Gå til innhold

Store konserter - toalett utfordringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Dagens undring - 

Er det mulig å tisse når du står nær scenen på store konserter? 

 

Bakgrunn:

Jeg har opplevd flere mellomstore og store konserter. 

Jeg har noen ganger stått langt fremme mot scenen, ikke i innercircle, men nært. Dvs at jeg også var tidlig ute, det kan bli trengsel der. 

På tross av at jeg ikke drikker alkohol på konsert, klarte jeg ikke holde ut hele konserten før jeg måtte kjempe meg ut for å bruke toalettene. Det var selvfølgelig ikke mulig å komme frem en meter etterpå, så jeg fant ikke tilbake til følget mitt. 

Men mange rundt meg hadde flere bærehåndtak med drikkevarer, uten at jeg så noen forlot plassen sin. Mulig jeg er blåøyd, men må si jeg ble overrasket da jeg observerte at at folk tisset i ølkruset og satt/veltet det på bakken. Er det normalt? Er det sånn det fungerer på konsert?? 

Det fører tilbake til det jeg lurer på;  klarer folk faktisk å holde seg gjennom hele konserten, foran scenen? Tisser folk i ølkruset og slenger rundt seg? Eller finnes det en lur måte/triks å fått lettet trykket på, som jeg kan ta med meg til neste konsert?? Btw, kvinne. 

Anonymkode: b88fc...abc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bleie. 

Anonymkode: 4cbdf...d59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/25/2024 at 1:13 PM, AnonymBruker said:

Hei,

Dagens undring - 

Er det mulig å tisse når du står nær scenen på store konserter? 

 

Bakgrunn:

Jeg har opplevd flere mellomstore og store konserter. 

Jeg har noen ganger stått langt fremme mot scenen, ikke i innercircle, men nært. Dvs at jeg også var tidlig ute, det kan bli trengsel der. 

På tross av at jeg ikke drikker alkohol på konsert, klarte jeg ikke holde ut hele konserten før jeg måtte kjempe meg ut for å bruke toalettene. Det var selvfølgelig ikke mulig å komme frem en meter etterpå, så jeg fant ikke tilbake til følget mitt. 

Men mange rundt meg hadde flere bærehåndtak med drikkevarer, uten at jeg så noen forlot plassen sin. Mulig jeg er blåøyd, men må si jeg ble overrasket da jeg observerte at at folk tisset i ølkruset og satt/veltet det på bakken. Er det normalt? Er det sånn det fungerer på konsert?? 

Det fører tilbake til det jeg lurer på;  klarer folk faktisk å holde seg gjennom hele konserten, foran scenen? Tisser folk i ølkruset og slenger rundt seg? Eller finnes det en lur måte/triks å fått lettet trykket på, som jeg kan ta med meg til neste konsert?? Btw, kvinne. 

Anonymkode: b88fc...abc

Hvor ofte ser man Taylor Swift avbryte konserten fordi hun må ha en tissepause eller bæsje på scenen?

Klarer artisten det, klarer også publikum det.

Anonymkode: aaa6f...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også sjokk da jeg hørte om at folk pisser i ølkurs. Folk er rett og slett noen forbanna griser.

Og nei, eneste du som kvinne evt kan gjøre er å bruke bleie da. Personlig pleier jeg ikke få behov for toalettbesøk under konsert. Drikker lite i forkant og ingenting underveis :) 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan holde meg hele konserten, det er jo ikke så lenge. Som oftest er det bare å gå på do og tilbake da men spørs jo på bandet og scenen. På noen konserter er det jo en kamp om liv og død på første rad. Når jeg har vært sånne steder og besatt av å være på første rad, ventet en time før konserten staret, så har jeg passet på å ikke drikke øl bare.

Har man billetter helt foran på et avdelt område, sånn type VIP/golden circle/hva de nå vil kalle det, så er det ofte egne toaletter der, eller i det minste lettere å komme seg tilbake til der man sto. Så om det er viktig å stå langt fremme kombinert med å kunne tisse og gå og kjøpe øl uten å havne langt bak, så må du ut med mer penger på de aller største konsertene.

Sett folk tisse i glass og sånn noen ganger, mest på Roskilde var det en del av det. Jenter som laget en ring så ei kunne tisse i midten og sånt. Der var det jo haugevis med (skitne) folk da, og helt krise med toalettfasilitetene.

Anonymkode: 30591...25d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stått timesvis i kø og først på mange konserter og aldri hatt behov for å tisse. Men har aldri drikket på konserter heller. Konserter var så mye bedre før de fikk alkoholservering og folk kom for musikken og ikke for fest.

Anonymkode: 38698...681

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Stått timesvis i kø og først på mange konserter og aldri hatt behov for å tisse. Men har aldri drikket på konserter heller. Konserter var så mye bedre før de fikk alkoholservering og folk kom for musikken og ikke for fest.

Anonymkode: 38698...681

Når var dette?

Anonymkode: d00d4...ee7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Stått timesvis i kø og først på mange konserter og aldri hatt behov for å tisse. Men har aldri drikket på konserter heller. Konserter var så mye bedre før de fikk alkoholservering og folk kom for musikken og ikke for fest.

Anonymkode: 38698...681

*drukket

Anonymkode: 147d9...401

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når var dette?

Anonymkode: d00d4...ee7

Det lurer jeg også på. Har gått på konserter i over 30 år og det har alltid vært servert alkohol.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Stått timesvis i kø og først på mange konserter og aldri hatt behov for å tisse. Men har aldri drikket på konserter heller. Konserter var så mye bedre før de fikk alkoholservering og folk kom for musikken og ikke for fest.

Anonymkode: 38698...681

Folk kommer fortsatt for musikken. De aller fleste  i alle fall. Hvis ikke hadde de jo kunne spart en formue på å dra på en bar eller sittet hjemme og drukket. Konserter er dyrt, ingen drar på konsert bare for å drikke alkohol.

Anonymkode: 8b01f...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekspert på å snike/bølle meg tilbake! Frekk som f, og bøyer  og smyger meg rundt og under. Er bare 157, så det går fint. Passer på å bevege meg raskt, og aldri se meg tilbake. 

Anonymkode: c11e6...74f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (8 timer siden):

Fikk også sjokk da jeg hørte om at folk pisser i ølkurs. Folk er rett og slett noen forbanna griser.

Og nei, eneste du som kvinne evt kan gjøre er å bruke bleie da. Personlig pleier jeg ikke få behov for toalettbesøk under konsert. Drikker lite i forkant og ingenting underveis :) 

Jeg har vært på festivaler i utlandet hvor de selger øl og brus på plastflasker, og det folk har med seg av drikke på plast (glass er ikke tillatt), så tisser de i dem og kaster utover publikum 🤢

Anonymkode: c42f4...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er en konsert? 3 timer max? Man klarer da å holde seg i 3 timer?

Anonymkode: 24396...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel montere slange på penis, som går på innsiden av buksen og ut bak en sko for eksempel. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært på festivaler i utlandet hvor de selger øl og brus på plastflasker, og det folk har med seg av drikke på plast (glass er ikke tillatt), så tisser de i dem og kaster utover publikum 🤢

Anonymkode: c42f4...606

Fytti f. Min uttalelse om forbanna griser står - bare at det er en fornærmelse mot dyret gris! 😫

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bare pisser i ølkrus og heller det diskre på bakken. 

Anonymkode: 8ceb3...90f

Så hyggelig for alle andre som får gleden av å tråkke rundt i pisset ditt da.

Endret av Anononyma
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når var dette?

Anonymkode: d00d4...ee7

Det lurer jeg på også.  På 90 tallet var de ko drita når de ankom konserten 

Anonymkode: 70750...10d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært på festivaler i utlandet hvor de selger øl og brus på plastflasker, og det folk har med seg av drikke på plast (glass er ikke tillatt), så tisser de i dem og kaster utover publikum 🤢

Anonymkode: c42f4...606

Jeg har alltid sagt at jeg ikke er noe festivalmenneske, og dette gjør meg ekstra sikker på at det stemmer. Og kall det ikke griseri, for grisen er et intelligent og renslig dyr, i motsetning til de som holder på som beskrevet i sitatet. 

Anonymkode: 7eb5a...5e7

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.7.2024 den 0.04):

Hvor ofte ser man Taylor Swift avbryte konserten fordi hun må ha en tissepause eller bæsje på scenen?

Klarer artisten det, klarer også publikum det.

Anonymkode: aaa6f...5a9

Artistene er vel bare på scenen de timene konserten varer. Normalt uproblematisk også for meg. Men på noen store konserter, senest en i sommer, åpnet dørene 16 og jeg gikk via toalett og rett frem til sceneområdet. Det var sol og godt over 20 grader og jeg drakk noe vann. Tenkte det skulle gå fint, men litt før 23 klarte jeg ikke mer. Konserten var ferdig ca midnatt. Hadde jeg visst at bandet var forsinket skulle jeg gått før oppvarmingsband kom på, da var det klart mindre trengsel. 

Men det var mange rundt meg som drakk mengder med alkohol, uten at jeg merket at mange ble borte. Derfor jeg lurte på om det finnes lure triks/ hjelpemidler eller om folk bare mister alle hemninger og pisser fritt. 

 

Anononyma skrev (På 29.7.2024 den 0.08):

Fikk også sjokk da jeg hørte om at folk pisser i ølkurs. Folk er rett og slett noen forbanna griser.

Og nei, eneste du som kvinne evt kan gjøre er å bruke bleie da. Personlig pleier jeg ikke få behov for toalettbesøk under konsert. Drikker lite i forkant og ingenting underveis :) 

Bleie ja.. Da tror jeg det trengs mengder med alkohol! 🙈

Pleier stort sett gå bra for meg også, kan hende 2 tette fødsler har påvirket blærekapasitet og kontroll. Samt lenger intervall mellom konsertmulighetene. Gjerne derfor jeg også har ønsket å komme langt frem! 

Ser noen hadde tipset om en anordning, i tillegg til bleier da. Setter pris på tipsene! 

TS

Anonymkode: b88fc...abc

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Artistene er vel bare på scenen de timene konserten varer. Normalt uproblematisk også for meg. Men på noen store konserter, senest en i sommer, åpnet dørene 16 og jeg gikk via toalett og rett frem til sceneområdet. Det var sol og godt over 20 grader og jeg drakk noe vann. Tenkte det skulle gå fint, men litt før 23 klarte jeg ikke mer. Konserten var ferdig ca midnatt. Hadde jeg visst at bandet var forsinket skulle jeg gått før oppvarmingsband kom på, da var det klart mindre trengsel. 

Men det var mange rundt meg som drakk mengder med alkohol, uten at jeg merket at mange ble borte. Derfor jeg lurte på om det finnes lure triks/ hjelpemidler eller om folk bare mister alle hemninger og pisser fritt. 

 

Bleie ja.. Da tror jeg det trengs mengder med alkohol! 🙈

Pleier stort sett gå bra for meg også, kan hende 2 tette fødsler har påvirket blærekapasitet og kontroll. Samt lenger intervall mellom konsertmulighetene. Gjerne derfor jeg også har ønsket å komme langt frem! 

Ser noen hadde tipset om en anordning, i tillegg til bleier da. Setter pris på tipsene! 

TS

Anonymkode: b88fc...abc

Det med barnefødsler er et godt poeng. Har ikke vært på konsert etter jeg fødte, men kan lett se for meg at det ville vært en større utfordring å holde seg gjennom en hel konsert nå! 🙈

Div anordninger, bleie etc er vel kun dårlige alternativer til en litt kjedelig virkelighet der vi mødre nok bare må akseptere å ende opp bakerst på konsert på et tidspunkt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg inn urinkateter på forhånd😅

Anonymkode: 07fac...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...