Gå til innhold

Hvorfor er mange så dårlige til å lytte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Føler alle jeg kjenner er så dårlige til å lytte når andre snakker. Hvis noen andre snakker holder jeg kjeft og lar dem snakke ferdig, men det gjelder visst bare meg i min omgangskrets.

Noen ganger er sikkert det jeg snakker om kjedelig, jeg aksepterer det. Men det er jo det meste andre snakker om for meg også.

F.eks. hadde vi nettopp en uventet og vanskelig situasjon på jobben hvor sjefen hadde ansatt en person som hadde oppgitt falsk søknad og falsk CV, og vi på jobben hadde et helvetes arbeid med å bli kvitt vedkommende. Men hvis jeg innleder ved å si "Vi ansatte en ny i mai-" avbrytes det alltid med " ja, vi ansatte tre nye i mai og alle er kjempeflinke blablabla".

Er det sånn det skal være? Hvorfor kan ingen høre etter? Det bare dreper lysyen min til å si noe som helst.

Anonymkode: 51a1b...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De fleste er kun opptatt av seg selv og hva man ønsker å få sagt. Jeg er også en dårlig lytter, og er mest opptatt av mine ting..

Anonymkode: f7476...78e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer vel an på settinga,  type relasjon man har, type kontakt man har m.m. Men ja, det er jo ikke så mange som har dyp og god kontakt med seg selv og andre, eller interessert i virkelig gode samtaler. Er bare sånn det er, tror jeg?

Anonymkode: 0e01e...38f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

F.eks. hadde vi nettopp en uventet og vanskelig situasjon på jobben hvor sjefen hadde ansatt en person som hadde oppgitt falsk søknad og falsk CV, og vi på jobben hadde et helvetes arbeid med å bli kvitt vedkommende. Men hvis jeg innleder ved å si "Vi ansatte en ny i mai-" avbrytes det alltid med " ja, vi ansatte tre nye i mai og alle er kjempeflinke blablabla".

Det er irriterende men kan det være at akkurat dette temaet blir avbrutt fordi man sitter å snakker om et forhold med en ansatt? Man sitte rikke i lunchen å diskuterer kolleger liksom? Eller gjør dere det? 

Anonymkode: 8617c...2d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk hører etter til et visst punkt, men de mister tråden når en sier noe de enten er opptatt av eller som er mer av interesse, og dermed mister de muligens både sammenheng og poeng. Jeg har forlengst funnet ut at det er lurt å fatte seg i korthet selv om det ikke alltid hjelper. Jeg er enig i at mange er elendige på å lytte.

Anonymkode: 2e2b7...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...