Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #1 Skrevet 17. februar 2006 Huff, er bekymret nå. Våknet kl 02.00, av at babyen min (5 mnd) gulglet oppkast og holdt på å kveles. Rev han ut av sengen, og dunket han i ryggen, og da rant det ut tykt, seigt slim. Har holdt det gående i hele natt, dvs han har sovet mellom slagene, men jeg har ikke turd å lukke øynene. Kl. 05.00 (da hadde han kastet opp mange ganger), smådunket jeg han i ryggen mens han lå på stellebordet. Da kom det ut en stor gul, seig klump. Etter det var han bra igjen, helt frem til jeg skulle gi ham mat kl 09.00. Han drakk halve flasken, og så kom alt innhold opp som en prosjektil (men nå var det melk og ikke slim). Huff, fryktelig ekkelt å se ham slik. Skal ha legetime kl. 12, så får vel vite mer da, men noen som vet hva dette kan være?? Han har hostet i en ukes tid, men det har bare vært litt tørrhoste. Forderdelig å se barnet sitt slik! (Ja, det er mitt første barn, og nei, han har ikke vært syk før, så jeg har lov til å være litt hysterisk!)
*Heidi* Skrevet 17. februar 2006 #2 Skrevet 17. februar 2006 Selvfølgelig har du lov til å være hysterisk! Jeg hadde den samme opplevelsen med mitt barn(første) for noen måneder siden og jeg ble også helt hysterisk. Vi våknet opp av at han hev etter pusten og var helt blå, rev han opp og dunket på han. Det gikk bra men vi sov ikke noe mer på en stund vi heller. Vi ringte lege og helsesøster, og legen så på han men så ingen ting galt(hos min kom det ikke ut noe slim da, så det er jo ett annet tilfelle du har fått med ditt barn), har heller ikke skjedd igjen her. Men vi har satt to bøker under sengebena hans så han kommer høyere opp, og dermed puster lettere. Det er kanskje lurt for din også.Ellers så må du bare prate med legen, men finner han ikke noe så er det lurt å nevne det for helsesøster, kanskje hun har opplevd noe lignede og vet mer. Er ihvertfall lurt å prate med flere, da vår sønn hadde falsk krupp for en stund siden så dro vi til legevakten mitt på natten, fordi han kvelet seg,det ble så tett i halsen hans og da fikk vi beskjed om å bare dra hjem å gi han litt hostesaft. Dagen etter syntes vi han var like ille og bestemte oss for å dra på en annen legevakt, og da ble vi sendt rett til sykehuset og vi fikk til og med maske på han hos legevakten før vi dro, slik at han skulle "overleve" og klare å puste frem til sykehuset. Å denne legen skulle gi en anmerkning til den legen som kun sendte oss hjem. Poenget er at man er aldri for hysterisk som mor, det er lurt å være litt skeptisk!
Shea Skrevet 17. februar 2006 #3 Skrevet 17. februar 2006 Stakkars lite. Det er fælt å være foreldre når noe slikt skjer med det kjæreste man har i livet. Klart du har grunn til å være bekymret. Så flott at du voknet da. Jeg er for å ha barna på soverom med foreldre nettopp for grunner som dette. Forstår ikke hvordan noen klarer å ha barna på eget rom fra fødselen av. Håper det går bra på legevakten. Fortell hvordan det gikk.
Gjest StoreSky Skrevet 17. februar 2006 #4 Skrevet 17. februar 2006 Uff! Spør om det kan være kikhoste -det går namlig her i Oslo iallefal. Både hos små barn og hos voksne...
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #5 Skrevet 17. februar 2006 Hei! Har vært hos legen nå. Han har mye surkling i brystet, men det er foreløpig bare en luftveisinfeksjon. (Men skal være obs på at det ikke utvikler seg videre). Fikk resept på en slimløsende efederin-hostesaft, så får jeg håpe den hjelper. Har ikke fått i ham noe mat siden kvelds i går (18.30), men nå drakk han nettopp 180 ml med vann, og er plutselig mye kvikkere. Han sitter i vippestolen sin nå, men han tetter til dersom jeg legger han ned, så han får vel heller sitte i den.
Sovesmurf Skrevet 17. februar 2006 #6 Skrevet 17. februar 2006 Vil bare ønske dere god bedring. Er helt forferdelig når de er syk. Jeg er også en førstegangsmamma som blir ganske på tuppa når lillegull er syk. Vi er i vår fulle rett til å være det også ! Håper han blir frisk snart!!
Gjest Maddy Skrevet 17. februar 2006 #7 Skrevet 17. februar 2006 Det er skikkelig guffen. Vi har opplevd det samme. Her var det da Falsk Krupp - jenta vår ble helt blå i ansiktet og fikk ikke puste. Har tilbragt en del kvelder ute på verandaen eller trappa for å få pusten i gang igjen. Sover med vinduet litt på gløtt også etter råd fra legen. Håper at gutten din kommer seg
Gjest Gamle Alex Skrevet 17. februar 2006 #8 Skrevet 17. februar 2006 Hev madrasssen og hev hodedelen av senge med et par b;ker under hver ben s[ han ligger kanskje hevet med hodet, da puster han lettere. Det finnes noe som heter en forst;vningsmaskin som man kan leie hos noen leger, Den kan fylles med saltvann som man puster inn dampen av , det hjelper veldig p[ slimmet
monja Skrevet 17. februar 2006 #9 Skrevet 17. februar 2006 Huff, det er så grusomt når sånt skjer. Når de er så små og blir syke. Men han er jo så stor at du kan la han sove på siden nå. Da slipper du iallefall at han får evt oppkast i halsen. God bedring.
Kipa Skrevet 17. februar 2006 #10 Skrevet 17. februar 2006 Ville bare opplyse om at efedrin er svært oppkvikkende, så du ikke begynner å lure... Håper det går bedre med din lille gutt!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #11 Skrevet 17. februar 2006 Ville bare opplyse om at efedrin er svært oppkvikkende, så du ikke begynner å lure... Håper det går bedre med din lille gutt! ← takk for det. Ble opplyst om dette hos legen, men har ikke merket noe til det. Han er så slapp og vil bare sove. Glad jeg har en stor gutt (8,5 kg/71 cm), for jeg får ikke i ham mat, og det lille jeg har fått i ham, kommer ut enten som oppkast eller diare. Har fått i ham noe vann... Typisk at samboeren min er vekkreist denne helgen (arbeider turnus)... Fælt å se babyen min så slapp. Kommer til å ha klokken på vekking hver time i natt for å være på den sikre siden.
Gjest Gjest_Aurora_* Skrevet 18. februar 2006 #12 Skrevet 18. februar 2006 Jeg vet akkurat hvordan du har det! For vi har vært gjennom omtrent det samme.Først var det bronkitt. Da kastet veslegutt opp slim om natten. Var livredd,og tror han var litt skremt også fordi han gråt masse. Etter en pencelin-kur så gikk det over.Husk å ikke ha det altfor varmt på soverommet.Og nå har veslegutt hatt omgangsyke for første gang. Kanskje det er det din gutt også har fått. Nå er vår blitt frisk. Men han har vært så slapp! Ville bare sove.Det lille vi fikk i han av mat kom ut igjen som diarè. Det som er skummelt med omgangssyke på små barn er uttørking. Så få i han nok drikke. Vår er 14mnd,så han er større enn din gutt og har sikkert mer å gå på. Håper gutten din har det bedre nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå