AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #1 Skrevet 25. juli 2024 Hei, Er sikkert litt hysterisk nå, men noen eksperter på føflekker som vet om det gjør noe om det er et mørkere pigment i føflekken (ikke svart, men ganske mørk brunt). Ellers er føflekken helt normal i størrelsen, har ikke vokst, verken klør eller blør. Området som er mørkere er også bare bittelite. Skal høre med fastlegen da jeg har time for noe annet om et par uker, men hadde satt pris på noen beroligende ord🙈 Anonymkode: f31b0...ffa
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #2 Skrevet 25. juli 2024 Et litt bedre bilde Anonymkode: f31b0...ffa
Lorieen Skrevet 25. juli 2024 #3 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et litt bedre bilde Anonymkode: f31b0...ffa Er du i tvil, få den sjekket.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #4 Skrevet 25. juli 2024 Lorieen skrev (4 minutter siden): Er du i tvil, få den sjekket. Skrev innledningsvis at jeg skal få den sjekket, men har ikke time før om noen uker Anonymkode: f31b0...ffa
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #5 Skrevet 25. juli 2024 Føflekker kommer i alle former og farger. Føflekker som ikke vokser, ikke endrer seg, ikke klør, eller på annen måte irriterer er svært sjeldent noe å bekymre seg for. Det er forandringer man skal følge med på. Anonymkode: 7b4d9...c76 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #6 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Føflekker kommer i alle former og farger. Føflekker som ikke vokser, ikke endrer seg, ikke klør, eller på annen måte irriterer er svært sjeldent noe å bekymre seg for. Det er forandringer man skal følge med på. Anonymkode: 7b4d9...c76 Den har sikkert sett slik ut lenge, kan bare ikke huske helt sikkert. Har ingen andre faretegn ved seg i hvert fall. Blir bare litt redd når jeg først legger merke til noe, og begynner å «studere det», så spinner tankene avgårde🙈 Anonymkode: f31b0...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #7 Skrevet 25. juli 2024 Jeg har mange slike. Som ikke har vist seg å være farlige. Så du kan ta det helt med ro til legen har sett på de. Anonymkode: 52470...7be 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #8 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har mange slike. Som ikke har vist seg å være farlige. Så du kan ta det helt med ro til legen har sett på de. Anonymkode: 52470...7be Du har hatt mange med litt ulik pigmentering i flekken? Takk for svar forresten Anonymkode: f31b0...ffa
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #9 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har hatt mange med litt ulik pigmentering i flekken? Takk for svar forresten Anonymkode: f31b0...ffa Ja over 10 stk. Anonymkode: 52470...7be
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #10 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du har hatt mange med litt ulik pigmentering i flekken? Takk for svar forresten Anonymkode: f31b0...ffa Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har med ulike farger. Har flere som både har mørkere flekk i midten og ujevne kanter. Jeg har noen lyse og noen nesten svarte. Noen av mine er ulik farge fordi det er hårsekk i midten. Noen fordi jeg har skrapet meg litt opp. Har noen det vokser mørke/svarte hår på. Anonymkode: 7b4d9...c76 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #11 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har med ulike farger. Har flere som både har mørkere flekk i midten og ujevne kanter. Jeg har noen lyse og noen nesten svarte. Noen av mine er ulik farge fordi det er hårsekk i midten. Noen fordi jeg har skrapet meg litt opp. Har noen det vokser mørke/svarte hår på. Anonymkode: 7b4d9...c76 Men du har noen med mørkere flekk i midten som ikke er pga hår også? Anonymkode: f31b0...ffa
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #12 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Men du har noen med mørkere flekk i midten som ikke er pga hår også? Anonymkode: f31b0...ffa Mange nok til at jeg ikke gidder telle engang. Anonymkode: 7b4d9...c76
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #13 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Mange nok til at jeg ikke gidder telle engang. Anonymkode: 7b4d9...c76 Har du vært å sjekket de også? Anonymkode: f31b0...ffa
Meowmere Skrevet 25. juli 2024 #14 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skrev innledningsvis at jeg skal få den sjekket, men har ikke time før om noen uker Anonymkode: f31b0...ffa Kan sjekkes på apoteket.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #15 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du vært å sjekket de også? Anonymkode: f31b0...ffa Det er ikke vits å sjekke alle føflekker, man skal følge med på føflekker, og eventuelt sjekke de som endrer seg, eller begynner klø. Det er helt normalt at føflekker både har ujevn farge og form, det finnes ikke noe som helst skummelt med det, så lenge den ikke endrer seg. Tilogmed de fleste som tjener rått på føflekk-sjekker sier det er føflekker som endrer seg som bør sjekkes. Anonymkode: 7b4d9...c76
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #16 Skrevet 25. juli 2024 Jeg har en slik, og er henvist til hudlege for den fordi den sitter slik til at fastlegen ikke fikk til å fjerne den. Legen syntes den så snill ut, men var ikke hundre prosent sikker, og ønsket en second opinion. Min er nok litt større, og har også vokst i løpet av det siste året, som var årsaken til at jeg gikk til legen med den. Anonymkode: 14621...f48
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #17 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en slik, og er henvist til hudlege for den fordi den sitter slik til at fastlegen ikke fikk til å fjerne den. Legen syntes den så snill ut, men var ikke hundre prosent sikker, og ønsket en second opinion. Min er nok litt større, og har også vokst i løpet av det siste året, som var årsaken til at jeg gikk til legen med den. Anonymkode: 14621...f48 Jeg kan legge til at jeg har fått time hos hudlege også, i desember, og den timen fikk jeg tildelt i mai. Så det er ikke vurdert som noen hastesak. Anonymkode: 14621...f48
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #18 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg har en slik, og er henvist til hudlege for den fordi den sitter slik til at fastlegen ikke fikk til å fjerne den. Legen syntes den så snill ut, men var ikke hundre prosent sikker, og ønsket en second opinion. Min er nok litt større, og har også vokst i løpet av det siste året, som var årsaken til at jeg gikk til legen med den. Anonymkode: 14621...f48 Syntes ikke legen det gjorde noe at den var mørkere et sted i flekken? Pga at den økte i størrelse du ble henvist? Ville bestilt privat hos hudlege, så slipper du vente så lenge på time. Anonymkode: f31b0...ffa
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #19 Skrevet 25. juli 2024 Ved melanom i hud vil føflekken ofte: vokse (diameter ofte mer enn 6 mm og/eller den er fremtredende) forandre farge forandre form, den blir asymmetrisk, får ujevn farge, uskarpe eller uregelmessige avgrensninger. klø, blø eller danne sår. spre seg i huden rundt en ondartet føflekk. Dette viser seg som små, svarte prikker eller små nye føflekker (satellitter). spre seg til lymfeknuter. Hevelse av lymfeknuter kan i noen tilfeller være første tegn på melanom uten at man vet hvor utgangspunktet for kreften sitter. https://kreftlex.no/Melanom/BAKGRUNN/Symptomer Anonymkode: ccad0...e44
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #20 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Syntes ikke legen det gjorde noe at den var mørkere et sted i flekken? Pga at den økte i størrelse du ble henvist? Ville bestilt privat hos hudlege, så slipper du vente så lenge på time. Anonymkode: f31b0...ffa Det sa han ikke spesifikt. Han sa bare at han syntes den så «snill» ut, men at han ikke var hundre prosent sikker og normalt sett ville fjernet den for p få den undersøkt for sikkerhets skyld. For min del er det helt greit å vente på time, jeg bekymrer meg ikke for den føflekken. Jeg gikk til legen fordi jeg så at den hadde vokst, og da skal en jo sjekke. Anonymkode: 14621...f48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå