Får litt skyldfølelse over å irritere meg veldig over hvordan hun har hvis hun har sine grunner, samtidig er det ikke ok slik hun har oppført seg. Det kunne skje da jeg var barn også.

Mine foreldre er skilt i dag. Har selv to barn og jeg har vært veldig opptatt av å ikke være slik som mamma. Passer på hva jeg sier og prøver ALDRI å gjøre noen forlegen eller gi kommentarer som er unødvendig (heller tenke seg om to ganger). Jeg er også opptatt av at barna skal lære seg hva som er greit å ikke. Og at man har lov å ha ulike meninger, men man må være åpen for at andre tenker annerledes. Altså fokus på hvordan man blir sosialt sterk og kan håndtere ulike situasjoner uten å måtte oppføre seg som et barn (min mør oppfører seg mer som et barn enn barna mine...).

Jeg har slitt litt i forhold. Er så vant til å få spydige kommentarer, så jeg har litt kort lunte. Mannen vet om erfaringene mine, og han har også lagt merke til det hos mamma. Veldig greit at han faktisk ser og forstår hva jeg har opplevd. Jeg vil råde deg til å tørre å prøve deg på forhold. Prøv å være åpen, og fortell gjerne litt om barndommen din. Alt trenger ikke komme med en gang, men hvis du vet at du kanskje reagerer på noen ting eller kan reagere urasjonelt i noen situasjoner, så er det lurt å fortelle ved første anledning dette skjer.

Anonymkode: 9df9f...dd3

AnonymBruker
Skrevet

Bipolar eller borderline? 

Anonymkode: d3d35...cb2

Skrevet (endret)

-

Endret av Pingleton
Skrevet (endret)

-

Endret av Pingleton

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...