Gå til innhold

Venninne uten barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ei venninne som ikke har barn. Hun har valgt det. Jeg valgte å få barn. 

Vi møtes av og til for å gå en tur, trene eller kose oss med vin. Noen ganger kan jeg få melding der hun spørr om vi kan møtes å gå tur i ettermiddag. Jeg kan svare at i dag kan jeg ikke pga jeg må kjøre sønnen til trening og datter har håndballkamp. Da svarer hun : jeg er så glad for at jeg ikke har barn. 

Er ikke det en litt merkelig kommentar? 

Hun sier ofte at hun er ensom. Spesielt når det er høytider. Men hun har jo selv valgt det. Hun er evig singel også. Finner noe feil med alle menn hun møter 

Anonymkode: 880c0...c42

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan være et forsøk på en spøk. Ikke overanalyser.

Anonymkode: de214...fb1

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det er ikke noe merkeligere enn at du sikkert er glad for at du har barn. Hver sin smak. Man kan også være ensom uten å ha lyst på barn av den grunn. Ensomhet ville faktisk vært en veldig dårlig grunn til å få barn.

Anonymkode: 7b72f...ce7

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er ikke noe merkeligere enn at du sikkert er glad for at du har barn. Hver sin smak. Man kan også være ensom uten å ha lyst på barn av den grunn. Ensomhet ville faktisk vært en veldig dårlig grunn til å få barn.

Jeg er glad for at jeg har barn. Men hvis hun f eks sier at det er kjedelig å være alene noen ganger, så sier ikke jeg at jeg er glad for at jeg har mann og barn 

Anonymkode: 880c0...c42

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ufin kommentar av henne. Hvis hun har vanskeligheter med å finne menn kanskje det heller er det at hun har valgt å ikke få barn alene, og dermed er det litt sårt med barn og familiesnakk? 

Jeg er 40 og må nok innse at jeg ikke kommer til å få barn. Jeg har lyst på barn, men har problemer med  å bli gravid og har ikke blitt det tidligere. Er nå singel. Veldig mange maser om at "det er da bare å gå til legen". Nei det er ikke det og det har veldig mange vanskelig med å forstå det og skal argumentere på det ene og det andre. Hadde kanskje valgt å si at jeg ikke ønsker barn for å slippe dette. 

Jeg er også ensom i ferier og høytider. Det er ingen som spør om å finne på noe i påska, 17mai, sommerferier og lignende. De er opptatt med seg og sine familier. Det er trist. Møter jo folk, men har ikke noen å reise bort med annet enn en hyttetur her og der. Folk tar seg ikke tid eller råd til ei ukes ferietur med ei venninne i fellesferien, og de spør heller ikke om jeg vil bli med. 

Anonymkode: 496d2...c3b

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er en antisosial ting å si, og merkelig. Jeg tror jeg bare ville skrevet det tilbake "det var en merkelig ting å si". 

Anonymkode: fdb96...9fb

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er en helt unødvendig ting å si, og så kan en jo spekulere i grunnen. Men jeg syns det er noe respektløst. Hev deg over, og ihvertfall ikke gå på hennes nivå og si at du er glad du ikke er barnløs. La det stå ubesvart.

Anonymkode: ef374...891

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kan være et forsøk på en spøk. Ikke overanalyser.

Korrekt

Anonymkode: e4259...380

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mereo skrev (6 minutter siden):

Hadde svart «så bra, da har du gjort rett valg for deg.»

Dette, og avsluttet med 😁😁

Anonymkode: ac437...9a7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk sier og skriver de merkeligste ting😅Jeg er syk og ufør, og en veninne sender link til jurist studie🫣Jeg spør om hun skal studere juss, men hun svarer nei. Jeg skriver at det skal heller ikke jeg, og neste svar er👍. Jeg har alltid slitt med å forstå andre, og tror ikke folk tenker seg om men bare skriver for å si noe🧐

Anonymkode: 0204f...99a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ufin kommentar av henne. Hvis hun har vanskeligheter med å finne menn kanskje det heller er det at hun har valgt å ikke få barn alene, og dermed er det litt sårt med barn og familiesnakk? 

Jeg er 40 og må nok innse at jeg ikke kommer til å få barn. Jeg har lyst på barn, men har problemer med  å bli gravid og har ikke blitt det tidligere. Er nå singel. Veldig mange maser om at "det er da bare å gå til legen". Nei det er ikke det og det har veldig mange vanskelig med å forstå det og skal argumentere på det ene og det andre. Hadde kanskje valgt å si at jeg ikke ønsker barn for å slippe dette. 

Jeg er også ensom i ferier og høytider. Det er ingen som spør om å finne på noe i påska, 17mai, sommerferier og lignende. De er opptatt med seg og sine familier. Det er trist. Møter jo folk, men har ikke noen å reise bort med annet enn en hyttetur her og der. Folk tar seg ikke tid eller råd til ei ukes ferietur med ei venninne i fellesferien, og de spør heller ikke om jeg vil bli med. 

Anonymkode: 496d2...c3b

Spør du om å finne på noe da, invitere venner til deg? Eller venter du du på å bli invitert? 

Anonymkode: c124b...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv valgt å ikke få barn og kan ofte, når jeg ser foreldre som stresser med barn, tenke jeg er glad at det ikke er meg.

Men det kunne aldri ramle meg inn å skrive noe sånt til noen som har barn og bare forteller at de skal kjøre barna noe sted.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Tabris skrev (3 minutter siden):

Jeg har selv valgt å ikke få barn og kan ofte, når jeg ser foreldre som stresser med barn, tenke jeg er glad at det ikke er meg.

Men det kunne aldri ramle meg inn å skrive noe sånt til noen som har barn og bare forteller at de skal kjøre barna noe sted.

Enig det, men jeg tror likevel ts’ venninne kan mene «Oi, det høres travelt ut, glad jeg kan sitte i hagen og lese en bok istedenfor» - og så uttrykker hun seg bare litt klønete. Jeg tror venninner stort sett er greie med hverandre, det er iallfall hva jeg har erfart gjennom livet. 

Alternativt kan jo ts formidle en slags «så glad at jeg slipper å sitte alene på julaften»-holdning innimellom, slik at venninnen kan ønske å formidle at det er fordeler men å både å ha barn og å slippe å ha dem. 

For øvrig, ts, er det ikke noe galt i å være evig singel, om det er det man heller vil, enn å ta til takke med en mann som man ikke finner god nok.

Anonymkode: 78506...11d

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun har jo valgt det selv så jeg ville rakt frem bedt henne slutte å klage om ensomhet. Få seg ei katte om det er så gale.

Anonymkode: 26d59...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig så mye rarere enn at de som har barn overøser de barnløse med bilder og kommentarer om sin familieidyll og barnelykke? Hun har like mye rett til å gi uttrykk for å være fornøyd med sin tilværelse og sine livsvalg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man trenger da ikke å si «jeg er så glad jeg ikke har barn»…. Sånne kommentarer er totalt unødvendig og brukes for å trykke ned andre! Jeg hadde aldri sagt til venninnen min som er lei seg for å være alene at «jeg er så glad jeg har mann!» 

Anonymkode: aa207...4dd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er en rar ting å si da, det er jo som om jeg skulle sagt "stakkars deg som ikke har barn" eller til venninne mine som er gift, "stakkars deg som må bo med en mann"... Man har jo lov til å tenke slikt men man mangler litt antenner om man faktisk sier det, spesielt til en som er barnløs, gift, singel osv.

Anonymkode: 4f370...02f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (3 minutter siden):

Er det egentlig så mye rarere enn at de som har barn overøser de barnløse med bilder og kommentarer om sin familieidyll og barnelykke? Hun har like mye rett til å gi uttrykk for å være fornøyd med sin tilværelse og sine livsvalg.

Rett til ja, det er klart hun har. Det er likevel merkelig å dele det som svar på at noen ikke kunne bli med på en avtale. 

Om hun hadde sendt snapvideo av et rolig hjem, en tekopp og bok (eller andre ting hun nyter det barefrie livet med) så hadde det vært noe helt annet å skrive "jeg elsker livet uten barn" enn når det er som respons på noe. 

Anonymkode: fdb96...9fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det er en rar ting å si da, det er jo som om jeg skulle sagt "stakkars deg som ikke har barn" 

Anonymkode: 4f370...02f

Akkurat det er det ganske mange mødre som gjør faktisk. Sier ikke at du er en av dem, men de finnes i overraskende stort antall. 😄

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...