Svennis Skrevet 24. juli 2024 #1 Skrevet 24. juli 2024 Noen som aner? Det ser mye verre ut om jeg kommer ut fra en varm dusj. Har vært i Dubai i 3 mnd, ekstrem varme, har det noe og si? Ingen spesiell kløe. Er det eksem eller bare tørr hud? Er mann. Prøver og smøre med håndkrem hver dag, da ser det mindre ut.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #2 Skrevet 24. juli 2024 Huden flasser av. Anonymkode: 4e6f1...4b7 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #3 Skrevet 24. juli 2024 Prøv med skrubb før du tar på fet krem. Anonymkode: baa1b...071
Svennis Skrevet 24. juli 2024 Forfatter #4 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Huden flasser av. Anonymkode: 4e6f1...4b7 Men hvorfor? Tørr?
Svennis Skrevet 24. juli 2024 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prøv med skrubb før du tar på fet krem. Anonymkode: baa1b...071 Er det tørr hud da? Eller noe annet jeg må til hudlegen med? Endret 24. juli 2024 av Svennis
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #6 Skrevet 24. juli 2024 Det der ser mer ut som fotsopp enn tørr hud eller eksem for meg. Jeg er på ingen måte en ekspert altså men jeg hadde tatt turen til legen med det der. Anonymkode: d3456...152 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #7 Skrevet 24. juli 2024 Dette ligner ikke eksem. Har hatt det , huden var rød og sprukket. Gå til legen. Anonymkode: 26137...af6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #8 Skrevet 24. juli 2024 Hva jobber du med og smører du deg med noe per nå? Anonymkode: 7a392...695
Meowmere Skrevet 24. juli 2024 #9 Skrevet 24. juli 2024 Svennis skrev (1 time siden): Har vært i Dubai i 3 mnd, ekstrem varme, har det noe og si? Ja, jeg så på bildene før jeg leste teksten og tenkte, "har han vært på et veldig varmt sted?" 2
Gaia Skrevet 24. juli 2024 #10 Skrevet 24. juli 2024 Dette ligner på kontakteksem. Da bruker huden å bli rød før den flasser av. Har du vært borti noe du normalt ikke er borti i det siste?
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #11 Skrevet 24. juli 2024 Ta en tur til legen! Ligner sopp. Anonymkode: db526...60d 1
Svennis Skrevet 24. juli 2024 Forfatter #12 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva jobber du med og smører du deg med noe per nå? Anonymkode: 7a392...695 Er bare på ferie her. Bruker ikke noen uvanlige ting.
Svennis Skrevet 24. juli 2024 Forfatter #13 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ta en tur til legen! Ligner sopp. Anonymkode: db526...60d Ikke bare bare og dra til legen her. Men finnes det noe reseptfritt jeg kan prøve fra apoteket?
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #14 Skrevet 24. juli 2024 Det ligner da verken eksem eller sopp, dere som påstår det - på hvilket faglig bakgrunn mener dere det ikke er helt vanlig død hud som på helt vanlig vis flasser av? Har dere aldri hatt vabler i hendene etter sport, snekring, hagearbeid etc som så har løsnet når man ikke gjør aktiviteten lengre? Ts: bruker du vanligvis hendene aktivt i yrket ditt? Og har du de siste ukene/månedene ikke brukt dem like aktivt? Eller omvendt? Eventuelt utsatt deg for sterk sol over tid, uten å vært ivrig på solkremen? Rent praktisk, gitt at det ikke klør, svir, væsker, sprekker, verker eller på annet vis er til bry annet enn rent estetisk? Du kan bare la det være. Hud som flasser vil gå bort, helt av seg selv. Om du, av rene estetiske grunner, ønsker kvitte deg med det raskt? Legg hendene i bløt i helt normalt vann (gjerne med litt salt i) i 10-15 min og skrubb dem med et håndkle. Altså noe mykt. Gjenta ved behov, husk å ikke skrubbe for mye, og husk håndkrem etterpå. Anonymkode: 48e94...277 4 2
Svennis Skrevet 25. juli 2024 Forfatter #15 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det ligner da verken eksem eller sopp, dere som påstår det - på hvilket faglig bakgrunn mener dere det ikke er helt vanlig død hud som på helt vanlig vis flasser av? Har dere aldri hatt vabler i hendene etter sport, snekring, hagearbeid etc som så har løsnet når man ikke gjør aktiviteten lengre? Ts: bruker du vanligvis hendene aktivt i yrket ditt? Og har du de siste ukene/månedene ikke brukt dem like aktivt? Eller omvendt? Eventuelt utsatt deg for sterk sol over tid, uten å vært ivrig på solkremen? Rent praktisk, gitt at det ikke klør, svir, væsker, sprekker, verker eller på annet vis er til bry annet enn rent estetisk? Du kan bare la det være. Hud som flasser vil gå bort, helt av seg selv. Om du, av rene estetiske grunner, ønsker kvitte deg med det raskt? Legg hendene i bløt i helt normalt vann (gjerne med litt salt i) i 10-15 min og skrubb dem med et håndkle. Altså noe mykt. Gjenta ved behov, husk å ikke skrubbe for mye, og husk håndkrem etterpå. Anonymkode: 48e94...277 Jeg aner ikke, men virker som kontakteksem er det jeg har, utifra bildene jeg har søkt på. Så kan være jeg reagerer på noe her i utlandet. Skal ned til Norge om ikke lenge, så får se om det blir bedre. Her har det vært ekstrem sol og varme hver dag, men tviler på at det kan ødelegge hendene såpass. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #16 Skrevet 25. juli 2024 Sopp. Snakk med legen om Canesten. Anonymkode: 67ec1...c26
Svennis Skrevet 25. juli 2024 Forfatter #17 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sopp. Snakk med legen om Canesten. Anonymkode: 67ec1...c26 Sopp på hendene? 🤔 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #18 Skrevet 25. juli 2024 Svennis skrev (18 timer siden): Noen som aner? Det ser mye verre ut om jeg kommer ut fra en varm dusj. Har vært i Dubai i 3 mnd, ekstrem varme, har det noe og si? Ingen spesiell kløe. Er det eksem eller bare tørr hud? Er mann. Prøver og smøre med håndkrem hver dag, da ser det mindre ut. Jeg har noe lignende, og det kommer frem hver sommer. Jeg bor i et varmt land. Min "sykdom" begynner med noen bittemå svarte prikker på innsiden av hendene. Så blir det små væskefylt byller (veldig små), deretter flasser huden av. Noen ganger helt ekstrem avflassing. Googlet meg frem til to mulige hudsykdommer dette kan være, men jeg husker ikke navnet på dem nå. Men har du det samme som meg, forsvinner det ganske raskt når du kommer til Norge. Anonymkode: e1dc4...1b4
Mardina Skrevet 25. juli 2024 #19 Skrevet 25. juli 2024 Løs hud. Jeg har sånne områder på hendene innimellom og det er ikke farlig. Bruker en god håndkrem et par dager og så forsvinner det etterhvert. Ikke noe å bekymre seg for 😊
Svennis Skrevet 25. juli 2024 Forfatter #20 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har noe lignende, og det kommer frem hver sommer. Jeg bor i et varmt land. Min "sykdom" begynner med noen bittemå svarte prikker på innsiden av hendene. Så blir det små væskefylt byller (veldig små), deretter flasser huden av. Noen ganger helt ekstrem avflassing. Googlet meg frem til to mulige hudsykdommer dette kan være, men jeg husker ikke navnet på dem nå. Men har du det samme som meg, forsvinner det ganske raskt når du kommer til Norge. Anonymkode: e1dc4...1b4 Hmm, merkelig. Hvorfor forsvinner det når du kommer til Norge, er det pga varmen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå