Gå til innhold

Har du et så godt eller greit liv at du ikke bryr deg særlig om hva andre gjør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi blir litt egoistiske av å ha det bra, men det betyr ikke at vi gir helt faen sånn at vi ignorerer de som trenger en 50- lapp der de står og ber om det utenfor butikker. Vi bidrar jo på andre måter også selv om vi ikke går i kjelleren på grunn av tunge tanker om hvor mange som lider, og hvem som gjør det. Jeg kan få vondt av spesielt barn og dyr som lider, og jeg bidrar hvis jeg kan. 

Men jeg driter i hvordan folk lever ellers. Jeg driter i hvem som har mest og best, og jeg gir totalt faen i hvordan andre oppdrar barna sine. Jeg bryr meg rett og slett ingenting om andres valg av de jeg ikke har noe med å gjøre, og hvem som er utro, hvem som skiller seg og hvem som er det ene eller det andre. 

Jeg lever veldig enkelt selv, og er ikke akkurat rik. Men jeg savner ingenting heller, og jeg har få men bra mennesker rundt meg. Jeg lever livet mitt og er fornøyd, og når det kommer dårlige dager så går jeg på restaurant og fråtser i god mat. Jeg klager ikke på maten og blir sur gjest liksom. 

Sladder er greit nå og da, men jeg ville følt meg som en real idiot om jeg snakket dritt om andre. Så ja, jeg lever nok litt i min egen bobke med de rundt meg, og er nok egoistisk sånn sett. Men er ikke det tross alt bedre enn å alltid fokusere på hvor dårlige, rare eller hvor mye feil andre gjør?  

Anonymkode: 5e834...5b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ikke livet jeg ønsker, jeg er bare akkurat passe fornøyd. Men jeg bryr meg likevel ikke om hva andre har eller hvordan de lever sine liv. Å legge seg borti andre sine saker har lite med hvor fornøyd man er selv, men heller hvor godt oppdratt man er og om man har lært passe sine egne saker.

Anonymkode: ff97e...1b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke livet jeg ønsker, jeg er bare akkurat passe fornøyd. Men jeg bryr meg likevel ikke om hva andre har eller hvordan de lever sine liv. Å legge seg borti andre sine saker har lite med hvor fornøyd man er selv, men heller hvor godt oppdratt man er og om man har lært passe sine egne saker.

Anonymkode: ff97e...1b2

Jeg er enig i at oppdragelse har mye å si, men det er sånn at lykkelige mennesker ofte blir mer likegyldige til andre. Så jeg tenker kanskje at å ha det fint nok er det beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det helt enormt bra. Det har jeg også investert flere år i, for å få det akkurat slik jeg vil ha det.

Anonymkode: 2647d...828

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi blir litt egoistiske av å ha det bra, men det betyr ikke at vi gir helt faen sånn at vi ignorerer de som trenger en 50- lapp der de står og ber om det utenfor butikker. Vi bidrar jo på andre måter også selv om vi ikke går i kjelleren på grunn av tunge tanker om hvor mange som lider, og hvem som gjør det. Jeg kan få vondt av spesielt barn og dyr som lider, og jeg bidrar hvis jeg kan. 

Men jeg driter i hvordan folk lever ellers. Jeg driter i hvem som har mest og best, og jeg gir totalt faen i hvordan andre oppdrar barna sine. Jeg bryr meg rett og slett ingenting om andres valg av de jeg ikke har noe med å gjøre, og hvem som er utro, hvem som skiller seg og hvem som er det ene eller det andre. 

Jeg lever veldig enkelt selv, og er ikke akkurat rik. Men jeg savner ingenting heller, og jeg har få men bra mennesker rundt meg. Jeg lever livet mitt og er fornøyd, og når det kommer dårlige dager så går jeg på restaurant og fråtser i god mat. Jeg klager ikke på maten og blir sur gjest liksom. 

Sladder er greit nå og da, men jeg ville følt meg som en real idiot om jeg snakket dritt om andre. Så ja, jeg lever nok litt i min egen bobke med de rundt meg, og er nok egoistisk sånn sett. Men er ikke det tross alt bedre enn å alltid fokusere på hvor dårlige, rare eller hvor mye feil andre gjør?  

Er jo veldig bra og fokusere på seg selv 👏👏👏. Prøve å være en så god versjon av seg selv man kan klare overfor andre. Bra du ikke dømmer andre for hva de gjør. Folk må få lov å leve sitt eget liv. Jeg har ikke noe behov for å rakke ned på andre ihvertfall. Eneste jeg ikke liker er mennesker som er usikre, vage og vanskelige å tyde. De gjør meg redde. Det klarer jeg ikke å forholde meg til rett og slett. Hater å være usikker selv. Så jeg prøver å være tydelig. Liker å vite hvor jeg har folk hen. 

Så utifra hva du skriver så kjenner jeg meg veldig igjen i det 🤗. Heldigvis så er jeg heldig, og har det stort sett bra med meg selv ❤️. Elsker å tulle og tøyse 😂. Spesielt hvis jeg klarer å få andre til å le på min bekostning når jeg vil det. Da koser jeg meg 😂

Endret av Irak
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

The noble art of not giving a fuck 🙌

Jeg nok litt som deg, stadig mindre interessert i det som ikke direkte angår meg, med mindre det er saker som virkelig har betydning (mishandling av dyr/barn, utnyttelse av fattige mennesker, krig, osv.). Jeg har en tendens til å bli virkelig fokusert på disse sakene på en måte som ikke gavner saken på noen måte, så jeg har lært meg å sone ut sånn at jeg ikke blir utbrent av all urettferdighet i verden.

Mote? Uinteressant. Kjendiser? Kjenner dem ikke. Sosial klatring? Nei takk.

Men jeg legger mye energi i å være et ok hverdagsmenneske. En hjelper til der det trengs, er vennlig og hyggelig uansett hvem jeg møter. Jeg sender maten tilbake på restaurant dersom det er noe feil, men selvsagt aldri med sur mine. (Jeg har jobbet på kjøkken, så jeg vet når noe har gått galt, og at kokkene trenger den informasjonen.)

Verden hadde vært så mye bedre om vi var litt mindre egoistiske, litt mer åpne og vennligsinnede. Og gav litt mer blaffen i det meste.

Anonymkode: 47b08...827

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tenker man må være litt egoistisk og tro man er noe for å få et godt liv å oppnå det man ønsker, ikke la seg tråkke på. 

Det er mange triste skjebner rundt om, men man kan ikke hjelpe alle. Jeg gir ikke penger til tiggere for det går ikke til det dem egentlig trenger. 

Jeg får vondt av barn som vokser opp med foreldre som har tatt dårlige valg, som ikke tenker at livet sjeldent blir slik man planlegger. 

Anonymkode: 5c8cc...450

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...