AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #1 Skrevet 25. juli 2024 2 barn. 3 års mellomrom. 1 i bhg, og 1 på skole. Lite nettverk, ingen annen familie. Barnefar i bildet, men han er litt typisk moro-pappa. 70/30 fordeling. Er så utrolig sliten. Sover lite, føler alt er konstant brannslukking, så det blir liksom ingen ordentlig ro i heimen, og å bare følge rutine. Hodet fungerer ikke. Kroppen verker etter flere år med feilbelastning og neglisjering. Hver dag starter med å håpe at idag skal det være aller mest kos og moro. Hver dag er det minst en krangle-episode. Begge føler de får for lite 1-1 tid. Leiligheten ser bomba ut. Er overveldet og i panikk-modus hele tiden. Spiser kjedelig og uinspirerte måltider. Anonymkode: b0ddd...9d3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #2 Skrevet 25. juli 2024 Hos meg ble det bedre da yngste bikket 4. Etter det ble søvn og alt annet bedre. Fikk tid til å trene - som er en viktig faktor for trivsel og energi. Anonymkode: bb312...4c1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #3 Skrevet 25. juli 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hos meg ble det bedre da yngste bikket 4. Etter det ble søvn og alt annet bedre. Fikk tid til å trene - som er en viktig faktor for trivsel og energi. Anonymkode: bb312...4c1 Høres jeg særdeles lite egnet ut? Syns det virker som de fleste mødre klarer å trene, ha ro og gode rutiner i hjemmet og orker å finne på masse artig hver dag. Anonymkode: b0ddd...9d3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #4 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres jeg særdeles lite egnet ut? Syns det virker som de fleste mødre klarer å trene, ha ro og gode rutiner i hjemmet og orker å finne på masse artig hver dag. Anonymkode: b0ddd...9d3 Jeg orker ikke å trene i tillegg til jobb og to barn. Mannen her er hjemme i helger, men ofte opptatt med jobb utover dagen da og. Så det meste havner på meg. Så på de verste dagene tenker jeg at jeg kan prioritere søvn fremfor et strøkent hus. Barna har klær i skuffene og det er mat I huset. Kanskje skylt oppvask står på benken og badet blir utsatt en dag ekstra. I blant er det ok. Anonymkode: 152f2...85a
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #5 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres jeg særdeles lite egnet ut? Syns det virker som de fleste mødre klarer å trene, ha ro og gode rutiner i hjemmet og orker å finne på masse artig hver dag. Anonymkode: b0ddd...9d3 Nei det gjør du ikke! Det ER krevende mens barna er små. Jeg sier med enig med den over som skrev at ting roet seg litt etter minste fylte 4 år. Det er heller ikke uvanlig å ikke ha overskudd til feks å trene, ha orden osv. Ikke vær så streng mot deg selv❤️ Anonymkode: 0e3b1...b55
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #6 Skrevet 25. juli 2024 Bruk den tiden far har barna på kun jobb, sove/slappe av, trene og treffe venner. Ikke bruk den tiden på å vaske huset. Rydd og vask når barna er hjemme. De kan få egne oppgaver som passet til alder. De kan uansett rydde sine egne leker. Det gjør ingenting om huset ser bomba ut. Så lenge kjøkkenet og badet er hygenisk greit, så drit i rotet. Bruk de 30% du har uten barna til å hente deg inn. Anonymkode: a1f3e...72f
Alltid Vår Skrevet 25. juli 2024 #7 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres jeg særdeles lite egnet ut? Syns det virker som de fleste mødre klarer å trene, ha ro og gode rutiner i hjemmet og orker å finne på masse artig hver dag. Anonymkode: b0ddd...9d3 Kan det tenkes at disse kun finnes på KG? Disse supermødrene som jobber fullt, trener 4 dager i uka, alltid serverer sunn, hjemmelaget (fra bunnen selvsagt) middag kl 4, støvsuger huset to ganger daglig, vasker annenhver dag, skifter sengetøy to ganger i uka, følger opp ungene med lekser, idrett og andre aktiviteter, er på fjelltur hver helg og har så harmoniske og velregulerte barn at man kan mistenke at de er dopa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå