Gå til innhold

Erfaring med å la småbarn være på avdeling for større barn innimellom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på to år er tidlig utviklet, og jeg er litt bekymret for trivselen i barnehagen etter ferien siden treåringene på avdelingen bytter avdeling etter sommeren. Han holdt seg mye med de som er et år eldre og i følge barnehagelæreren virker det som han synes at de andre på hans alder er litt for små. Lurer derfor på om noen her har erfaring med å la småbarn "hospitere" på avdelingen over innimellom? Siste uka før ferien var de sammenslått med avdelingen over og da gledet han seg til barnehagen hver eneste dag, merket på hele ham hvor godt han trivdes. Er det noen som vet om dette lar seg gjøre i praksis, eller er det helt tullete å foreslå?

Anonymkode: 2f0da...502

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurt å gjøre dette på våren før overflytting til stor avd ja

Anonymkode: d928c...71e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lurt å gjøre dette på våren før overflytting til stor avd ja

Anonymkode: d928c...71e

Det kan jeg tenke meg ja, men hva med å gjøre det på jevn basis fra starten av barnehageåret?

Anonymkode: 2f0da...502

Gjest jegerrinne
Skrevet

Den ene mine gikk så var alle avdelinger blandet fra 06.15 til 9.30

Så var de på hver sin avdeling fra 9.30 til 12.

Når de gikk ut var alle samlet igjen. Så da sandt ikke avdeling var på tur.

2 mnd før overgang, begynte barnet å være med litt på turer osv med den avdelingen de skulle over på

Mens den siste bhg jenta gikk i var avdelingene kun delt opp året de var født og gikk med den gruppa fra de startet i bhg til de sluttet  aldri sammen med barn yngre eller større en ser selv tilogmed egene uteområder,  for å si det slik vi angret stort på vi byttet bhg, barne her mistrives hele det året det gikk der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...