Gå til innhold

Eksfoliering hjelp.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nettopp begynt å bruke The Ordinary glycolic acid på legger og lår for å prøve å bli kvitt strawberry legs. Hvor ofte bruke den? Må man være nybarbert for hver gang, slik at det får trukket inn i porene? Trekker jo ikke inn om man har hår på leggene? Og til slutt, bruker man bodyscrub i tillegg? Eller er glycolic acid en erstatter for bodyscrub? 

Anonymkode: 5f077...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, du må ikke være nybarbert for å bruke den, med mindre du har voldsom krattvekst som hindrer produktet i å nå huden :fnise: Det beste er å bruke den før og etter barbering, men helst ikke samme dag som du barberer, da det kan bli litt i overkant mye action for huden. Hvor ofte kommer helt an på hvordan huden din reagerer på den og hvor god effekt den har mot problemet. Regner med at du snakker om den som har 7%? Den er i utgangspunktet mild nok til å brukes daglig, men jeg ville nok startet med 2-3 ganger i uka og sett hvordan det gikk først.

Jeg bruker vanligvis syrebasert peeling istedenfor scrub, men den jeg bruker for øyeblikket har både AHA og cellulosekorn. 

Anonymkode: 28566...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...