Gå til innhold

Kollega sykemeldt og sutrer

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en kollega som jobber 50% på sykehjemmet hvor jeg jobber. Hun har vært  sykemeldt 1 år pga en lyskebrokk. Hun venter fortsatt på operasjon. Jeg har flere ganger prøvd å henne til å begynne å jobbe igjen før hun måtte over på aap. Men hun klarer ikke å jobbe sier hun. Nå har hun hatt aap i 1 måned og i dag kom hun innom jobb og klaget over økonomien. Jeg sa at hvis det var jeg i den situasjonen så hadde jeg bitt tennene sammen og jobbet mine 50% frem til operasjonen. Jeg hadde heller ikke klart meg på aap. Vi begge er alene om utgiftene.  Da ble hun sur og ropte at hun klarer jo ikke å jobbe. Men da bør hun ikke komme hit å klage heller da. Er dere enige?

Noen ganger må man jobbe selv med smerter. Sånn er livet 

Anonymkode: c8fc3...05d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har en kollega som jobber 50% på sykehjemmet hvor jeg jobber. Hun har vært  sykemeldt 1 år pga en lyskebrokk. Hun venter fortsatt på operasjon. Jeg har flere ganger prøvd å henne til å begynne å jobbe igjen før hun måtte over på aap. Men hun klarer ikke å jobbe sier hun. Nå har hun hatt aap i 1 måned og i dag kom hun innom jobb og klaget over økonomien. Jeg sa at hvis det var jeg i den situasjonen så hadde jeg bitt tennene sammen og jobbet mine 50% frem til operasjonen. Jeg hadde heller ikke klart meg på aap. Vi begge er alene om utgiftene.  Da ble hun sur og ropte at hun klarer jo ikke å jobbe. Men da bør hun ikke komme hit å klage heller da. Er dere enige?

🤦‍♀️

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei vet du hva! Man skal ikke måtte jobbe med smerter og risikere å forverre en tilstand. At hun har måttet vente så lenge på en relativt enkel operasjon at hun er havnet på AAP er under enhver kritikk. Helsevesenet fungerer ikke godt nok, køene er for lange og det ender med at syke mennesker må lide økonomisk i tillegg til helsemessig. Hun er i sin fulle rett til å klage på dette!

Anonymkode: 9d74f...d7e

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var frekk. Du vet ikke alt om hennes helse og bør ikke belære henne på denne måten. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud.. hun er syk og plaget og klarer ikke jobbe mer enn hun gjør. 
Det er da vel ikke din oppgave å få henne til å jobbe mer? Dette er vel en sak mellom hun og legen. Og ja, klart hun synes trygd er lite når hun er vent til full lønn. 
Hun blir ikke friskere fordi sykeperioden er over. 

Anonymkode: b7f51...f3e

• Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei vet du hva! Man skal ikke måtte jobbe med smerter og risikere å forverre en tilstand. At hun har måttet vente så lenge på en relativt enkel operasjon at hun er havnet på AAP er under enhver kritikk. Helsevesenet fungerer ikke godt nok, køene er for lange og det ender med at syke mennesker må lide økonomisk i tillegg til helsemessig. Hun er i sin fulle rett til å klage på dette!

Anonymkode: 9d74f...d7e

Hun har ikke ventet på lenge på operasjon. Var sykemeldt for noe annet først. Og har ventet på operasjon i noen måneder 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobbe på sykehjem med lyskebrokk og tunge løft. Innvollene hennes tyter ut mens hun steller beboerne. Gud bedre ts og dum det går ann å bli. Selvfølgelig er det et tap og miste omtrent 40 prosent av inntekten . Virker som du tror hun har valgt dette for gøy. Syntes du mangler både empati og sosiale antenner. Man sier bare ikke slikt. 

Anonymkode: a8d9e...898

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du fikk med deg at kollegaen din er syk, ikke sant? Og har vondt? Og har dårlig økonomi?

Det kommer jo ganske tydelig fram hva som er feil med kollegaen din, men hva er galt med deg, egentlig? Sto du bakerst i køen da empati og medmenneskelighet ble fordelt?

Anonymkode: c06a6...391

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du jobber på sykehjem? Lite kunnskap og lite empati. Stakkars beboere.

Anonymkode: 2bf71...826

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herregud, så dum og uvitende du er, Ts! NEI ikke alle kan jobbe, ikke alle klarer å jobbe med smerter. Smerter er en subjektiv følelse, det som er overkommelig for DEG trenger ikke være overkommelig for andre. Stakkars kollegaen din. Du er både dum og uvitende, du mangler både kunnskap, dannelse, empati og folkeskikk. 

Anonymkode: ebd67...9d1

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du kan ikke sette deg inn i hvordan hun har det. Synes det var en ufølsom kommentar fra deg. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Minner meg om en av mine kollegaer. Hun baksnakker alle som er syke og mistror dem og sprer sladder om dem. 
Samtidig som hun klager og syter over hvor sliten hun selv er, og at hun går da på jobb uansett hvor dårlig hun er… 
Ja, kjenner typen. Ikke rart kollegaen din ble sint ts. 

Et råd til deg: Pass dine egne saker. 

Anonymkode: 9b8a5...23d

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det skal lønne seg å jobbe, men det skal tydeligvis straffe sej å bli syk også, spesielt med et nedgradert helsevesen og evig lange køer. 

Anonymkode: 91366...881

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har ikke noe med å få henne til å begynne å jobbe igjen.

Anonymkode: f0088...a3d

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg syntes ikke du skal legge deg oppi det. Det er strengt tatt ikke din sak. Og syntes du har vært ufin mot henne.

Har du hatt lyskebrokk? Det kan være svært vondt. Så klarer hun ikke å jobbe så klarer hun ikke å jobbe. Hadde kostet meg svært lite å gi litt sympati  for at det blir tøft økonomisk 

Anonymkode: 9a308...3c1

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så flink du er da. Vil du ha en medalje?

Anonymkode: de1c5...2a7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du var frekk og ufølsom. Hun er syk og i tillegg fått en økonomisk belastning.. 

Å falle utenfor arbeidslivet på den måten kan være vanskelig nok i seg selv om man ikke skal måtte bekymre seg for det økonomiske i tillegg… 

Anonymkode: 4c3de...111

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt for mange går sykemeldt alt for lenge. Enig med deg.

Anonymkode: fc85c...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...