AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Skrevet 24. juli 2024 Forventet ferdig behandling er 11. september. jeg leverte først fra meg søknad om tilleggsstipend først, og fikk beskjed om at jeg møtte søke om ordinær stipend. Jeg har gjort det, og havnet i kø til 11. september. Jeg har allerede ventet i 5 uker på svar på min søknad. Alt annet er i orden med fagene, oppmeldingen, og semesteravgiften. Er det noen som har opplevd noe lignende, og det tok helt til forventet tid? Er litt bekymret for å gå så lenge uten penger. Jeg har en del problemer med helsen min, og trenger både medisiner og behandling for det❤️ Anonymkode: 3d747...1b4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #2 Skrevet 24. juli 2024 Om du havnet i kø betyr det at søknaden må behandles manuelt, er det fordi du søkte om tilleggsstipend? Kan du ringe de og høre om det er noen måte du kan omgå dette på, f.eks ved å trekke søknad om tilleggsstipend, sende ordinær søknad, få automatisk behandling ila. 2 dager (så du er sikret noe) og så søke om tilleggsstipend? Eller må man søke samtidig? Det er bare en løsning jeg kom på, for jeg tror ikke du får gjort noe med plassen din i køen ellers. Jeg vet ikke om det funker. Jeg tror uansett at de jobber på spreng for å behandle alle søknader, så kanskje er du heldig og får svar før. Anonymkode: b9cbe...e27 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #3 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om du havnet i kø betyr det at søknaden må behandles manuelt, er det fordi du søkte om tilleggsstipend? Kan du ringe de og høre om det er noen måte du kan omgå dette på, f.eks ved å trekke søknad om tilleggsstipend, sende ordinær søknad, få automatisk behandling ila. 2 dager Ja, jeg tror nok det er derfor. Har venner som søkte i dag, som allerede har fått søknaden innvilget. Mens jeg må vente i 7 uker. Det er nok pga søknaden om tilleggstipend. Håper de ordner det før. Vet at de har mye å gjøre nå Anonymkode: 3d747...1b4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #4 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg tror nok det er derfor. Har venner som søkte i dag, som allerede har fått søknaden innvilget. Mens jeg må vente i 7 uker. Det er nok pga søknaden om tilleggstipend. Håper de ordner det før. Vet at de har mye å gjøre nå Anonymkode: 3d747...1b4 Men det er altså ikke aktuelt for deg å forhøre deg med Lånekassen, slik den andre brukeren over her foreslo? Synes dette virket som et godt forslag, for at du skal være sikret en utbetaling i august, selv om den blir mindre enn du kunne ønske. Anonymkode: 9e30a...b0d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #5 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja, jeg tror nok det er derfor. Har venner som søkte i dag, som allerede har fått søknaden innvilget. Mens jeg må vente i 7 uker. Det er nok pga søknaden om tilleggstipend. Håper de ordner det før. Vet at de har mye å gjøre nå Anonymkode: 3d747...1b4 Det er ikke sikkert det tar 7 uker. Tror det er behandlingsfristen deres. Her står det at behandlingstiden er 5 uker akkurat nå https://lanekassen.no/nb-NO/hjelp-og-kontakt/ Det er jo ikke så stor forskjell, men litt bedre iallefall. Anonymkode: eee40...738
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #6 Skrevet 24. juli 2024 Jeg søkte i dag, og fikk samme beskjed.. Jeg søkte kun om stipend da, vet ikke om det har noe med at jeg er uføretrygdet og har søkt om sletting av studielån. Anonymkode: 66315...998
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #7 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forventet ferdig behandling er 11. september. jeg leverte først fra meg søknad om tilleggsstipend først, og fikk beskjed om at jeg møtte søke om ordinær stipend. Jeg har gjort det, og havnet i kø til 11. september. Jeg har allerede ventet i 5 uker på svar på min søknad. Alt annet er i orden med fagene, oppmeldingen, og semesteravgiften. Er det noen som har opplevd noe lignende, og det tok helt til forventet tid? Er litt bekymret for å gå så lenge uten penger. Jeg har en del problemer med helsen min, og trenger både medisiner og behandling for det❤️ Anonymkode: 3d747...1b4 Søkte vanlig utstyrstipend på noen få kr og fikk det invilget rett etter søknad . Men med tilegg må de vel gå gjennom det manuelt. Anonymkode: 263e6...d87
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #8 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det er altså ikke aktuelt for deg å forhøre deg med Lånekassen, slik den andre brukeren over her foreslo? Synes dette virket som et godt forslag, for at du skal være sikret en utbetaling i august, selv om den blir mindre enn du kunne ønske. Anonymkode: 9e30a...b0d Det er aktuelt for meg å ringe. Jeg fikk beskjeden etter deres stengetid, så jeg må forhøre meg med de i morgen. Ellers hadde jeg ringt de med en gang Anonymkode: 3d747...1b4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #9 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke sikkert det tar 7 uker. Tror det er behandlingsfristen deres. Her står det at behandlingstiden er 5 uker akkurat nå https://lanekassen.no/nb-NO/hjelp-og-kontakt/ Det er jo ikke så stor forskjell, men litt bedre iallefall. Anonymkode: eee40...738 Tusen takk for svar. Jeg håper det er riktig ❤️ Anonymkode: 3d747...1b4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #10 Skrevet 25. juli 2024 Jeg sendte inn først forespørselen om tilleggstipend og fikk beskjed av min saksbehandler om å søke om vanlig stipend. Har ventet i 5 uker på svar. Betyr det at jeg må vente i 7 nye uker, når de allerede har en åpen sak på meg? Anonymkode: 3d747...1b4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #11 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men det er altså ikke aktuelt for deg å forhøre deg med Lånekassen, slik den andre brukeren over her foreslo? Synes dette virket som et godt forslag, for at du skal være sikret en utbetaling i august, selv om den blir mindre enn du kunne ønske. Anonymkode: 9e30a...b0d Da må jeg søke på om tileggstipend etterpå isåfall Anonymkode: 3d747...1b4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #12 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): eks ved å trekke søknad om tilleggsstipend, sende ordinær søknad, få automatisk behandling ila. Skal jeg sende denne etterpå da? Anonymkode: 3d747...1b4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #13 Skrevet 25. juli 2024 35 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sendte inn først forespørselen om tilleggstipend og fikk beskjed av min saksbehandler om å søke om vanlig stipend. Har ventet i 5 uker på svar. Betyr det at jeg må vente i 7 nye uker, når de allerede har en åpen sak på meg? Anonymkode: 3d747...1b4 Så du har to søknader inne nå? Og du har hatt 5 uker venting på tillegg og nå er det 7 nye uker på ordinær stipend? Søkte du ikke om tillegg på samme søknad som ordinær? I din situasjon kan jeg tro at de vil behandle begge søknadene samtidig men de har mye å gjøre nå så derfor tar det litt tid. Jeg tror også de vil behandle de tidligere enn i september siden du allerede har fått svar fra de. Anonymkode: c41cd...b50
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #14 Skrevet 25. juli 2024 Jeg søkte om fullt stipend + tilleggsstipend. Fikk svar etter to dager, men da fikk jeg kun tilleggsstipend og lån som kan gjøres om til stipend. Altså ikke hele basislånet. Så jeg måtte klage og høre om det hadde skjedd en feil. Venter fortsatt på svar. Så kan nok se langt etter penger i august jeg også.. 😒 Anonymkode: 6c98a...0d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå