AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Skrevet 24. juli 2024 Hei! Andregangsgravid i uke 12+noe. Siste dagene blir jeg så innmari raskt sliten i korsryggen og hoftene hvis jeg sitter dårlig, f.eks på gulvet med datteren min, eller på krakk uten ryggstøtte. Får vondt etter bare en kort tid. Jeg hadde nesten ingen slike plager i forrige svangerskap, bare ubehag på nattestid og vansker med å finne stilling i sengen. Kan man virkelig få bekkenplager SÅ tidlig? Blir litt bekymra for resten av svangerskapet. Håper det bare er tilfeldig og går over snart.. noen som har erfaring med å ha ingen plager første gang, men ekstremt tidlige plager andre gang? Anonymkode: 25459...c63
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #2 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei! Andregangsgravid i uke 12+noe. Siste dagene blir jeg så innmari raskt sliten i korsryggen og hoftene hvis jeg sitter dårlig, f.eks på gulvet med datteren min, eller på krakk uten ryggstøtte. Får vondt etter bare en kort tid. Jeg hadde nesten ingen slike plager i forrige svangerskap, bare ubehag på nattestid og vansker med å finne stilling i sengen. Kan man virkelig få bekkenplager SÅ tidlig? Blir litt bekymra for resten av svangerskapet. Håper det bare er tilfeldig og går over snart.. noen som har erfaring med å ha ingen plager første gang, men ekstremt tidlige plager andre gang? Anonymkode: 25459...c63 Man kan få det allerede i uke 5… Jeg har hatt plager fra uke 10. Anonymkode: 71d18...652
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #3 Skrevet 24. juli 2024 Med nr 2 begynte jeg å merke det i bekkenet på den tiden ja. Var ikke så plaget med bekkenet med nr 1, så var litt overrasket over å kjenne det så tidlig. Men det ble aldri sånn skikkelig ille, hadde mest låsning, så merket det mest når jeg skulle snu meg eller reise meg opp fra sengen eller sofaen. Men fikk meg en trøkk under fødselen, så var egentlig verst de første ukene etter, men det gikk seg til. Anonymkode: 352ba...21e
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #4 Skrevet 24. juli 2024 Jeg merket allerede at det var noe ved positiv test med nr 2. Hadde ingen plager med nr 1. Tok litt tid før jeg koblet at det var bekkenplager. Anonymkode: f6d27...fda
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #5 Skrevet 24. juli 2024 Hvis jeg sitter feil (fremoverlent så det blir et slags press mot symfysen) og når jeg går veldig mye (særlig i tung motbakke) så begynner jeg å kjenne det i bekkenet. Er 15 uker på vei, svangerskap nr 2. På slutten av svangerskap nr 1 var det så vidt jeg klarte å ta ukeshandelen på slutten fordi bekkenet var så smertefult. Gleder meg til jeg kommer lenger ut i svangerskapet ass 🙄 Anonymkode: 9fc38...bc0
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #6 Skrevet 25. juli 2024 Startet i uke 8 på meg første graviditet,så ja det er fullt mulig. Anonymkode: c33c3...90c
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #7 Skrevet 25. juli 2024 Andregangs her også. Jeg ble gravid når første var 10mnd, ikke vært flink til å trene meg opp, og mistet mye muskler. Har både muskelplager og bekkenplager allerede, kom i uke 8 er i uke 12+4 nå. Vondt å sitte, reise seg, stå lenge, gå lenge. Har delt opp med litt jobb, litt ferie og permisjon de neste ukene, så håper å utsette sykmelding. Ser ikke ut som om jeg klarer å jobbe fult dette svangerskapet som sist. Anonymkode: b1e7f...ecd
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #8 Skrevet 26. juli 2024 Jeg var ekstremt plaget med nr 1, og merket at jeg var gravid med nr 2 fordi bekkenet begynte å krangle før positiv test🙈 Anonymkode: d2857...4e4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #9 Skrevet 26. juli 2024 Kom i gang med slyngetrening med fysio asap! Har selv venninner som har fått bekkenplager som første symptom på svangerskap, det er blant annet forårsaket pga hormonelle endringer. Anonymkode: 658dd...5c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå