Gå til innhold

70-talls hus - rive eller renovere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er på husjakt, og vurderer både brukt og å bygge helt nytt. 

Det finnes en del 70-tallshus med betydelig renoveringsbehov. Mange vi har snakket med som ha vært gjennom en slik prosess sier at "hadde vi visst på forhånd, så hadde vi heller bygd nytt". 

Det blir fort svært dyrt. Tak, vindu, bordkledning, etterisolering, bad/kjøkken, elektrisk, røropplegg, drenering. Endret romløsning som medfører konstrusjonsendringer. 

Du som har gjort det - hadde du gjort det igjen? Eller er det rett og slett bedre å rive og begynne helt på nytt? (forutsatt at tomta har de kvaliteter man er ute etter).

Anonymkode: a44a1...44d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja... du må jo få tillatelser til bygge nytt...

Tenker det kommer ann på huset rett og slett 

Anonymkode: cd991...be2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så er det og de som liker 70-tallstilen og ønsker å ta vare på den. jeg ville ikke kjøpt et hus med mål om å fornye det helt da ville jeg heller gått for noe dere virkelig liker.

En annen ting er at nødvendige ting som tak og vinduer må gjøres.

kanskje du vil se litt på disse husene og se om det er noe du liker. Dette er såklart mest det innvendige men jeg elsker stilen.

60'er og 70'er-stil i indretningen hitter igen | bobedre.dk

Anonymkode: 537b3...2d6

Skrevet

Spørs hvor kyndig en er selv. Vi er på hus nr 3 og ville definitivt gjort det igjen. Vi er fagfolk på hvert vårt område og har spart inn betraktelig til tross for at vi ikke har valgt de rimeligste løsningene fordi vi har gjort alt selv utenom rørleggerarbeid.

Må en ha inn fagfolk å koste alt så absolutt ikke med mindre det er et for-alltid-hjem på en nydelig tomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...