AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Del Skrevet 25. juli Hei! Jeg leier en leilighet i en kjeller uten noe form for uteplass å sitte i. Vegg i vegg leier det også ei annen, som har uteplass. Hu sitter heller på trappa si og røyker og røyklukta kommer sigende inn til meg når vinduene er oppe. Jeg må også ha vinduene oppe da jeg kun har 3 vinduer på samme side i hele leiligheten. Lukker jeg de blir det helt forferdelig dårlig luft. Har jeg lov å be huseier be henne røyke et annet sted? Det er fryktelig sjenerende for meg og det kjennes ut som at hun likegjerne kunne sitti rett vedsiden av meg og røyka. Lukter jo da også røyk i min leilighet pga det og.. vet ikke om det er riktig emne å poste i her. Anonymkode: 8bf55...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #2 Del Skrevet 25. juli Du kan jo også bare snakke med denne naboen? «Hei, du har sikkert ikke tenkt over det, men røyken din kommer inn til meg og det blir så dårlig luft hos meg. Kunne du røyket et annet sted så røyken ikke kommer inn til meg?» Anonymkode: f88e1...7e6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #3 Del Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Har jeg lov å be huseier be henne røyke et annet sted? Det er fryktelig sjenerende for meg og det kjennes ut som at hun likegjerne kunne sitti rett vedsiden av meg og røyka. Lukter jo da også røyk i min leilighet pga det og.. vet ikke om det er riktig emne å poste i her. Anonymkode: 8bf55...df8 Hvorfor skal du be huseier om det? Gå ut til henne neste gang hun røyker og si at det siver røyk inn til deg, om hun kan røyke et annet sted. Direkte dialog og grei kommunikasjon er det beste. Anonymkode: e8ce1...98b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Del Skrevet 25. juli Jeg og min nabo har en avtale om at dersom hun finner min røyking sjenerende, så gir hun beskjed. Vi bor vegg-i-vegg og hun sier at hun til dags dato aldri har merket at jeg røyker (men jeg prøver å ta hensyn da - går et annet sted hvis jeg vet hun sitter ute feks). Kommunikasjon er nøkkelen Anonymkode: 243ad...26b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #5 Del Skrevet 25. juli Du kan spørre, men du har ingen rettigheter. Dessverre står naboens rett til å røyke på egen eiendom sterkere enn din rett til å ha levelige inneforhold. Anonymkode: 35c67...6b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå