AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Skrevet 24. juli 2024 Lurer på om det er ok at jeg (mamma) ringer barnehagen selv om det er far som har barnet den uka eller dagene? Tenker da for å høre om barnet har det den trenger eller om jeg må komme kjørende med noe Anonymkode: 142af...21c
Seff Skrevet 24. juli 2024 #2 Skrevet 24. juli 2024 De sier vel fra hvis barnet mangler noe? Jeg hadde tenkt det var ganske spesielt om du gjorde det. 28
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #3 Skrevet 24. juli 2024 Nei, det er ikke ok. Mangler barnet noe, må barnehagen ta kontakt med far, som har ansvaret den uka. Anonymkode: 007af...b3a 22 2
Anonysoum Skrevet 24. juli 2024 #4 Skrevet 24. juli 2024 Nei, det er ikke ok. Barnehagen skal ha den type kommunikasjon med den som er ansvarlig i uken. 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #5 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lurer på om det er ok at jeg (mamma) ringer barnehagen selv om det er far som har barnet den uka eller dagene? Tenker da for å høre om barnet har det den trenger eller om jeg må komme kjørende med noe Anonymkode: 142af...21c Så lenge du ringer også på dine uker, så er det vel greit? Du driter deg ut. Anonymkode: d459a...7e6 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #6 Skrevet 24. juli 2024 Regner med ts spør fordi far har en tendens til å ikke følge opp feks skiftetøy og klær etter vær i barnehagen? Hvis så tilfelle, og ts og barnehagen har forsøkt å si fra til far at han må passe på dette under sine dager, så hadde jeg snakket med personalet og sagt at du eventuelt kan kontaktes ved behov ts. Men ikke driv å ring, det er unødvendig. Anonymkode: dd7e2...7a1 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #7 Skrevet 24. juli 2024 Du kan såklart ringe barnehagen om det er generelle spørsmål eller beskjeder du trenger å gi uavhengig av om det er din eller fars uke, man er forelder hele tiden. Men ringe for å spørre om far har husket skiftetøy er ikke ok synes jeg. Om det er noe som stadig skjer ville jeg heller sagt til barnehagen at de må gi beskjed til far og at om far ikke følger opp må de si ifra til deg, eller bare be om at de sender melding til begge samtidig feks. Det er vel også noe de gjør av seg selv håper jeg (sier ifra til begge foreldre om ting mangler) med mindre de sier ifra til den som leverer/henter. Antar at barnehagen ikke holder styr på hvem av foreldrene som skal kontaktes på hvilke dager... Anonymkode: 21c58...59e 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #8 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så lenge du ringer også på dine uker, så er det vel greit? Du driter deg ut. Anonymkode: d459a...7e6 I sine uker ordner hun jo selv med skift og yttertøy. Anonymkode: dd7e2...7a1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #9 Skrevet 24. juli 2024 Selve definisjonen på mikromanaging. Anonymkode: fb6de...f19 7 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #10 Skrevet 24. juli 2024 Så lenge det ikke står om liv og helse så synes jeg du skal la være. Fars uker er nettopp det, fars uker. Så lenge barna blir behandlet pent, får mat og rene klær så ikke legg deg opp i hvordan far gjør ting. Det er en prosess som kan være lærerik. La han prøve og feile, finne ut av ting selv. Anonymkode: b8f19...f5d 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #11 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): I sine uker ordner hun jo selv med skift og yttertøy. Anonymkode: dd7e2...7a1 Men, far ordner i sine uker. Og gjør han ikke det, da ringer bhg far og etterspør skift Det er like dumt at mor ringer i far sine uker, som at hun ringer 1 time etter å ha levert barnet selv og høre om alt er på plass Hu. Driter seg ut Anonymkode: d459a...7e6 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #12 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så lenge det ikke står om liv og helse så synes jeg du skal la være. Fars uker er nettopp det, fars uker. Så lenge barna blir behandlet pent, får mat og rene klær så ikke legg deg opp i hvordan far gjør ting. Det er en prosess som kan være lærerik. La han prøve og feile, finne ut av ting selv. Anonymkode: b8f19...f5d Joda, men så må man huske at noen ikke "finner ut selv". Dersom barnet faktisk mangler skiftetøy og f.eks gummistøvler, varme votter etc hver uke som er fars så er det jo ikke god omsorg. Da hadde jeg som mor absolutt lagt meg opp i ting og barnehagen kunne da gjerne kontaktet meg så jeg kunne kjørt innom med det som eventuelt manglet (forutsatt at dette er et gjentagende problem som ikke bedres selv om far får beskjed fra barnehagen). Anonymkode: dd7e2...7a1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #13 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men, far ordner i sine uker. Og gjør han ikke det, da ringer bhg far og etterspør skift Det er like dumt at mor ringer i far sine uker, som at hun ringer 1 time etter å ha levert barnet selv og høre om alt er på plass Hu. Driter seg ut Anonymkode: d459a...7e6 Ja, men selv om barnehagen ringer far betyr det ikke nødvendigvis at det blir en bedring. Om det er tilfelle i ts sin situasjon vet jeg ikke, men det er faktisk foreldre der ute som ikke følger opp en skit i sine uker. Og hvem går det utover? Ungene. Og at den andre forelderen da tar grep, så driter ikke vedkommende seg ut. Om far følger opp som normalt er jeg enig i at det er totalt unødvendig av ts å legge seg opp i dette. Anonymkode: dd7e2...7a1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #14 Skrevet 24. juli 2024 De som alltid mangler nødvendige klær og utstyr i barnehagen vår er nettopp skilsmissebarna, så det synes jeg du godt kan gjøre. Sånn er det når ansvar blir pulverisert. Anonymkode: 0b567...fa6 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #15 Skrevet 24. juli 2024 Om du hadde ringt til min barnehage i fars uker, for å sjekke opp om far gjør en god nok jobb, hadde jeg svart veldig vagt. Det er ikke min jobb å holde deg oppdatert på hva som skjer i fars uker. Plutselig kan jeg bli stående midt i en konflikt mellom dere to. Det er av null interesse for meg. Du må ta kontakt med far, eller sørge for at barnet har godt med klær i dine uker. Kanskje det holder ut uken til far. Anonymkode: 9fb03...629 4 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #16 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Joda, men så må man huske at noen ikke "finner ut selv". Dersom barnet faktisk mangler skiftetøy og f.eks gummistøvler, varme votter etc hver uke som er fars så er det jo ikke god omsorg. Da hadde jeg som mor absolutt lagt meg opp i ting og barnehagen kunne da gjerne kontaktet meg så jeg kunne kjørt innom med det som eventuelt manglet (forutsatt at dette er et gjentagende problem som ikke bedres selv om far får beskjed fra barnehagen). Anonymkode: dd7e2...7a1 Om far ikke klarer å sørge for så elementære ting så burde han kanskje ikke ha 50 %? Anonymkode: b8f19...f5d 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #17 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om du hadde ringt til min barnehage i fars uker, for å sjekke opp om far gjør en god nok jobb, hadde jeg svart veldig vagt. Det er ikke min jobb å holde deg oppdatert på hva som skjer i fars uker. Plutselig kan jeg bli stående midt i en konflikt mellom dere to. Det er av null interesse for meg. Du må ta kontakt med far, eller sørge for at barnet har godt med klær i dine uker. Kanskje det holder ut uken til far. Anonymkode: 9fb03...629 Så lenge foreldrene har delt foreldreansvar så har de like mye rett på informasjon fra barnehage, skole og helsevesen uavhengig av samværsform. Anonymkode: b4088...7f6 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #18 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurer på om det er ok at jeg (mamma) ringer barnehagen selv om det er far som har barnet den uka eller dagene? Tenker da for å høre om barnet har det den trenger eller om jeg må komme kjørende med noe Anonymkode: 142af...21c Du vil bli sett på som vrien, barnehagen tar tak om ting ikke er som det skal og de har ikke lov til å opplyse deg om noe i fars uker. Anonymkode: 6c4aa...cbd 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #19 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så lenge foreldrene har delt foreldreansvar så har de like mye rett på informasjon fra barnehage, skole og helsevesen uavhengig av samværsform. Anonymkode: b4088...7f6 Dette gjelder ikke slik at en mor eller far kan ringe for å sjekke hva den andre gjør feil i sine uker. Det gjelder ved felles melding til begge foreldrene når barnet trenger flere bleier, mer klær, møter, barnets utfordringer, fremgang, etc. Anonymkode: 6c4aa...cbd 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #20 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Så lenge foreldrene har delt foreldreansvar så har de like mye rett på informasjon fra barnehage, skole og helsevesen uavhengig av samværsform. Anonymkode: b4088...7f6 Informasjon om hva som skjer med barnet i barnehagen er jo en ting. Dette snakker vi jo så klart om med begge foreldrene. Men hva far gjør i sine uker, og har med av klær eller ikke, ønsker jeg ikke å si så mye om. Hva tenker du skjer, når mor ringer far for å si at han må skjerpe seg? Anonymkode: 9fb03...629 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå