Gå til innhold

Dotter i ørene etter bading

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hører nesten ingenting, blir snart gal. Har prøvd alle kjerringråd, hvirdan bli kvitt dotter i ørene etter bading?

Anonymkode: c114c...437

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det ikke funker med riste på hodet eller blåse det ut (mens en holder for nesa), må du bare vente. Riste litt med ujevne mellomrom, så plutselig kommer det. Opplevde en gang at det «poppet» og sildret ut når jeg hadde lagt meg for kvelden, flere dager etter det tettet seg… 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ørevoks som "sveller" når det kommer vann i ørene. Du bør få fjernet det (fastlege/ønh-lege) evt kjøp vaxololje på apoteket selv. 

Anonymkode: 9407d...edc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hører nesten ingenting, blir snart gal. Har prøvd alle kjerringråd, hvirdan bli kvitt dotter i ørene etter bading?

Litt småforkjølet eller bare vann i ørene ?
Vann i ørene forsvinner hvis du bruker qtips. Litt tette øre/neseganger forsvinner med nesespray/saltvannsløsning

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (8 minutter siden):

Om det ikke funker med riste på hodet eller blåse det ut (mens en holder for nesa), må du bare vente. Riste litt med ujevne mellomrom, så plutselig kommer det. Opplevde en gang at det «poppet» og sildret ut når jeg hadde lagt meg for kvelden, flere dager etter det tettet seg… 

Håper det popper snart hos meg og. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ørevoks som "sveller" når det kommer vann i ørene. Du bør få fjernet det (fastlege/ønh-lege) evt kjøp vaxololje på apoteket selv. 

Anonymkode: 9407d...edc

Blir litt vanskelig å gå til legen, er på ferie. Er vel ikke en problemstilling for legevakten?😅

Surpomp skrev (1 minutt siden):

Litt småforkjølet eller bare vann i ørene ?
Vann i ørene forsvinner hvis du bruker qtips. Litt tette øre/neseganger forsvinner med nesespray/saltvannsløsning

Ikke forkjølet, kun vann i ørene🫣

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mye problemer med dotter i ørene, og det som fungerer best for meg er å sitte rett opp ned, og lene hodet over til den ene siden en god stund. Så motsatt side. Så litt gjespebevegelser. Etterhvert så popper det litt og litt. Risting funker ikke for meg. 

Anonymkode: 6f1b0...4ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så har du vel fått øregangsbetennelse eller er i ferd med å få det. Gå til lege, kjerringråd fungerer ikke på svømmeører. Og hold hodet over vann ved bading. 

Anonymkode: a9341...704

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare en vokspropp som har fått vann i seg/bak seg. Du kan dryppe med olje noen dager og så forsøke å skylle ut med dusjen eller en ballong.

Anonymkode: e0140...ed0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er bare en vokspropp som har fått vann i seg/bak seg. Du kan dryppe med olje noen dager og så forsøke å skylle ut med dusjen eller en ballong.

Anonymkode: e0140...ed0

Også ødelegge enda mer? TS må til lege og ikke rådføre seg med «fagfolkene» på kg!

Anonymkode: a9341...704

AnonymBruker
Skrevet

Hopp mens du holder hodet skjevt mot bakken. Fungerer 9 av 10 ganger etter ett minutts hopping.

Anonymkode: dcda3...e0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...