Gå til innhold

Hvordan akseptere at mannen tiltrekkes ekstremt slanke damer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gruer meg litt til å dele dette og beklager på forhånd for en lang tekst. Jeg er sliten og rådvill, og håper på gode råd fra dere.

Jeg har så lenge jeg kan huske hatt et anstrengt forhold til egen kropp og fikk i tenårene en spiseforstyrrelse. Har alltid synes at beina er for tykke og rumpa for flat. Jeg har jobbet, og jobber fortsatt, ekstremt mye med mitt eget hode hver dag for å ikke sammenligne meg med andre slanke damer, ikke prate stygt til meg selv etc.

Jeg liker ikke det jeg ser i speilet, men jeg spiser normalt og unner meg godteri når jeg vil. Har observert at jeg spiser mer enn flere damer i omgangskretsen og er selvfølgelig større enn de, men i gjengjeld trener jeg vanligvis en del og helt ærlig tror jeg ikke at jeg spiser unormalt mye.

Jeg er normalvektig med fyldige lår, og utenfra synes det ikke at jeg sliter med eget kroppsbilde.

Så til problemet. Jeg har verdens snilleste samboer som ønsker meg alt det beste. Han er flink til å gi meg komplimenter, men jeg tror ikke lenger på han. Hvorfor? Jo, fordi jeg kom til skade av å se at han fulgte mange sykelig slanke damer (Isabel Raad, Caroline Berg Eriksen, Sophie Elise for å nevne noen). Det er tydelig hva hans preferanse er, selv om han sier «det er spennende å se på, men jeg ønsker ikke slike damer til kjæreste» og «jeg elsker deg og kroppen din». Hans eks er også veldig slank.

Etter jeg oppdaget dette ble det dårlige kroppsbildet mitt min trigget, og jeg hater nå å vise meg naken foran han. Sexlivet har famlet og jeg sliter med å ta imot komplimenter. Jeg tror oppriktig ikke at han synes jeg er så fin som han sier.

I dag var det et tilfelle hvor han snudde seg etter ei dame, selvfølgelig blond og ekstremt slank. Han innrømmet at joda, hun så bra ut bakfra, men det var ikke den eneste grunnen til at han snudde seg. Dette utløste selvfølgelig tårer og vonde følelser hos meg, som igjen føler meg tykk og ikke attraktiv nok for samboer.

Jeg orker ikke å ha det slik lenger. Det er naturligvis tappende for han også. Hvordan kan jeg klare å akseptere at jeg aldri kommer til å bli «den type jente» med ekstremt slanke bein, og kroppsbygning forøvrig?

Psykolog er forsøkt, men til liten nytte. Jeg vil bare føle meg bra nok for min kjære. Men jeg ser jo at jeg «konkurrerer» med noe uoppnåelig mtp min egen kroppsbygning og at jeg egentlig ikke vil sulte meg. Jeg vil jo bare ha et sunt og godt forhold til min egen kropp.

Igjen, beklager lang post og på forhånd tusen takk for alle råd..

Anonymkode: e4bce...d12

• Hjerte 31
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg gruer meg litt til å dele dette og beklager på forhånd for en lang tekst. Jeg er sliten og rådvill, og håper på gode råd fra dere.

Jeg har så lenge jeg kan huske hatt et anstrengt forhold til egen kropp og fikk i tenårene en spiseforstyrrelse. Har alltid synes at beina er for tykke og rumpa for flat. Jeg har jobbet, og jobber fortsatt, ekstremt mye med mitt eget hode hver dag for å ikke sammenligne meg med andre slanke damer, ikke prate stygt til meg selv etc.

Jeg liker ikke det jeg ser i speilet, men jeg spiser normalt og unner meg godteri når jeg vil. Har observert at jeg spiser mer enn flere damer i omgangskretsen og er selvfølgelig større enn de, men i gjengjeld trener jeg vanligvis en del og helt ærlig tror jeg ikke at jeg spiser unormalt mye.

Jeg er normalvektig med fyldige lår, og utenfra synes det ikke at jeg sliter med eget kroppsbilde.

Så til problemet. Jeg har verdens snilleste samboer som ønsker meg alt det beste. Han er flink til å gi meg komplimenter, men jeg tror ikke lenger på han. Hvorfor? Jo, fordi jeg kom til skade av å se at han fulgte mange sykelig slanke damer (Isabel Raad, Caroline Berg Eriksen, Sophie Elise for å nevne noen). Det er tydelig hva hans preferanse er, selv om han sier «det er spennende å se på, men jeg ønsker ikke slike damer til kjæreste» og «jeg elsker deg og kroppen din». Hans eks er også veldig slank.

Etter jeg oppdaget dette ble det dårlige kroppsbildet mitt min trigget, og jeg hater nå å vise meg naken foran han. Sexlivet har famlet og jeg sliter med å ta imot komplimenter. Jeg tror oppriktig ikke at han synes jeg er så fin som han sier.

I dag var det et tilfelle hvor han snudde seg etter ei dame, selvfølgelig blond og ekstremt slank. Han innrømmet at joda, hun så bra ut bakfra, men det var ikke den eneste grunnen til at han snudde seg. Dette utløste selvfølgelig tårer og vonde følelser hos meg, som igjen føler meg tykk og ikke attraktiv nok for samboer.

Jeg orker ikke å ha det slik lenger. Det er naturligvis tappende for han også. Hvordan kan jeg klare å akseptere at jeg aldri kommer til å bli «den type jente» med ekstremt slanke bein, og kroppsbygning forøvrig?

Psykolog er forsøkt, men til liten nytte. Jeg vil bare føle meg bra nok for min kjære. Men jeg ser jo at jeg «konkurrerer» med noe uoppnåelig mtp min egen kroppsbygning og at jeg egentlig ikke vil sulte meg. Jeg vil jo bare ha et sunt og godt forhold til min egen kropp.

Igjen, beklager lang post og på forhånd tusen takk for alle råd..

Dessverre, typisk menn som har sykt kresne preferanser, men får selvfølgelig ikke sjanse på damer i toppsjiktet. Så tar de til takke med ei som er langt unna preferansene, og lever med henne av praktiske årsaker. Jeg hadde avsluttet. En mann som følger gjennomopererte, narkobefengte og usunne bloggere? No go.

Anonymkode: ddb04...f25

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her.

Må legge til at jeg selvfølgelig synes disse veldig slanke kroppene er idealet selv, og innerst inne skulle ønske det var jeg som bar en slik kropp. Det gjør nok saken enda sårere.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dessverre, typisk menn som har sykt kresne preferanser, men får selvfølgelig ikke sjanse på damer i toppsjiktet. Så tar de til takke med ei som er langt unna preferansene, og lever med henne av praktiske årsaker. Jeg hadde avsluttet. En mann som følger gjennomopererte, narkobefengte og usunne bloggere? No go.

Ts her.

Takk for svar. Han følger ikke disse nå lenger, av respekt for meg. Han er en veldig snill og hensynsfull mann, men akkurat dette «problemet» sliter jeg veldig med å normalisere. Å avslutte grunnet dette er ikke et alternativ, vi er etablert med barn og har det ellers fint.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her.

Takk for svar. Han følger ikke disse nå lenger, av respekt for meg. Han er en veldig snill og hensynsfull mann, men akkurat dette «problemet» sliter jeg veldig med å normalisere. Å avslutte grunnet dette er ikke et alternativ, vi er etablert med barn og har det ellers fint.

Så da er det bedre å fortsette å lide hver dag med en mann som tydeligvis har tatt til takke?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så da er det bedre å fortsette å lide hver dag med en mann som tydeligvis har tatt til takke?

Trådstarter her.

Han påstår jo at han ikke har det og at han elsker og tiltrekkes kroppen min, men jeg klarer jo lenger å tro det…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trådstarter her.

Han påstår jo at han ikke har det og at han elsker og tiltrekkes kroppen min, men jeg klarer jo lenger å tro det…

«klarer jo ikke lenger å tro det», skulle det stå.

Trådstarter

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Trådstarter her.

Må legge til at jeg selvfølgelig synes disse veldig slanke kroppene er idealet selv, og innerst inne skulle ønske det var jeg som bar en slik kropp. Det gjør nok saken enda sårere.

Kan jeg spørre om alderen din?

Når man blir eldre så ser man veldig gammel ut når man er tynn.

Anonymkode: 9a7ba...81e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du må fikse dette problemet selv, i terapi. Mannen din er det ikke noe unormalt med. 

Anonymkode: 14d4d...53a

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er sjukt å lese hva dere koker opp i forumet her. Virkelig sjukt. Håper halvparten er menn som kødder med kvinner. Selv om det ikke er så bra heller… uff, uff

Anonymkode: 8e49f...b4e

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel noe som gjelder de aller fleste kvinner?

Anonymkode: ab402...424

Skrevet

Dette handler mer om din usikkerhet på deg selv enn om han, og det er den som ødelegger for deg!

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan jeg spørre om alderen din?

Når man blir eldre så ser man veldig gammel ut når man er tynn.

Anonymkode: 9a7ba...81e

Jeg er i begynnelsen av 30-årene. 
Er enig i det du skriver, men vil påstå jeg enda er ung nok til å se fresh ut som veldig slank. Jeg er jo omringet av jevnaldrende influensere med syltynne kropper.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror du må fikse dette problemet selv, i terapi. Mannen din er det ikke noe unormalt med. 

Anonymkode: 14d4d...53a

Det er dette jeg har innsett, jeg har bare dårlig erfaring med terapi da det ikke har hjulpet og håper på noen råd fra andre som kanskje har vært i samme situasjon.

Men jeg må innrømme at jeg synes det er ordentlig kjipt at usunt tynne kvinnekropper er det mange menn finner «skikkelig sexy» og «sånn er det bare», jeg forstår jo at vi kvinner føler oss tykke og ikke bra nok.

- Trådstarter

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er sjukt å lese hva dere koker opp i forumet her. Virkelig sjukt. Håper halvparten er menn som kødder med kvinner. Selv om det ikke er så bra heller… uff, uff

Anonymkode: 8e49f...b4e

? Forstod ikke helt dette, men om du refererer til hovedinnlegget så er det ikke kødd.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er vel noe som gjelder de aller fleste kvinner?

Anonymkode: ab402...424

Det kan være. Og som nevnt ovenfor er det synd at usunt tynne damer er det som er «idealkvinnen» til mange menn (og kvinner, meg selv inkludert).

Grüner skrev (4 minutter siden):

Dette handler mer om din usikkerhet på deg selv enn om han, og det er den som ødelegger for deg!

Du har helt rett, og jeg ønsker så inderlig å gi faen. Bare være fornøyd med meg selv, mine lubne lår og flate rumpe. Jeg vet jo at kropp ikke er det viktigste, men likevel føler jeg meg altså så dårlig og uattraktiv for han etter at dette ble et tema… Jeg vil virkelig klare å endre tankegangen min.

- Trådstarter

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Trådstarter her.

Om han sier det så gjør han nok det. Kanskje det er en slags fetish?

Han valgte deg og liker deg som du er!

Men syns det er råttent å se på andre forann den du er sammen med!

Og flott at han ikke følger de lenger om han vil hjelpe deg at dere kommer på rett kjør igjen. 

Ikke lett dette, men tenk positivt, selv om det no når det er sommer er enda verre med kropper!

Anonymkode: f60e1...637

• Liker 3
Skrevet

Han synes det ikke er flaut at han har fulgt disse på sosiale medier?

• Liker 11
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært med både helt slanke damer og de som har ligget litt over idealvekt. Jeg synes de var veldig flotte alle sammen, selv om jeg ville beskrevet idealkroppen som slank.

Kjæresten din ser sannsynligvis ikke helt lik ut som en Hollywood-kjekkas i en superheltfilm. De færreste gjør det. Betyr det at du ikke kan like/tenne på han fordi det finnes kropper der ute som objektivt sett er mer attraktive? 

Når han sier og viser at han synes du er flott så mener han helt sikkert det. At han har sett på noen med slanke kropper betyr ikke at han lyver. Jeg tror ærlig talt damer stresser langt mer over egen kropp, mens mannen bare føler seg svært heldig over å få se deg naken i det hele tatt.

Anonymkode: 7d4d7...0c1

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel at du vet at han har sine referanser, og at han selv etter å ha slettet de influenserne, fremdeles avslører sine preferanser.

Da tror jeg dessverre at det vil være umulig for deg å få et godt forhold til egen kropp - ikke uten at dere går i parterapi en god stund, i hvert fall. Tilliten på dette området er såpass ødelagt at dere begge to må være innstilt på at det vil ta lang tid å endre, om det i det hele tatt er mulig.

For meg hadde det vært et så stort problem at mannen valgte å følge slike influensere som du nevnte, at jeg hadde mistet respekten for ham. For nettopp de du nevner er blant landets verste influensere, som viser frem kunstig utseende som de har endret med kosmetisk kirurgi, implantater her og der, fettsuging/fettflytting, botox, injeksjoner m.m. Den ene har i årevis forherliget selvskading i form av ekstremt antall unødendige operasjoner, en synes å være langt inni anoreksia, og en fronter ortorektisk forhold til kosthold, utseende, kropp, helse, trening. På toppen av dette velger de alle å bruke både redigering og filter for å endre utseendet sitt ytterligere.

Det er ikke deg det er noe galt med, Ts! Det er et sunnhetstegn at du reagerer på at mannen har slike preferanser som han har.

For det er noe avkoblet med en mann som ser på så kunstige damer som noe å hige etter. Han lyster på "det perfekte", som ikke en gang disse influenserne selv er i stand til å oppnå utseendemessig uten at de ødelegger egen kropp på ulike måter.

Det at han liker denne typen damer, og slike kropper, det gir inntrykk av en mann som jeg ikke hadde greid å respektere lenger, fordi han viser en så total mangel på kunnskap om det samfunnet han lever i, kvinner generelt, respekt for andre. Og om jeg hadde et problematisk forhold til egen kropp håper jeg at jeg hadde innsett at jeg aldri kom til å bli frisk om jeg fortsatte i et forhold med en mann som har preferanser for kvinnekroppen som de aller fleste kvinner ikke kan få uten å ødelegge kroppene sine.

Det finnes menn som tenner på sykelig tynne eller tykke kvinnekropper. Kvinner i de ulike ytterpunktene som blir sammen med slike menn vil som regel bare bli sykere.

Det er ikke rart om psykologbehandling for deg alene hjelper nok, når mannen din fortsetter å vise sine preferanser på den måten han gjør.

Jeg tror jeg ville krevd parterapi hos en psykolog som også har utstrakt kunnskap om og erfaring med spiseforstyrrelser.

Anonymkode: 9a2e1...c9c

• Liker 1
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet

De er da ikke ekstremt slanke, men normalt attraktive (snakker da om kroppen, ikke resten av dem inkl all plastikken...).

Anonymkode: 23952...178

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er så mange slike. Var med en som glodde på alle fine damer, han var overvektig selv.

Anonymkode: 52b9e...8c6

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...